PRO - Pensionärernas RiksOrganisation

Idag är en typisk dag när PRO håller möte.
Kaffe med dopp och sju sorters kakor.
Fick tips om att skriva om PRO, självklart skriver jag ju om vad ni vill läsa. (Ge tips på "kommentarer" om vad ni vill läsa)

Jag funderar seriöst att Anmäla alla pensionärer här i mitt område. Till DO.
För varje torsdag hyr dom lokalen och äter ärtsoppa och pannkakor.
Hallå?
Jag gillar med pannkakor? Kan till och med gilla försvarets ärtsoppa.
Jag kan äta sju sorters kakor utan problem.
OCH jag är en hejjare på korsord å skvaller.
Så varför får inte jag vara med?
För att jag är ung =(
Därför tillägnas denna blogg alla pensionärer.

Här är mina 10 budord inför jag blir pensionär
1. När jag blir gammal skall jag vara en supercool pensionär.
2. När jag blir gammal skall jag nattvandra med ungdommarna, berätta om hur det var på den gamla goda tiden och bjuda alla barn i hela området på nybakta kanelbullar.
3. När jag blir gammal skall jag inte ha lila hår som dagens pensionärer. Jag skall köra Cruella de ville looken, ena sidan kritvitt, andra sidan kolsvart å så tupperat.
Eller vänta?
Kan jag kalla mig Goddess_Blondiie då?
Den frågan får jag ta upp i senare diskussion.
Jag lovar här och nu iaf. Det kommer INTE vara lila.
5. När jag blir gammal skall jag inte sluta sminka mig och sitta som en pösmunk i soffan och gnälla och käka praliner. Jag skall bli som min älskade idol. Min farfars kusin Siv. Hon e 81 men ser ut som 55. Och så jäkla cool.
Pratar om kudonger(kådisar) och andra roliga saker. Så att jag skäms. Det händer sällan...
Hon är som den jag vill bli och här skriver om.
Jag skall på shoppingrejs i Ullared, bussresor till tyskland och spendera vinterhalvåret på Malaga. Kan även diskuteras att bli nått annat varmt ställe.
6. När jag blir gammal kommer jag reta upp alla precis som dom gamla retar upp mig nu.
Jag skall köra jättesakta på vägen och ha tuffa dekaler på bilen. Riktigt krypköra och reta gallfeber på alla. Med Scooter på högsta volym på stereon och sitta och rejva med i min lilla värld.
Sen skall jag låtsas att jag inte ser när dom svär och om dom kör förbi (om dom nu kan det) så skall jag hytta med näven och ge ett finger.
7. När jag blir gammal skall jag kunna sälvförsvar och bryta armar och ben på den som försöker råna mig. Eller nån annan gammal farbror som inte kan sparka som jag. Jag skall bara se liten och svag ut. Sen jääävlar.
KABOOOM i marken.
8. När jag blir gammal och om jag tvingas ha rullator eller permobil, då skall jag trimma den och sätta på klisterdekaler med flames och annat häftigt!
9. När jag blir gammal skall jag ta största bästa vagnen i affären och så skall jag gå jättesakta och verkligen ta plats så inga kommer förbi. Fast vänta, då är jag ju inte så där snäll och glad och rolig, så det får vi stryka. Om jag inte har en dålig dag.
10. När jag blir gammal skall jag LÄTT bo på hem. Jag förstår inte varför dom totalvägrar. Snacka om lyx, som hotell, man vaknar, folk bäddar sängen, man äter färdg frukost, färdig lunch och färdig middag tillsammans med andra härliga människor. Vill man sova sover man, vill man fika fikar man, Men mest av allt, man bor ju nästan i kollektiv och har massa människor att vara med.
Mitt problem är bara att det är så många jag skall dela hem med. Jag och mina girlz kommer ta upp en hel våning, sen skall det skvallras, tittas på film och käkas praliner. När vi inte nattvandrar då så klart. Eller är på resa i Ullared.
Eller fildelar på DC... För på vårt hem skall allt vara trendigt, All ny teknik som storbildstv, blueray och heta datorer med snabbaste linan som finns. Trendiga divaner att glassa på och sköna tempursängar. Bland annat...

