Alex nya skol kläder=)

Alex har ju växt som ogräs, har börjat med 122 som normalt 6-7 åringar har.
116 är för litet eller alldeles precis så nu när det är byxdax insåg jag att "fan, ungen har inga byxor!!!!"

Jag gillar normalt inte Kappahl, för när dom har halva reapriset har dom höjt första reapriset så att summan ibland blir dyrare.
Lindex kan man ju se plagg på rea och sen verkligen konstatera att halva reapriset ÄR havla reapriset.
Men på Kappahl kostar den kanske 100 kronor till fullpris, 50 kr på rea...
Sen när det är halva reapriset är tröjjan höjd till 79 så att rean bara blir 39...

Men iaf, igår kollade jag och fyndade massor:

 

Normalt: 199           Normalt:  99
Rea: 129                  Rea:  59
Mitt pris: 64.50         Mitt pris : 29.50

Tänkte dom två var fina ihop.
Sist köpte jag en grå tröjja med LIIIITE rosa stil på och Alex  vart skitsur, vägrade använda tröjjan och sa att han inte var tjej. Nu använder han den iof.
Igår tog han denna ROSA tröjjan och sa att när man är stor kille kan man ha rosa, men om man är liten kille kan folk tro man är tjej. Men nu plötsligt är det tydligen OK att ha rosa...
Skärpet hör inte till byxorna utan skickades med av Kappahl..
Skulle kostat 69 kronor.

Sen denna med:

Normalt: 249
Rea:  129
Mitt pris 64.50

Samt detta set:
  
 
Ordinare: 299                                          ord: 99
Rea: 199                                                  rea: 49
Mitt pris 98                                               mitt pris : 25

Alex har själv valt kläderna och matchat ihop det, han älskar kläder och mode, den prinsen =)
Jag betalade 283 kronor för allt detta, helt ok tycker jag, vanlig rea skulle det kostat 566 och fullpris ca 950 kronor.
Då gör man ett kap tycker jag, vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: MammaE

WOW inte bara jag som kap ;-)

Suuper snygga kläder verkligen!Känne rigen det där med att barn växer som attans min lilla på 5,5år som borde ha 116 har med 122 :-) Så henne får man köpa upp kläder till så hon inte behöver gå naken

;-)Fast hon fick en ikea kasse med kläder plus en annan kasse här i veckan av två kompisar så liite kläder har hon ju! Ha super fina dagen!

Kram

2008-08-14 @ 10:00:02
URL: http://mamatill2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0