Snabb uppdatering!

Usch va jag känner mig elak som inte bloggar mer, men jag har helt enkelt inte tid fast jag vet ni förstår det=)
Idag har jag rusat runt i affärer.
Hör och häpna men jag hittade faktiskt en tröjja till mig själv=)
50 kronor, kostade den... Dyrt va...

Sen åkte jag till ÖB som sålde ut raketer. Ligger ändå bredvid willys...
Jag är motståndare till det då jag anser att djur och människor är rädda och att man kan skada sig illa.
Men sonen önskar sig en raket för första gången i sitt liv.
ÖB sålde ut en sån där stor sak för 10 kronor som brukar kosta 179 samt en 50-pack småraketer för 10 kronor.
Då har jag köpt och så får någon annan tända på när jag och barnen står på säkert avstånd.
Men sonen fyller trots allt  6 år imorgon=)

Sen kan ni bli lite mer chockade för gissa vem som åkte till gymmet idag...
JUPP!!!
Blondiie...
Vägde mig hos mamma, hennes våg måste gå tokfel=P
Jag har iaf bestämt att prova viktväktarnas mat i tre veckor, om jag inte går ner i vikt så har jag iaf ätit hälsosamt i 3 veckor, så varför inte.
Är trots allt 178 lång och väger 77 kilo nu *suck*
Vill ner till 65 för att vara nöjd...
Hmm, undrar om jag är kvinna, för hur många talar om vikten?
Iaf så går jag ner går jag ner och om inte så shit happens, men då har jag iaf ätit jättenyttigt i tre veckor=) ....
Kommer lägga upp recept å allt här om någon vill följa med=)
Börjar runt den 13 januari typ... Efter min födelsedag och syrrans födelsedagskalas och efter jag jobbat en vecka...
Annars vet jag att jag kommer slarva och skylla på annat.
Vill komma in i alla andra rutiner, med hämtningar, lämningar, jobb och handling osv innan jag kör på detta nu.
Anser att man tar ett projekt i tagget annars faller alla.
Men INGA löften om nergång eller " i år så..."
Känner man sånna krav så funkar det inte.
Bättre se det som att man rensar kroppen och äter nyttigt. Viktnedgången kommer på köpet...
Hur som helst kommer jag i fortsättningen väga mig så här:


Så skall jag börja träna med så jag körde på Box idag.
90 minuter astufft tempo.
Med instruktören som sparringpartner...
90 kilo muskler i ett fint paket...
I slutet orkade jag inte ens seriöst lyfta benet för en pushkick...
Fasiken pinsamt....
Efter att ha suttit på golvet, med gummiband över händer och fötter och boxat rätt upp i luften i 3 minuter orkade jag inte ens lyfta armarna heller....
Men satan va kickboxning suger musten ur benen.
Man kan knappt gå efter ett pass och man svettas som en gris...
Fick solat med..
SKÖNT!
Emelie älskade barnpassningen så nu kan jag inte skylla på det heller *suck*

På vägen hem fick jag stanna och handla frukostbröd för att lyxa imorgon på sängen...
Klockan var ju ändå 20.20 så barnen var trötta..
Köpte lite smått och gott och åkte hem och rusade till spisen för att göra chili con carne till Alex kalas.
Brukar göra smörgåstårta eftersom att dom flesta äter nyårmiddag på kvällen så då kan man inte bjuda på för mättande.
Men Alex gillar det inte så han valde chili con carne vilket passar mig utmärkt=)

Istället för gräddtårta ville han ha blå marängtårta=P
Lätt det med juh!

