Party

Igår var jag på fest.
Det var skoj.
Det hade varit ännu skojjigare om jag vetat att det var tema på festen.
Goth-tema.

Jag kom dit i jeans och ett rödsvart linne och nice sminkad med blå armykeps med lite grejs på.
När jag kom dit upptäckte jag att jag var minst sminkad av alla.
När jag säger alla menar jag även pojkarna.
Dom hade mer kajal än mig?

Bad en stilla bön att Alex inte skulle kommentera detta ngt som han jämt gör. Med Allt.
Tex på macken en gång så kom nått mc gäng in.
Alex: Hej
Mcknuttarna: Tja på dig lille parvel.
A: Vilka fula moppar ni har, dom låter knasigt med.
Jag: Blir pionröd i ansiktet, börjar stamma och undrar om det finns övervakningskameror nu när jag kommer slaktas på öppen gata.
Jag säger: A-a-a-alllex, s-s-s-å s-s-säg-g-ger man i-i-i-inte.
A: Men dom Är ju fula mamma å man får inte ljuga. Å mamma...
J: TYST, å sätt dig i bilen.  
Jag fipplar på tanklocket och vill dö. Eller näää, inte mc-knuittars hemska död.
MCknuttarna: Börjar skratta så tårarna rinner.
Jag tror att nu slutar dom strax. Vrålar å knivhugger mig. I fötterna. Och gör en colombiansk slips på Alex.
Men det gör dom inte. Dom bara skrattar så dom gråter och säger:
-Vilken underbar kille du har, var rädd om han.
Sen får Alex en godis.
Tur att den var i papper annars hade han INTE fått äta den.

Iaf.
Tillbaka till festen.
Där är en Stor kille. STOR.
Han kunde knappt gå. säkert 170 kilo.
Han var jättetrevlig.
Oroade mig ca 40 min att Alex skulle upplysa han om att han var tjock. Det gjorde han inte.
Förrän efter en timme ca.
När vi åt smörgåstårta.
Då satt jag på övervåningen med några vänner och åt och hör mins sons ljuva stämma som vill vara snäll...
-Duuu, ta mer smörgåstårta istället för vanlig tårta, så slipper du bli ännu mera tjock. Min mamma säger att man blir tjock om man bara äter smörgås.
Då trodde jag att jag ville dö.
Verkligen dö.
Jag slöt ögonen och kände sååå synd för killen.
Men han sa bara att det var snällt sagt.
Jag kunde inte gå ner mer på hela kvällen.

Sen var det en annan kille där.
Han hade långt hår som var alldeles krulligt. Med en stor trollkarlshatt på. Och massa kajal.
Turligt nog skojjade han om sig själv att han var tvungen o se ut så, annars skulle alla tro att han var en hårlös clown.
Flickornas stil var med knasig.
När jag går bort vill jag vara ren å fräsh.
När goter går bort förbereder dom sig en vecka.
INTE tvätta håret.
Det måste vara flottigt och skapa sig en egen frilla, på med korsetter, kjolar och svart smink. Och krussiduller i ögonvrån.

Det värsta var inte att jag var schlagerpingla typ. Utan att dom såg ut sånna. Jämt.
Som 5 år med prinsesskronor och spetstyllkjolar. Och trollspö.
Inte ens min dotter ser ut så.
Men det gjorde dessa.
Eller inte en.
Hon såg ut som städtant. Henne har jag tydligen festat röv med på nyår 2000. DÅ har vi dansat på bordet, vrålat, vart fulla och tydligen festens mittpunkter.
Jag har förträngt det. Minns bara svagt, vissa pinsamheter.

Tyckte synd om henne med.
En kom fram o sa:
Fy fan att du står här å dricker. Så tar han hennes öl och cigg.
Va fan, e du dum eller? Ge hit min bärs å cigg....
Nää, gravida skall inte dricka...
Jag är inte gravid, jag är tjock!
Sen fick hon försvara sig i 15 min att hon inte var gravid.
Vilket hon faktiskt inte var.
Stackarn. Men hon sa att det jämt händer.

Träffade många gamla vänner iaf.
Folk jag växt upp med. Min bästa vän då. Hela hennes släkt.
Hennes lillebror som jag för 15 år sen låst in i en tvättkorg.
Vi jagade han med tvättkorgen, sen satte vi den över han och satte oss på.
Nu var han 17 år och kom ihåg det.
Men han skrattade och var lika go som vanligt.
Hennes lillasyster och jag mindes med saker.
Som när vi cyklade ut mitt i natten med papperstussar i håret och vart jagade av polisen för vi vinglade så av skratt.
Dom fick inte fatt i oss.
Som när vi slog varandra gula och blå och hatade varandra
Som när vi kramades och var bästisar och älskade varandra.
Som när vi låste in lillebrorsan i tvättkorgen.
Som när vi partade på nyår 2000.
Och som när hon skulle passa lillebröderna, kastade ut dom och låste döärren och kolla tv lungt å skönt.
Och när vi tältade i hästhagen och hästarna sparkade sönder oss.
Those were the days....

Men det var skoj.
Idag blir d till att softa bara.
Ha en nice söndag.




Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag har också en sån kompis som jag vuxit ifrån. Hon fick barn tidigt och blev vuxen.

Och när jag läser vad Alex har sagt så längtar jag inte längre till när Lucas börjar prata. Han kan fortsätta med sitt neandertalgrymtande. :-D

Jag ringer dig nu i veckan. Vi har fått en vattenskada i trapphuset och i badrummet uppe, så ikväll ska vi leta försäkringspapper.

Ha en kanonsöndag gumman.

2008-04-27 @ 16:53:20
URL: http://rovardotter1971.blogg.se
Postat av: Metalica

häfftig blogg lovar att besöka dig fler gånger
pusssss rogga.

2008-04-27 @ 17:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0