Mina skor =)

Jag fick ju ett par ecco av mamma is sommar som ni minns, som gick sönder så jag fick pengarna tillbaka...
Hittade ju inget fint men idag så =)

Sist jag köpte skor var då dessa i somras, ett par höst/vinterstövlar på rea för 100 spänn i höstas och innan dess 4 år sen =)
Jag HATAR att köpa skor eftersom att dom aldrig passar, är dyra och jag har så fula fötter.
Inget skoj att köpa tjejskor i 41, det finns ju inga snygga ens, orka ha manhaftiga skor.
Jag vill ha 38!
Eller 37 för dom finns oftast kvar längre än 38 =)
Iof är jag nu 180 178 lång så...

Men iaf.
Idag har min dotters skofetishism smittat av sig.

Gick in på Josefssons i stan.
Hittade ett par ecco istället för dom andra, hade ju 795 kronor till godo....

Hittar dessa på rea för 600 kronor mot normala 1000 kronor:


Tänkte att då har jag ju 200 över, så kollade på reaställen om det fanns nått jag kunde ha längre i höst...

Hittade ett par skitsnygga svarta stövar som jag tog med och frågade om dom fanns i 41, var med på rean samt pris då dom var omärkta.

Hon sa dom låg på 4-500 kronor på rean, men skulle kolla.

Tänkte att då skall jag inte ha dom men när hon kommer tillbaka säger hon att hon har en bra och en dålig nyhet.

Den dåliga är att dom inte finns i svart men däremot i brunt i 41. Den bra nyheten är att dom är sänkta från 600 kronor till makalösa 100 kronor.

Trodde hon drev med mig, provade stöveln och den var som askungen när hon hittade sin glassko.

SÅÅÅÅÅÅÅ totalt underbart skön och jag ville inte ta av den. Den är SKITSNYGG på men ser dum ut på kort, fattar inte, varken färger eller skor tar sig =)...
Men iaf:
 
Mocca på utsidan och sån där skön fuskpäls på insidan, satt som en smäck.
Kommer bo i dessa så fort det börjar bli kyligt för jag fryser JÄMT om fötterna.
Det enda som håller mig varm är Björn borg Moonbotsen med päls (fusk)=P

Tänkte att fan va chill, 2 par skor, kan inte sluta bättre jag som ALDRIG hittar sköna skor.
När jag var liten, HATADE mamma att gå med mig för det finns ingen mer kräsen och gnälligare än mig och skor....

Iaf, frågade om jag kunde lägga undan medans jag gick på stan och OM hon hittade nått mer för 100 spänn så fick hon lägga undan.
När jag kommer tillbaka har världens gulligaste Anna på Joseffson lagt undan ytterligare 4 par varav jag älskade två av dom...

Även dessa satt så jävla underbart skönt och dom var dessutom lite mer kvinnliga än vad mina skor brukar vara.
Men tyvärr är även dessa kort skitkonstiga och dom är KOLsvarta, men på fotot ser dom blekta och knasiga ut.
Första paret skulle kostat 800 kronor och det är äkta lammull på insidan som håller fötterna varma och torra.
Andra paret kostade 600 kronor innan. Bägge i mocka och skinn. Andra paret med fuskpäls på insidan....
Båda paren 100 kronor styck:

 

Dom är MKT snyggare IRL.
Nu ser dom blekta, använda och trissta ut, men good i love them.
Kommer bo i mina tre skor i höst/vinter....

Synd dom inte hade tighta snygga höga stövlar med, tycker det är så snyggt utanpå jeans, men finns som sagt inte i min storlek, hade behövt skidor om jag skulle haft spetsiga=)

Men iaf.,...
Alla 4 paren för 900 kronor när dom är värda 3000 kronor, då är man nöjd!
Speciellt när jag fick alla dessa skor för ETT par Ecco som gick sönder och man bara kan ha på sommaren.
Så TACK mamma för mina underbara skor =)


Kommentarer
Postat av: Elenore

Roligt med nya skor!

Jag vill/ska köpa nya i höst.

2008-08-14 @ 07:22:34
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: MammaE

Näää vilka kap du gör hela tiden :-D

Påminner en anann om att just skor måste ju man ha foppatofflor i höst/vinter är väl kanske inte att rekomenderas ;-)

För det var just vad jag hade i vintas men de va ju för man va svvullen och höggravid men ändå ;-)

Kram

2008-08-14 @ 10:02:00
URL: http://mamatill2.blogspot.com
Postat av: MammaE

SV: Hihi jaa det är jag super nöjd med hoppas bara nu jag blir lika nöjd när de dimper ner i lådan :-)Men brukar bli rätt nöjd med mina tradera vinster faktist!

Ja huvudvärken släppt för igår kväll så brakade helvetet loss här! Såååå sköönt för poff så försvann den envetna huvudvärken!



Jaa men precis det kan jag hålla med om,och en annan som inte har körkort och använder buss så hade ju det vart super plus att man då tänker som du skrev på miljön!

Kram

2008-08-14 @ 10:05:59
URL: http://mamatill2.blogspot.com
Postat av: På jobbet

Var verkligen ett bra pris du fick för skor och stövlar. Man får grattulera till köpet.

2008-08-14 @ 13:25:04
Postat av: Nostalchic

Härligt att fynda och skor kan man bara inte få för mycket av. Själv vill jag hitta några nya par stövletter då jag är fasligt trött på mina från förra året. Får se om jag kan göra några nya fynd. Hoppas allt är bra med dej. Kram!

2008-08-14 @ 14:04:19
URL: http://beyondsizes.wordpress.com
Postat av: Cassandra

söt liten hello kitty som snurrar runt! jag har storlek 36/37 ^^

2008-08-14 @ 16:45:56
URL: http://cassandrahemdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0