Fotboll

Har alltid förundrats av killars sätt att se på fotboll.
Som en livsstil lixxom.
Idag spelar Sverige tydligen match 2 klockan 18.00 mot Spanien.

Jag tror personligen att fotbollsturneringar ala EM, VM och liknande är killars motsvarighet till vad Eurovison song contest är för oss kvinnor.
Kan nästan gå så långt att jag tror att killar till och med skulle prioriterat svettiga killar, som jagade bollen före en p-rulle. Bra det iof...

Men jag har aldrig förstått vitsen med det.
11 personer jagar EN boll.
Fan vilken snålsport.
Kasta in en boll var åt dom istället så slipper pojkarna slåss!!!
I golf har man ju många bollar....
Ne, då skall man jaga som en blådåre...
Och detta kallas då sport.
Testa att få en kille att hämta en sak i affären. Då jävlas jagas det inte.
Inte heller till andra saker.
Men fotboll! Då lyser kärleken ur pojkarnas ögon...

Förstår mig inte på offside ( eller är det bara hockey) röda/gula kort, hörna och annat trams.
Sen så tjänar dom miljoner på att jaga bolljäveln med!
Jösses.

Jag sitter här i en sverigetröjja och försöker få in rätta feelingen.
Nästan så jag vart på väg att ta mig ner på Avenyn ( som nån tokig karl, kommit på att vi skall spärra av för 5000 sittplatser, Liseberg har 2700 och Kajskjul 8 har 600 platser) bara för feelingen. När grabbarna skriker värre än en orgasm och blir tårögda när nån lyckats skjuta bollen i mål...
Men feelingen infinner sig inte.
Däremot i pojken, 5 1/2 år gammal vajjas de med flagga, landslagskläder och målning i fejjan.
Sjungandes på "In med bollen i måååål, iiiiiiiiiin med bollen i måååååål" samt den nya låten då "nu skall bollen in i mål", bägge av Markoolio.

Hela kanal 4 blockeras i veckor av sport sport sport. Varje match skall visas, och man skall se när dom sitter och tuggar i båset med kommentarer!
Sen gnäller karlarna att de bara går skit på tv!
JAAAA; vi säger ju det!

Kollade på internet och ser följande:p

11:00 Inköp på systemet. En platta öl.

11:30 Inköp Lite fotbolls-snacks!

15:00 Ölen i kyskåpet.

17:00 Fram med lite tilltugg (kalorier.)

17:20 Inget AB forum på 3 timmar!

17:25 Stäng av Mobilen!

17:26 Töm blåsan!

17:27 Damma av TV bilden för bästa tänkbara bild"

17:28 Gul-skjortan på!

17:29 Om kärring fanns, så lova endast sex om Sverige vinner!

17:30 Bänkad framför TV, och kollar på försnacket!

18:00 Matchen börjar och ölen flödar....

20:00 ???????

Skrattar så jävla mycket åt detta. Hjärtligt, inte elakt!!!
En hel dag planerar man att ladda. Faktiskt ganska gulligt!
Killar är kanske organiserade, bara det gäller fotboll.

Jag tycker fortfarande dom borde få varsin boll!!!! Jävla snåljåpar. Tydligen är Fotboll rikemanssport inte golf, där får dom bollar i ett =P
Lär ju höra grannarna skrika när målen kommer eller uteblir...
Hejja sverige!

Jag säger bara EN sak.
På engelska heter det soccer men uttalas SUCKER!
Undrar just varför!

Vad betyder fotboll för er?
Come on nu! Blotta era hjärtan=)


*UPPDATERAS EFTER HAND!* -Här kommer lite inlägg =P

[17:57:50] <Gargol> bollen ska i målet... så mycket mer behöver man inte veta :P

[17:58:07] <Cama> helst motståndarnas

[17:58:21] <Gargol> inte ens domarna kan reglerna. så försök inte gissa varför dom blåser av

[17:59:00] <Goddess_Blondiie> får jag lägga in det i bloggen?

