Ni kan kalla mig däck-kvinnan

Om ni behöver tips på hur man får billiga däck - fråga mig!
Idag blev jag expert...
Ni vet ju hur mitt däck såg ut.

Idag rullade jag sakta ner till däckfirman i Partille.
Klockan var 16.50, dvs 10 minuter innan han stängde.

Gick in och frågade vad han tog för ett åretruntdäck för att dom utmed 45an tar 150 för ett däck.
Han sa att han var mkt dyrare, 300 för ett däck.
Så tittar han på däcket och säger, men hur i helvete har du kommit hit?
Körde , svarade jag.
Han tittade sig om kring och frågade var ängeln var,,,
Jag sa Eh? vaaa?
Ja du måste ju ha en skyddande ängel som klarat dig! Kör du i 110 med det så exploderar däcket och bilen flyger lätt 3 meter.

Då vart jag nervös.
Så säger han att jag inte kan köra därifrån med det däcket.
Tänker att OK, får la pröjsa 300 då.
Vi går in och pratar allmänt och han frågar varför jag har så dåliga däck.
Talar om att som ensamstående föräldrarledig så prioriterar man inte däck utan viktiga saker, och är däcken sönder får man gå.
Han frågade vad man fick i föräldrarpenning och jag berättade vad jag fick.
Han mummlade och vart tyst och berättade han hade en dotter i min ålder och även barn barn och med den viktiga lasten fick jag inte köra med skitdäck.

Han tog fram ett jättefint däck, och tar av det gamla. Gummit hade tydligen släppt så det såg ut som ett V. På insidan var det lika slitet...

Han krängde på nya däcket, balanserade och tittade sen på framdäcket. Han sa att det med var skit och sa jag inte borde köra med det heller.
Berättade att jag hellre spenderade det på varsin glass till barnen än att ha en bil när bensinen ändå är så dyr.
Han tittade på mig och så tar han bara loss däcket och sätter en kniv i det.
Jag blev helt kallsvettig och tänkte SHIT 600 spänn, för två däck...

Han byter och berättar att dimensionen vart fel på däcket med. Och det var slitet.
Han sätter på ett nytt och kollar dom andra däcken. Var tydligen skitlite luft i dom.
Skulle ha 2,3 och hade 1,4...
Fattar inte jag fyller ju ofta upp till 2,0 som det står i papprerna att däcken på MIN bil skall ha.

Sen hissar han ner bilen och jag börjar svettas med betalning.
Så kommer han och vi går in på kontoret för att betala.

Så säger han: 200.

Jag bara va?
Det blir 200.
Ja men dom kostade ju 300 kronor styck?
Ja fast nu sa jag 200 =)
Så jag sträckte snällt fram mina 100 lappar och skämdes som en hund.
Så sa han att jag skulle komma tillbaka i höst, så skulle jag få 4 lika jättebra vinterdäck!
Snacka om Bussigt!
Tack Guy för du hjälpte mig=)
Synd bara du tyckte synd om mig ^^


Kommentarer
Postat av: Milla

Amen..det var väl skitsnällt..varför ska man egentligen ha så svårt att ta emot hjälp i bland??

Nästa gång kanske det är du som kan hjälpa honom (eller nån annan)..Dagens guldstjärna går till Guy, en kille med ett hjärta av guld :-)

2008-07-08 @ 06:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0