Pissepöl

Igår ikväll så var jag ute med grannarna.
Dom hade en liten plaskpol för små barn.
Typ 100 liter vatten.

Idag tänkte jag att jag skulle köpa en lite större pool om det fanns nån bra billig sak så att barnen kan bada dessa varma kvällar som kommer nu.
Och vissa dagar, att slippa åka till sjöarna och bli stucken, eller havet och bli bensinruinerad.

Sagt och gjort, ner till Allum och kollade ICA, BR och Clas Ohlsson.
På BR fanns en liten för 89 kronor, den var lite större än bebispolen igår.
Tyckte det var i minsta laget om man nu skulle köpa pool, så för 129 fanns en pool som var 168 x 46 cm.
Tyckte det lät så jäkla lite,,, Den för 89 var 129 x 30...

Denna var alltså 40 kronor dyrare men massa liter mera. Fanns en mellan dessa storlekar med men den var ju dyrare och eftersom jag har 1200 till mat och allt kvar denna månaden tog jag den för 129.

Nu ångrar jag mig...
Den för 89 hade räckt!
Gott och väl!

För det första: Jag håller på att dö här av att mina lungor kollapsat när jag blåst upp den.
För det andra: Vart fan skall jag förvara den? Hell, I won´t blåsa ner den
För det tredje: VIlken granne kommer skälla ut mig först för mastodont poolen?
För den är stor.
Den lät skitliten, men är gigantisk...

Nästa problem är ju att jag måste tömma den varje dag.
Vi pratar 700 liter vatten....

För låter jag den stå över natten kommer tonåringanra i området antingen pissa i den, skita i den, eller skära sönder den.
Och VEM går med på att ha den poolen utanför sitt fönster.

Fan va jag ångrar köpet nu!
På korten ser den mycket mindre ut, va mysko, skall ta kort ute sen...

  

Grannarnas pool var så här stor:


Grattis på mig...
Verkligen grattis!
JÄVLA NÖT!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0