Jag kommer nog vara stört cool där jag cruisar i korridoren och nyper unga pojkar i stjärten och klagar på minnet. VA? Har jag? Nääää. Sen skall jag bli förnärmad och börja skälla. Eller vänta, jag skulle ju var snäll.

Nåja, pensionärer. Läser ni detta och vill ha sällskap på torsdagarna.
Hör av er.
Det är jag som är gnällkärringen på 12an.
So long


Kommentarer
Postat av: Annie

Haha du nypa unga pojkar i baken det gör väl många

2008-04-25 @ 11:21:58
Postat av: Andypandy

Hur kan en enda människa orka att sitta och skriva såååååå mycke dynga på en gång, har du inget annat att göra på dagarna, arbetslös förstås, socialbidrag, barnbidrag och hela köret, jo en del har det bra...............!!

2008-04-25 @ 12:12:24
Postat av: Galaxy/Mikael

hmmm när du blir gammal skriver du hela tiden. Du är väl redan gammal??? För allt det där som skriver om som du ska göra när du blir gammal det gör ju du redan. Du tar upp all plats så ingen kommer förbi. Ha en undebar dag vännen. kram på dig

2008-04-25 @ 12:18:10
Postat av: blondiie

Men ojojoj andypandy.
Då undrar jag ju självklart hur du orkar ta dig hit, och läsa hela detta jobba inlägg. varför itne bara stänga ner??? För tt du är nyfiken =D
Har du inget å göra på dagarna? du e säkert arbetslös, får soc bidrag, men förhoppningsvis inte barndbidrag med din sura attityd....
ha en bra dag du med =P

2008-04-25 @ 12:21:39
Postat av: Andypandy

Ha ha ha, va kul att du reagerade vännen, det betyder ju att du inte har damm på hatthyllan.
Sur, jag ? nähej då men gillar att retas lite.
Var inte lessen, du kan ju gå med i PRO.
Ha en bra dag:)

2008-04-25 @ 13:14:53
Postat av: blondiie

Ojojoj, jag blir nästan smickrad att du gör dig besväret att komma tillbaka =)
Visste väl du sparat bloggen i favvoriter =)
ha d bäst =)

2008-04-25 @ 13:54:54
Postat av: Andypandy

Nästan bara ?
Va tycker du om sjuksköterkestrejken då, det vore väl nåt att blogga om...eller ?
Jo jag kommer nog tillbaka igen....hihi

2008-04-25 @ 15:07:19
Postat av: blondiie

Varför sakll jag blogga om det? tycker odm gör helt jävla rätt!!! Finns få yrkesgrupper som verkligen behövs i ett fungerande samhälle, varav sjukvårdspersonal är en av dom. Alla tar dom som en självklarhet när man blir sjuk, men sen skiter man i dom. Alla föds med vårdpersonal nära, och många slutar livet med vårdpersonal nära. Utan vårdpersonal så skulle vi inte leva som vi gjorde, utan dö av lite inflammationer och så vidare. Tycker öht att människor som jobbar med människor skall ha bra betalt, oavsett om det är undersköterskor, barnskötare eller psykologer.
Men att sitta och programera datorer tex, då får man multum i lön, men vad hjälper det när man får en hjärtinfarkt? Tycker dom gör helt rätt.
ses =P

2008-04-25 @ 15:38:39
Postat av: Lisa

Haha det låter som om du ska ha det underbart roligt när du blir gammal. Jag tror själv att jag kommer vara en gnälltant ;)

Dessutom din sista kommentar här, du gjorde ju som ett mini inlägg där. Underbart hur du får ut dig allt. Önskar jag kunde se att på det där sättet och skriva som du! Ha en fortsatt bra dag :)

2008-04-25 @ 19:23:23
URL: http://LiisaSamuelsson.blogg.se
Postat av: Lena/RedQueen

jag tog och skrev ut de så jag kan lägga mig och läsa de senare...... för jag kan ju inte bara låta bli att läsa allt skoj som du skriver och de brukar stämma gör bra dessutom och helt underbara tolkningar =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0