Säkerhetsingenjör PME

E det jag?
Blir så jävla less..

Har gått hela sommaren och känt mig totalt värdelös som människa som bara kom som reserv till Risk managment.
Att jag är värdelös som människa och inte är nått mer än "mamma" som kan tillföra nått till samhället.
Har precis kommit över att bara vara reserv när posten kommer....

Nu erbjuder odm mig att bli Säkerhetsingenjör PME istället som är deras andra säkerhetslinje...

Fyra terminer - 80 poäng

SÄKERHETSSYSTEM; PERSONELLA, MEKANISKA OCH ELEKTRONISKA SKYDD är en bred och gränsöverskridande utbildning som är upplagd på två års heltidsstudier. Den ger dig examen som Säkerhetsingenjör PME. Det breda perspektivet i kombination med en teknisk fördjupning gör att utbildningen ger en god grund för arbete som säkerhetskonsult, såväl inom en verksamhet som inom ett konsultföretag. Utbildningen lämpar sig också för ett arbete som säkerhetssäljare eller säkerhetskoordinator inom företag eller annan verksamhet.

Den främsta skillnaden mellan Säkerhetssystem och vår andra säkerhetsutbildning - Risk Management - är att Säkerhetssystem fokuserar mer på de möjligheter till samordnade skyddsåtgärder som den moderna tekniken erbjuder.

Jaha???
Där passar man?
Har dom missat jag är totalt värdelös på datorer och sånt?
Jag vill jobba med människor!!!
Jag VILLE verkligen gå Risk Managment, å så kommer detta...
Visst det är en chans att få ett bra jobb med hög inkomst, MEN, vill jag gå detta?
Ta studielån för en utbildning jag inte vet om jag vill ha?
Med dessa kurser:
Utbildningen omfattar följande kurser:

Säkerhetsarbete (4 poäng)

Risk management (5 poäng)

Skyddsåtgärder (6 poäng)

Säkerhetstillämpningar (5 poäng)

Säkerhetssystem och systemintegrering (5 poäng)

Säkerhets- och entreprenadjuridik (6 poäng)

Företagsekonomi (4 poäng)

Projektledning (3 poäng)

Administrativ IT-kunskap (4 poäng)

IT-säkerhet (5 poäng)

Engelska (3 poäng)

Presentationsteknik i tal och skrift (3 poäng)

ARBETSPLATSFÖRLAGD UTBILDNING (LIA = Lärande i Arbete) (27p):
Tre perioder om vardera nio veckor; under andra, tredje respektive fjärde terminen.

Vart är alla ROLIGA kurser?
Känner mig sååå splittrad...
Skall man ta detta så man får sig en utbildning?
Så att man kanske kan byta om nån hoppar den andra utbildningen?
Eller vänta ett år å söka Risk igen?
Eller hoppas få en reserv på andra?
Eller gå hemma året ut som jag tänkt å sen i januari ha panik för man är arbetslös...
Jag HAR redan saker å tänka på, jag mår inte direkt bättre nu!!!
Eller skall man vara smickrad?
Orkar inte ens tänka klart =(

RiskHanteringsAkademien erbjuder två KY-utbildningar inom säkerhetsbranschen, De ger dig kunskaper som efterfrågas allt mer - av allt fler - och öppnar därmed åtskilliga dörrar för dig i arbetslivet, såväl i den privata som i den offentliga sektorn.

Säkerhetssystem; personella, mekaniska och elektroniska skydd - är en av säkerhetsbranschen mycket efterfrågad KY-utbildning inom modernt skyddsarbete. Det är en 2-årig utbildning som startade hösten 2005, så den första årskullen tog sin examen som Säkerhetsingenjör PME på försommaren 2007. Tonvikten ligger på de möjligheter till samordnade skyddsåtgärder som modern teknik erbjuder, vilket ger en bra grund för dig som exempelvis vill arbeta som säkerhetskonsult, säkerhetskoordinator eller säkerhetssäljare.

Risk management startade hösten 2003, och fick genast ett mycket positivt gensvar. Under två år får du en mycket bred utbildning inom säkerhetsområdet. Stor vikt läggs vid människans behov, möjligheter och begränsningar. Risk management ger därför en god grund för ett framtida arbete som exempelvis säkerhetssamordnare eller säkerhetschef.

Kommentarer
Postat av: Elenore

Åh vad trist då.

Ja frågan är ju om du ska eller inte. OM du tror att du inte kommer gilla det så kanske du ska vänta för som du skrev "Skall man ta detta så man får sig en utbildning? Så att man kanske kan byta om nån hoppar den andra utbildningen? Eller vänta ett år å söka Risk igen? Eller hoppas få en reserv på andra?"

Det är svårt.

2008-08-18 @ 12:54:25
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: På jobbet

Är man värdelös som människa för man inte kommer in på en utbildning?

Många som är värdelösa då jag bland annat har missat att kommit in på några men inte känt mig värdelös för det.

Tråkigt att du känner det som ett misslyckande

2008-08-19 @ 11:08:21
Postat av: Peter Olofsson

Hej Blondiie! Oumberlige Peter här, jag som läser och ibland kommenterar i din alltid uppriskande blogg. Kom ihåg att du aldrig är värdelös, men känslan kan lätt dyka upp jag ver personligen hur djävla fantastisk jag är med allt som jag håller på med och dessutom Pappa till tre barn. Blev av med jobbet efter två års sjukskrivning (indirekt, försäkringskassan, tack så mycket) och att vara arbetslös för första gången i sitt 44 åriga liv känns tufft.

Fundera nog innan du hoppar på utbildningen, men du skulle säkert trivas med det jobb som de så småningom kommer att resultera i! Ha det bra på alla sett mvh från Peter!

2009-03-10 @ 08:44:53
URL: http://www.oumberligating.blogspot.com
Postat av: Peter Olofsson

Uppfriskande ska det stå så klart, slarvfel som vanligt, ursäkta(ler)

Mvh från Peter!

2009-03-10 @ 08:46:51
URL: http://wwwoumberligating.blogspot.com
Postat av: Peter Olofsson

Det var då själva f-n! Skriver fel på bloggadressen också, är ju kul om någon hittar ifrån din fina blogg till min!

Mvh från Peter!

2009-03-10 @ 08:49:16
URL: http://www.oumberligating.blogspot.com
Postat av: björn

tja

går PME utbildningen nu, klar med första året och samma sak hände mig när jag sökte.. men kan lova att det är ingen större skillnad på de 2 olika, man får ungefär samma jobb..

fick praktik på peab nu och ska göra riskanalyser på olika ställen i höst.

kan också tilläga att namnet på utbildningen i ganska kasst, så det är bara att köra så ses vi höst;)

2010-06-18 @ 12:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0