Nu jefflar kommer inlägg

Började bra på bussen.
Jag AVSKYR att åka buss för att det är så dyrt, men njuter ändå.
Så skönt att sitta där och skumpa fram =)

Går på bussen och lämnar med nöd och näppe ifrån mig mina 30 kronor för ENKEL väg då busschaffisen blänger tillbaka och säger det blir 38 kronor om du skall åka med.

Frågade lite försynt när dom höjde priserna men då gormade han istället att jag fick betala nästa hållplats för annars kom han 1 minut sen i körschemat.
Sa att antingen knappar du in på nytt eller så ger jag fan i att betala å det inte är så jävla lätt å rofsa pengar i min lilla väska på botten.
OCH att det var hutlösa priser....

Fick tillslut betalat och vart sur resten av bussresan hur fan man nu kan ta 40 jävla spänn för EN väg.
Lixom inte har jag råd att betala 80 spänn tur och retur.
Tro fan man tar bilen,
Och TYST nu alla som gör överslag och räknar mil, bensin och parkering, för det ÄR dyrt.

Hade det kostat en 10:a hade jag åkt jätteofta till köpcentrum etc ist för bil, men med dessa hutlösa priser så NÄVER!!!!!!

Surar fortfarande om jag tänker efter!
Undrar om man på NÅTT sätt kan reklamera sin resa =P

Iaf på bussen så garvade alla, vi kom att prata om ålder och så säger Alex.
Mamma du är ju 78 år..
Och jag svarar :
Ja, men det kan man inte tro om man ser mig =P
Nääää, du är skitvacker mamma, inte en enda skrynkla i ansiktet =)

Då skrattade hela bussen såååå hjärtligt....
Blondiie, med rätt att roa....

Kommentarer
Postat av: MammaE

Jaa sååå sant! Bussresor är banen mig inte billiga tyvärr och så säger de man SKA åka kollektivt?!

Nää får väl bli att frmapå skaffa det dära kortet de säger man måste ha för att köra bil ;-)

Ha en underbar fortsättning på kvällen och sov så gott!

2008-08-13 @ 23:36:09
URL: http://mamatill2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0