Om ni är intresserade av ett jättegott recept på chillin så hojta så lägger jag ut=)

Vad annars?
*Jo, kan knappt lyfta händerna till tangentbordet för det gör ont i armarna och handlederna=)
*Alex sa hejdå till Gamla Alex i garaget för nästa gång är han ju tydligen Alex 6 år....
*Om du låter barnen själva öppna bildörren när dom är snart 6 år, försiktigt utan att smälla upp dörren, blir du utskälld av snobbar i S80 som påstår att sånna idioter till jag som mamma, som låter barnen öppna dörrarna själv är sabotörerna så han får bucklor i lacken..
Svarade att enda bucklan han har är den där hans hjärna saknas då han 1, inte parkerade på en parkeringsplats så att INGA bilar kom ut, eftersom att han låste in dom, så han fick backa i surt i 190 in på platsen bredvid som var ledig så att alla andra kom ut, stackarn som stod nästan INNE i entren för latmasken till fru inte orkade gå...2, gubbar i keps skall inte ha körkort å speciellt inte i rusning innan nyår samt 3 att om han hade nåt att invända så kunde han ta det med någon som brydde sig då jag inte lyssnar på trångsynta gubbjävlar som har så tragiskt liv att dom sitter kvar i bilen för att skälla ut mammor som gör så gott dom kan ändå med händerna fulla...
Kände min så jävla elak men efter en dag med bråk så är jag inte den som tar mer skit...
I was born a bitch, what´s your excuse?

Nu får jag väl ta min chilli, börja städa här, duka festbord, samt dammsuga och torka golv.
Flytta gamla datan... Duscha bort solariedoft och svett...
Sortera tvätt...

Men en fråga???
Bebisar är ju skitsöta med små tjocka underbara lår!!!
I vilken ålder övergick det till att vara äckligt och fult?
Jag menar, min dotter har världens underbaraste små söta tjockislår, min son har fått barn ben, men jag då? Varför är inte mina lår små söta lår utan stora feta cellulitlår? Med flodkarta på insidan låren?
Bara undrar...

Ha en fin kväll!!!
kram

Kommentarer
Postat av: soffie

guuu va bra du skriver

vad roligt att du kommer lägga ut lite recept jag ska få bort 2-3 kilo å jag har fått för mej att det banne mej är svårare att bli av med lite fläsk en mycket,

ska köra igång GI nu ordentlöigt gillar den metoden å ska klara av det,

jag önskar dej en riktigt bra nyårsafton å ett gott nytt år till dej vi ses nästa år för jag gillar verkligen din blogg:O)

2008-12-30 @ 22:06:23
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja du Blondiie jag har motsatt problem...jag glömmer bort att äta och även när jag proppar i mig så går jag inte upp..iaf är det marginellt!



Nu ska jag iaf käka skink & ost paj...och hoppas gå upp ett par gram :)



Fast du jag hoppas att du lyckas med din önskan vilket jag tror att du gör! :D Träna är ju hällsosamt och så skönt att känna sig riktigt fysiskt slut av bra träning!



Vilka fynd du gör! Kalas billiga raketer fast våra var ännu billigare...hahaha! Förra nyår hade vi huset fullt av ungdomar och unga vuxna..det var sninkallt ute och de orkade inte bränna av alla raketer och grejer så de blev kvar här...nu får de bli årets fyrverkeri :D



Ha ett super fint nyår om vi inte hörs innan dess! Kram på dig...och du 2009, det ska bli ett härligt år för oss alla :D

2008-12-30 @ 22:33:20
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: soffie

svar!

tusen tack för dina ord du kan läsa om Nellies sjukdom under sjukdomar och PFAPA vi fick hjälp i din stad Göteborg på drottning Silvias barnsjukhus av en dr,Stefan Berg som forskat kring detta,

ha det nu gott nu ska min dotter sno datorn den stora alltså så ses vi snart igen här i cybervärlden,

kram !!!

2008-12-30 @ 22:33:37
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Åsa Johansson

Fin blogg=)

2008-12-30 @ 22:47:44
URL: http://onlythequeen.blogg.se/
Postat av: Nettan

Hade jag kunnat så skulle jag också gå och träna, men det är ju stört omöjligt med min rygg. Det får bli motionscykeln och promenader för mig efter nyår för då sätter jag också igång och är nyttig.

Men jag råsatsar nog i början och tar lite nutrilett så det händer nått i början. Ha, ha !



Sen kan man ju tugga på lite morötter emellanåt.



Ha en bra kväll och nyår !

