Ledsen kille

Idag ställde jag klockan 7.
Emelie har i princip vart vaken hela natten.
Alex vaknade och sa att han var sjuk så jag sjukanmälde han.
Vid 8.30 kröp det fram att han inte vågade gå till skolan och att dom andra barnen retat han och så vidare.
Visst jag kunde hålla han hemma, men det skulle ju resulterat i att han skulle "vart sjuk" massa.
Jag peppade han och lovade att stanna och så gick vi till skolan. Han vägrade att gå in och satt på utsidan så jag gick in i skolan och talade om hur han kände.
Dom hade observerat att ha inte vågade ta för sig och tittade på för han inte fick vara med och leka...

Men iaf,,,
Hans fröken kom ut och pratade med han och fick med han in.
Då gick jag till lokalen där Emelie skall skolas in.
Hon vart jätterreserverad idag men till slut släppte det och hon började leka.
Hon stannade även och åt middag. Hon åt som en häst =)
Hade tom haklapp...

Så ringde skolan som haft ett möte om Alex och hans situation.
Dom tar tag i det direkt och var med han på raster och integrerade han i gruppen.
Dom föreslog även att jag skulle hämta han en timme senare så att han fick vara lite på fritids och leka.
Tyckte det lät bra och vid 13-tiden hämtade jag han.

Då satt han tyst vid ett bord och tittade på när dom andra lekte. Stod och observerade han och det gjorde så himlans ont att se han.
Han kastade sig i min famn och sa att han haft skoj och så tog han på sig.
Han såg så himla ledsen så jag frågade om det va nått fel.
Då säger han återigen att han inte vill gå till skolan mera och ingen tycker om han. Att han lika gärna kan dö och aldrig mer gå i skolan.
Vi pratade hela vägen hem och jag peppade han och sånt.

Sen på väg ner för backen vid lekplatsen hör man nån som vrålar ALEXAAAAAAAAAAAAAAANDER.
Då sken Alex upp och sprang dit. Då var det en kille i klassen som mindes hans namn så dom lekte en bra stund, vilket var skönt.
Hoppas verkligen det fortsätter i skolan så han inte går ensam imorgon med.
Men för det första är han minst (född sista dagen på året) det skiljer nästan ett år på han och några andra, han orkar inte springa så mkt utan behöver vila och då säger dom att han springer sakta + att han inte vart på fritids nu efter sommarlovet iom jag är hemma.

Men lillen är iaf djupt olycklig.
Hoppas detta löser sig tills det bästa.

Kommentarer
Postat av: Jenny

tack så mycket:D hihi:) allt bra?

2008-08-25 @ 18:39:56
URL: http://penajs.blogg.se/
Postat av: Designa din blogg - När du behöver hjälp bland kodmallar och stilmallar

Haha... ja, vad säger man... tack skulle nog passa bra..;)



Du får lov att vara precis hur mycket fjortis som helst.. många som blir det tydligen..;)

2008-08-25 @ 19:06:10
URL: http://designadinblogg.se
Postat av: Kattis

Åh, vad det gör ont när ens barn inte får vara med.

Jag verkligen känner för dig och honom.



Jag stekte kantareller och det var bara jag som åt.

Kram



2008-08-25 @ 19:08:52
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Mezzie

Sv: hihi nää kaffoman THATS ME ;-)

Jo då shoppatså nu är jag halv dööö...

men blev mest mat ska ta lite julklapps shopping imorn.... Orkad eint espringa runt mer...



Kram

2008-08-25 @ 19:29:37
URL: http://mamatill2.blogspot.com
Postat av: linda

Oj, nu är det mycket att kommentera här!



Första: jag har all empati för din lillkille. Jag fattar att det gör ont! Jag var själv ett ensamt barn i princip hela mitt liv (jag brukar säga att det är först det sista året jag börjat leva), men jag hade å andra sidan ingen kompis som sprang efter mig och mindes mitt namn.. jag hoppas verkligen att det ordnar sig, att det bara är en "liten" grej nu i början. Stå på dig annars, NI har rätt och skolan har fel, om de inte gör något mer åt hans situation. Inget barn ska ha det så där..



Andra: Fyfan så läskigt att du blev hotad. Jag blir så jäkla arg på sånt där.. dels idioterna som beter sig så. Nu blir jag säkert kallad rasist, men det skiter jag i.. det får gå en gräns någonstans. Ingen ska bete sig sådär, oavsett om man är svensk eller irakier eller whatever! Och vilka fega as som inte vågar ingripa.. visst kan jag också förstå dem, men när det är barn inblandade så borde väl civilkuraget titta fram? Jag hoppas att de skäms, det skulle jag göra om jag var dem..



Tredje: tack för det om headern =) Jag avgudar den också.. det är toppen på ett foto jag tog förra hösten.. det är verkligen jättevackert, man ser ett horisonten, massa träd, och så ett slags stängsel i förgrunden. Svårt att förklara kanske.. men jag blev glad för dina ord i alla fall =) Tack!



Hoppas du får en lugn natts sömn nu, det kan du behöva.. jag också för den delen. Jag började ta samtal för Tele2 idag, och vissa kunder är verkligen inte kloka! Jag är helt slut nu :P

Kramar!

2008-08-25 @ 20:43:59
URL: http://angelinside.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Tack så mycket :), måste säga detsamma faktiskt!

2008-08-25 @ 21:22:56
URL: http://bellanathalie.blogg.se/
Postat av: Lina

Nä, det gjorde ont i hela mig att läsa om din lille kille. Finns ju inget värre än barn som blir utanför. Hoppas verkligen att det löser sig!

2008-08-25 @ 21:36:23
URL: http://yiyah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0