[17:59:50] <Gargol> japp =)

[18:00:31] <Gargol> bara de står att det är jag som har upphovsrätten för uttrycket :p


Kommentarer
Postat av: Trappern

okej jag är en kille men har jag någonsin intresserant mig för fotboll,hockey,golf nej nej nej men damernas simhoppstävlingar kan va riktigt smaskiga att se på ibland :-P

2008-06-14 @ 18:04:19
Postat av: Pally

Ja du Blondie. Det här med fotboll är en hel vetenskap jag är väll ingen superfan av det men jag kommer ihåg hut det hela började. Tipsextra fanns det ett program som hette. Började kl 15.00 i tvåan. Ja det fanns bara två kanaler på den tiden. Varje lördag satt man med sin tipskupong i knät och blev mer och mer förbannad för varje mål som gjordes. Inga 13 rätt den här gången heller. Man fick trösta sig med öl salta jordnötter och en påse twist :)Numera sänds det ju fotboll i typ 100 kanaler så nu bryr jag mig inte längre. Man orkar inte se allt. Sedan är det mycket kuligare att kolla på knattefotboll dom spelar det utanför fönstret där jag bor :D

2008-06-14 @ 18:13:38
Postat av: Pally

Oj jag glömde ju kramen Blondie ;)

2008-06-14 @ 18:14:53
Postat av: Anariah

Jag själv tycker att foolboll är den mest meningslösa sport för kärrningar som finns för det enda man behöver titta på är när en vuxen man kastar sig ner på gräsmattan och grinar över att ha såont så då kommer lilla mamma dit (dommaren) och hjälper till lite och då ställer sig toffeln upp och springer och sparkar boll igen som om inget har hänt.

Lägg ner fotbollen och visa något vi vill se istället.

2008-06-14 @ 18:17:12
Postat av: Blondiie

Va gammalt det låter.. tipsextra på tvåan =P

Har du med fotriktiga skor då? eller är det bara jag osm kommit upp i den elaka åldern =P

2008-06-14 @ 18:18:07
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Blondiie

haha Anariah, så jäkla sant, det glömde jag ju bara skriva det, vuxna karlar som grinar värre än en treåring som skrapat upp knäna

2008-06-14 @ 18:19:41
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Sniper

haha En hel dag planerara.. Neee nu laddas redan inför nästa match.. Som någon sa fotboll är en livssolosofi..





citat: En del människor tror att fotboll är en lek på liv och död. Jag kan försäkra dig, det är mycket mer allvarligt än så. Bill Shankly (1914-1981)

2008-06-14 @ 20:09:34
URL: http://iceadde.bloggagratis.se/
Postat av: Max

Blondie, du e bara för kul! älskar läsa din blogg å hoppas dummhuvudena som hotar å har sig drar sig i röven å slutar upp med sina skit saker :)



Det du skriver om fotboll är helt rätt, de e då vi organiserar oss i flock vi killar, första gången sen studenten som jag å några polare drog ihop å hittade på något (kungstärdgården sen en krog, sen hemma hos mig) å de va väl tack vare fotbollen, å innan vi gick så var det "vi syns på onsdag då, kungan igen!" å jag som inte e helt insatt. "Vad händer på onsdag" Sverige - Ryssland fick jag veta då :)

Kram på dig sötis, sluta inte blogga!

2008-06-15 @ 01:36:09
URL: http://www.djinnbits.org
Postat av: Jennie

Du har fel hjärtat, det är inte en boll som jagas av 11 spelare, det är 1 boll som jagas av 20 spelare. Varje lag har 11 spelare, 10 utespelare (dom som jagar bollen) och 1 målvakt, och med två lag blir det 22 spelare, men bara 20 jagar bollen. Sen får dom endast göra 3 byten på hela matchen, det betyder att dom flesta spelare springer fram och tillbaka i ca 95 min, det är 1,5 timme, tror fan att fotbollsfruarna ser så nöjda ut, en kille med den kondisen kan nog se till att frugan är tillfredställd i sängen också. :-D

2008-06-16 @ 23:09:38
URL: http://rovardotter1971.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0