Söndag

Skön söndag idag!
Började vid 4 på morgonen då Emelie vaknade å skrek i nästan 20 min, somnade och sov 10 minuter, vaknade och skrek 10 minuter sov 20 minuter och så fortsatte det till 9.
Då kände jag mig död.
Gick upp och gjorde frukost, fil och havrefras med grov russin bröd och skinka på till frukost.
Emelie ville inte äta utan drack mest juice.

Gick in i duschen, medans hon skrek vid sidan om.
Älskar att få bada/duscha ifred =P
Sminkade mig och tog på mig kläder. Sen fick Emelie kläder och Alex hjälpte till att ta fram till sig.

Sen var det dax att åka på kalas.
Klara, min kusin fyller 5 år idag.

Regnet fortsätter att ösa ner och jag har körförbud typ på bilen.
Min bil är ju skit...
Först så insåg jag att vattnet som vanligt var slut, kylarbehållaren är sprucken.
Sen har även locket vid oljestickan gått i två delar så den fick jag tejpa med eltejp.
Kopplingsvajern är med på väg att gå av och sitter nu i EN tråd....
Så jag lärde mig att starta bilen utan koppling. Och att köra den så jag kan ta mig hem.
Inser även att ena däcket är så dåligt att jag inte ens kan köra.
Det är totalt blankslitet nästan 20 cm långt, långt ner förbi ståltrådarna har det gått.
För nått halvår sen visade sig ena framdäcket se ut så, och jag fick höra att det däcket hade en luftbubbla i sig och säkert var fabriksfel på.
Nui har alltså precis samma sak hänt med ett bakdäck.
Så nu kan jag inte köra den bilen då.
Så nu måste jag köpa däck imorgon.
USCH!!!
Så vida dotter är frisk då.

Iaf på kalset var det skoj.
Massa goda bullar och kakor.
Sen åkte vi hem, lagade pasta Carbonara, badade och så la sig barnen.
Emelie fick ju feber hos kusinen och bara grät så vi åkte hem.
Väl hemma hade hon nästan 40 grader och bara grät.
Hon hostar i ett så släpper inte det måste hon få hostmedicin.

Inatt vaknade jag och när jag ser på emelie ligger hon precis som nån hållt en kudde över henne. Får ingen luft och jag puffar henne och då drar hon till slut ett djupt andetag och börjar skrika.
Hela dagen har hon jobbat sig med andningen.

Önskar bara hon blir frisk.
Jag själv är så trött att jag kräks snart och har med ont i bröstet flera timmar om dagen, vilket blir värre å värre för varje dag.
Så nån dag får man kanske kolla det med.

Nu skall jag först njuta i ett varmt bad, sen ta en kopp the, en russinmacka med skinka.
Tända lite ljus, krypa ihop i soffan och bara lyssna på regnet samtidigt som jag läser en bra bok.
Sen även en film så klart.

Härligt!
Dock hade jag föredratt en kväll med myggljus på balkongen , liggande i min stol, med en pläd över mig och läst.
Men men, ljus är skönt, dock får man ju höst feeling...

Jaja..
BTW....
Nu tävlar vi.
Vad rasar för på min bil:

Nått med kylet               kylet ( sprucken behållare)
Nått med oljan              Oljestickan är ju exploderad
Nått med kopplingen   kopplingsvajern som hänger på en tråd
Nått med däcket           Om det inte exploderar då vill säga
Annat förslag
 
Förutom detta är låset borta ur min dörr, skulle låsa upp dörren och fick ut hela hylsan i handen, sen har en skärm vid framdäcket lossnat så den har jag provisoriskt bundit upp.

Seså.. Kom igen nu...Gissa på.
    Födelsedagsflickan
                                               

Kommentarer
Postat av: Gipsis

ojoj nån som haft en tuff dag...kramis

2008-06-22 @ 20:21:01
Postat av: Christina

Tack så jätte mycket för receptet :)hur gammal är ditt barn? har du flicka/pojk? ha en trevlig kväll!

2008-06-22 @ 20:44:18
URL: http://kicket.blogg.se/
Postat av: Christina

Såg nu i inlägget ovanför det du skrev receptet i att du har en flicka. förlåt! läste nog lite för fort förut. men då frågar jag här i stället, hur gammal är din flicka?

2008-06-22 @ 20:47:08
URL: http://kicket.blogg.se/
Postat av: Christina

Aha, du hade 2 barn. vad gulligt :) har du inga kort på dom i bloggen?

2008-06-22 @ 21:11:38
URL: http://kicket.blogg.se/
Postat av: Elenore

nja, tror inte tim var så intresserad.. :)

2008-06-23 @ 06:26:36
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Jocke

Aj aj, har du ingen kille som grejar bilen åt dej!?

2008-06-26 @ 00:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0