Visan handlar om roliga djur...

Hade värsta nära döden upplevelsen =)
Emelie var skittrött och behövde sova.
Jag gick med henne i vagnen på en promenad, men jag hade vrickat foten när jag spelade fotboll så Emelies pappa kom för att ta över.

Så jag släpper vagnen och tittar ner i marken.
Då får jag se värsta bigga ormen ringla rätt av vägen.
Vilken tur jag missade den i mitten för jag hade dött!!!!
Iaf så är den en meter lång kolsvart med sicksack på ryggen...
Hinner se hela precis när den ringlar ut i skogen. Har aldrig sett så stor orm ute i det fria.
Jag släpper allt och börjar gallskrika, hoppa jämnfota, slåss och får panik och kan inte ens andas.
Hela kroppen fryser och jag skakar och bara skriker och fäktas.
Trodde jag skulle dö faktiskt!

Går på tå tillbaka till huset =P
Berättar för alla som skrattar ungefär, men det fanns några mer som hatade ormar.
Då finns det VISSA bussiga människor som skrattar och elakt upplyser om att:
När huggormarna föder sina ungar klättrar dom upp i trädet och släpper dom ner på marken, för när huggormarna föds så är dom så giftiga att dom annars skulle bita ihjäl sin mamma.....
Jag har jämt trott att dom föder på stenrösen.
Iaf så skrattade vissa osäkert som jag och sa det var bullshit, medans andra vart sura för man inte trodde dom...
Nån som vet sanningen?
Iaf så fick man hädanefter kolla alla träd, alla stigar, allt högt gräs och vågade knappt gå ut=p
En dag skulle jag ner själv till stranden för att jag hade haft hand om disken så var sist ner.
Tog 10 minuter av stampande och övervägande tills jag till slut vågade gå ner till stranden, pratandes med mamma i telefon som fick lugna mig =P

Jaja, så kan det vara...
Iaf fanns förutom krabbor andra spännande djur:
  Grodor
  Näbbgädda TROR vi att en fick
 Nån 10 cm lång larv att nått slag
 Sälar

Ni ser alla mina oerhörda talanger på zoologi va?
Sen fanns det MASSA mygg, fästingar, bromsar och knott.
Ormar, getingar och annat onyttigt =)


Kommentarer
Postat av: Makedonk

Looooooong time no seeeee :-)

Woohoooooo hon är tillbaks ;-)



Låter som att du har haft en kanonvecka, förutom ormen... Men sist jag kollade så lägger vissa ormar ägg och andra föder levande ungar. Dock stämmer det att ormar är som giftigast när de är ungar eftersom de inte lärt sig portionera giftet vid bett, utan sprutar ut allt på en gång. Kul att ha dig tillbaks - du har varit saknad =)



Kramis

2008-07-04 @ 19:00:37
Postat av: KungMagnus

Kan bara medhålla förgående skribent. Ungarna till huggormen är giftigare än sina föräldrar. Sen om det stämmer att dom föder ifrån träd vet jag inte. Men kan iallafall bekräfta tesen om att dom är giftigare som barn.

2008-07-04 @ 21:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0