Ny ägare av en Emmaljunga Scooter Camo Pink

Det är jag det!
Eller jaja, dottern då...
Men JAG bakom styret=)

Emelies, eller läs Alexanders gamla vagn då, den lossar ju bygeln på så hon stöper i backen så nu lessnade jag.
Först fick hon ha Alex brio vagn att ligga i och det funkade för den hade aldrig Alex då han hade annan (oxå den reklamerad, men okar inte beskriva =) )
Sen sitt delen men hela fjädringen på vagnen var utsliten.
Sen då denna Segr vagnen som var värdelös så nu tänkte jag att det fick vara nog.

Satte mig i bilen mot backaplan och där var den!
Här är kort från deras hemsida för min mobil är på service ( japp, jag får jämt måndagsexemplaren...) så jag kan inte ta kort, men när jag får tillbaka den skall det knäppas kort ur alla dess vinklar...
 den är mycket snyggare än den ser ut att vara här, men som sagt, bilder kommer!!!

Så här står det på hemsidan:

Passar: 6 mån.-4 år

Scooter är en renodlad och suverän sittvagn (ej avsedd från födseln) - en av Emmaljungas tuffaste, smidigaste och lättaste! Scooterns gynnsamma förhållande mellan pris och kvalitet har gjort den till en försäljningssuccé. Med stabilt chassi i cryptonite lättviktsstål och sina tuffa breda och något mindre lättviktshjul tar du stranden, skog eller annan otillgänglig terräng samt snö med lätthet. Scooter är en perfekt vagn för dig som vill ha en lättkörd sittvagn som fungerar överallt, som dessutom är lätt och kompakt att fälla ihop. Många nöjda föräldrar använder Scootern även som "andravagn" som ständigt finns med i bilen. Då slipper man att flytta vagnen in och ut från hemmet till bilen.

Scooter har det som behövs från 6 månaders ålder: fast monterad sittdel, ställbart styre i höjdled med isolerhandtag (för komfortabel körning), justerbart ryggstöd (upp till 135°) med extra långt viloläge, integrerat 5-punktsbälte, avtagbar och justerbar sufflett för gott skydd mot vind och sol samt tittfönster och bakficka i suffletten. Regnskydd ingår.

Kommer in i affären och ser den!
Emelie med!
Hon tultar fram å säger "min!"
Så får hon testa att sitta och ungen som ALDRIG sitter sätter sig, å lutar sig tillbaka som i värsta fåtöljen lägger sig å säger mmmmmm
Jag får provköra och hon somnar nästan! Mitt barn som aldrig sover!
Frågar om den är skön å hon nickar och säger min!
Det fanns en i denna färgen kvar, och då ingår regnskydd och skötväska i samma tyg som vagnen.
Har kostat 2800 men idag då 1995.
En brio sitty kostade 1395 utan suflett, men kunde köpas för 395...
Nästan samma peng, men detta är fan så mkt mer vagn.
Ville så gärna köpa men visste det skulle svida rejält i plånkan, men mitt barns säkerhet går före så jag ställde undan den för att jämföra priser och vagnar.
Lyfter ur Emelie som bryter ihop och gråter snyftande miiiin och tårarna sprutar och hon springer efter vagnen ( som expiditen tar med sig och lägger undan)
Hon grät och skrek miiin eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemmmmmmmmmmiiiiiiiiiiiii
Har nog inte sett henne så upprörd....
Får till slut ut henne ur affären men hon gråter och pekar miiin.
Går runt och inser att jag får inte bättre vagn.
Men modiga steg går jag in i affären och ber att få låna internet så jag kan överföra pengar som inte finns på kontot...

Emelie rusar till sin vagn och skriker tjoande och miiin och klättrar upp och lutar sig tillbaka och blir tyst!
Hon skrattar bara å klappar vagnen fint. Kramade den innan hon satte sig.
Betalar och känner bara plötsligt sån sorg!
Får en klump i magen fast jag borde vara glad...
Är jämt så när jag köper nått.
Har jag råd? Var inte detta dumt? osv...
Men men, Emelie älskar vagnen, den är superfin och som sagt, säkerhet måste gå före ibland.

Hela vägen hem kände jag bara för att gråta, men nu har den försvunnit och jag är lite glad åt vagnen iaf =)
Super skön att köra, snygg att se på, Emelie älskar den och den är trygg.
Vi får hoppas jag inte får ett bakslag nu...


Kommentarer
Postat av: Helle

Hahaha vad gulligt :D Scooter är sköna, grannen har en sån, så jag får ju känna på den varje gång jag flyttar ut hennes ^^ Min är mkt stelare & tyngre, men men.. Min har bättre & större korg iaf ;)

2008-06-10 @ 00:08:11
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: linda

Den är jättefin! Fattar att det är jobbigt med pengarna, men du behöver inte ha skuldkänslor.. hon får ju åka i sin favorit, och dessutom kan du ju sälja den för bra mycket pengar när hon växer ur den ;)

2008-06-10 @ 12:52:08
URL: http://angelinside.blogg.se/
Postat av: Makedonk

Du ska inte känna skuldkänslor, du ska snarare tänka på säkerheten precis som du skriver. Om du istället skulle köpt en leksak åt barnen för pengarna, så kan du alltid köpa det senare när du skrapat ihop pengar igen. Skulle däremot flickan skada sig så skulle du aldrig förlåta dig själv att du inte köpt vagnen. Om hon dessutom valde den själv så kan det inte bli fel!



Hoppas det gick bra idag, höll tummarna kl 14!



Kramis

2008-06-10 @ 18:27:08
Postat av: Anna

Vad härligt. Min son älskar också sin vagn men mamma mest ;-) Är ne bra vagn. Hoppas ni trivs med den.

2008-06-15 @ 10:17:15
Postat av: Emma

hej!!

Jag har kanske en märklig fråga men såg att du köpt en likadan vagn som jag. Jag köpte min på annons och killen som sålde hade inte riktigt koll så jag tänkte höra hur man bäst fäller ihop vagnen så den blir så liten som möjligt? Så har du tid/lust att svara är jag jätte tacksam. Det stod ju i instruktionerna att man antingen hade ryggstödet fram eller bak och sen fällde. men jag tycker att om man har det framåt (sittläge) så blir vagnen så hög när man fällt ihop den och har man den i liggläge blir den så lång? Hur gör du? På Brio Race har jag sett att man fäller fram ryggstödet så det ligger mot bågen men det går väl inte på denna?

Jätte tacksam om du vill hjälpa mig.

Mvh

Emma

2008-09-01 @ 13:38:38
URL: http://offegoffe.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej igen!!

Tack för rådet med vagnen. Nu är den mycket kompaktare när den är ihop fälld. Det var visst en bult eller nått som blivit sne och därför gick den inte att fälla framåt. Men nu är det fixat och jag kan njuta till fullo av min fina vagn.....(eller var det Hannas :-) ? )

Tack än en gång.

Kram Emma

2008-09-02 @ 08:39:56
URL: http://offegoffe.blogg.se/
Postat av: XONX

Trevligt :D

2008-09-02 @ 08:43:24
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: Therese

Jätte fin, kikade på en sådan fast blå till sonen förut.

Riktig barnvagns djungel nu.

2008-12-15 @ 12:25:24
URL: http://liam08thea04.blogg.se/
Postat av: SweGizmo

xD

2010-08-19 @ 22:40:52
URL: http://swegizmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0