Kyckling med kokosmjölk

I förrgår testade jag detta receptet.
Normalt gillar jag inte thaimat och liknande men detta var faktiskt riktigt gott!!!
Till och med barnen åt massa:
 

Kyckling med kokosmjölk:

4 kycklingfileer
1 burk minimajs ( 400 g)
125 g frysta haricots verts
1 tsk jordnötsolja eller matolja ( Jag tog citronolja)
1 msk röd currypasta
1 burk kokosmjölk (400 ml)
1 msk strösocker
1-2 msk asiatisk fisksås ( Jag tog soya)

Skär kycklingen i lagon stora portionsbitar. Dela minimajsen först på längden sen på tvären.
Dela dom tinade haricots vertsen på mitten.
Häll oljan i en wokpanna eller vanlig djup stekpanna och fräs currypastan en kort stund.
Häll i kokosmjölken och rör om väl. Tillsätt socker och fisksås.
Lägg i kycklingbitarna ( Jag valde att steka dom i citronolja först eftersom att jag är "schåpig" med att laga kyckling som man kan bli så sjuk av, därför stekte jag den vit först, men det står inte i receptet) och låt allt småkoka i ca 5 minuter.
Tillsätt majs och haricots vertsen  och låt koka upp på nytt och småkoka ett par minuter.
Kontrollera att kycklingen är klar och servera med ris =)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det lät väldigt mumsigt!!

Måste nog testa det..

Tack för förslaget :)

Kram

2008-07-26 @ 13:48:01
URL: http://liisasamuelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0