2008-12-30 @ 22:53:23
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: cicci

Hej tjejen!

Vad duktig du är, träna å allt...tycker absolutdu skall lägga upp viktväktar recept..ja hänger klockrent på=)

Gärna på den goda chilin oxå!



Ang..låren..sjukt bra poäng där!!



Kramen C

2008-12-30 @ 23:22:54
URL: http://cicc79.blogg.se/
Postat av: Bella

Jag måste oxå gå ner i vikt.. usch, såå jobbigt!!

Gott nytt år! kraaam

2008-12-30 @ 23:27:46
URL: http://www.metrobloggen.se/bellasblogg
Postat av: stina

nu föjer ja din å :)



hoppas d går bra med viktväktarna:) de brukar funka tro jag :)



gott nytt år

2008-12-30 @ 23:50:05
URL: http://kittygitty.blogg.se/
Postat av: Maddo

tjoho mitt i natten, ursäkta stavfel - jag ser inte tangenterna i mörkret! Hela familjen sover men jag bara kan inte.. TYPISKT! Vet du vad det värsta är? Att trappan knarrar så när jag ska upp sen så kommer alla typ vakna.. i-lands?



Hoppas ni får en bra dag i morgon, själv ska jag partajja för Bondens pappa fyller år. höhö. Påminn mig om att ta kort på min fina bukett som jag gjort själv! =)



Nu är jag nog allt för flummig...men..ööh.. ska plugga! See ya!

2008-12-30 @ 23:59:01
URL: http://dreammaddo.blogg.se/
Postat av: Carina

Borde också komma igång med någon slags motion någon gång, men när då tro?

Nää tyvärr inget recept, sån man tager vad man haver mat som jag gjorde iordning bara!

Kramen Carina

2008-12-31 @ 00:26:59
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Igelpiga

Tack för skrattet i natten!! =D

Duktig du är som tränar hårt och det låter bra det där med att äta hälsosamt och väga sig upp och ner ;) Haha!! :P

Ja det där med låren fattar jag inte heller! Gulliga mulliga bebislår och feta kärringlår skratt Gott nytt år vännen!! Kram!! =D

2008-12-31 @ 00:37:57
URL: http://www.metrobloggen.se/igelpiga
Postat av: Ammis

Tänk vilka fina lår du KOMMER att få.....dom kommer att vara fasta o. fina efter dina träningspass o. din nyttiga kost, eller hur??Det är bara att blicka framåt och vänta på det som komma skall, jag hänger nog också på, vill tappa sisådär 5 kg men det kan vara nog så svårt, men vi kör på så får vi se vad vi hamnar, vi kanske får starta "smalbloggar" snart allihop för jag tror varenda kotte som bloggar tänker gå ner i vikt, he he. Ha ett Gott Nytt År och Lycka till. kramelikram

2008-12-31 @ 07:16:01
URL: http://ammis.bloggagratis.se
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Ville bara önska GOTT NYTT ÅR!

Må gott idag!

KRAM

2008-12-31 @ 09:23:57
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Stefan

Tänk att det där med vikten är så speciellt.

Varför bryr man sig inte mer om måtten istället?

Man kan ju väga ganska mycket även fast man är tränad eller smal. Det handlar ju om så många faktorer.

Jag har då inte sett att du skulle behöva minska vännen :-D

Det är samma sak med "bröden". Du har ju rejäla egna... ;-)

Nej förlåt, men jag kunde inte hålla mig. Är på skojhumör bara :-)

Risken är att om jag postar bröd till dig i dag, så är de inte framme förrän på måndag, och då är ju risken att det kryper ur påsen av sig självt. Så kan vi ju inte ha det :-)

Ett riktigt gott nytt år till dig och de små älsklingarna från oss i Timrå

Och hälsa lillen ett jättestort grattis också.

Kram

2008-12-31 @ 09:55:52
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

Tränngsvärk är inte roligt, men jag hoppas nu att träningen ger önskat resultat. Här måste också börja tränas. Min kondition är urusel... Ha det så gott! =) Kram

2009-01-02 @ 18:05:35
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0