Clowner, Sjörövare och Snökaos, Museum och Barnafödande

Jaaao, d sammanfattar nog min dag ganska bra!!!
Vaknade imorse och insåg att det kommit mer snö, men inte tillräkligt för att få vara hemma, insnöad...
Gick inte upp vid 6 då sonen vaknade. Vete fasiken vad som är fel, för han är en sjusovare utan dess like, men nu skall man upp innan tuppen själv lagt sig...
Åt en god frukost med barnen och sen insåg jag hur blödig jag är =)
Fan asså, efter man fått barn kan man gråta åt de mest konstiga saker.
Kollade på svt.se första avsnittet av Barnmorskorna, och grinade!!!
Jag grinar inte ens när Di Caprio i Titanic sjunker, eller när Bruce Willis dör i rymdfilmen å Liv Taylor gråter och far och dotter tar farväl av varandra.
Men när det läggs upp en liten bebbe på magen, då jefflar skall det gråtas.
Tänkte att "Han lär ju vara bög så som han grinar å beter sig å lyfter filten feminimt för att se om han fått en pojk eller flicka" innan jag inser att det är ju fan JAG som är knasig, Minns ju mina känslor när jag fött, å självklart betedde han sig som en normal pappa. sen är det väl för faaaen jag som är knäpp isf som gråter när DOM får barn.
En annan sak som förvånar mig e hur jävla ont det ser ut att göra!
Klart det kändes, men det ser ut å göra MKT ondare å se andra än att själv göra det. Tror jag lägger tanken på att bli doula på hyllan ett tag =P                     Eller två....

Snön fortsatte att vräka ner och tanken på att vara hemma hela dagen var faktiskt lockande men tillslut så tog jag tag i dagen och åkte iväg.

5 minuter efter att jag startat började lampan om vatten i bilen att blinka. Visst jag vet ju att kylarbehållaren är trasig, men MÅSTE den gå sönder i minusgrader? Kan ju inte fylla på vatten då  och jag är för snål för att köpa sån där grejs som gör att vattnet inte fryser, när d ändå kommer rinna rätt ut.
Kommer nog vara för snål att laga kylet sen med *asg*

Iaf, full fart emot sjöfartsmuseet för att hinna till clownen Bobo som är helt underbart rolig!!!
Kör ner mot parkeringen, ser att det inte finns plats, och skall vända, men bilen lyder inte mig för 5 öre!
Det låg knappt snö, men under var det glashalt.
Mot mig kommer en stor 9 sitsig buss som jag vinkar åt NEEEEEEEEEEEEEEJ!!! men dom kör ner ändå.
Dom ut ur bilen för att putta fram mig, men icke sa nicke. Bilen stod helt fast.
Försökte backa och ta fart och det funkade ung i 3 meter...
Stressad som en Gnu ville man in till bobbo när man äntligen tatt sig ut från hemmets lugna (nåja, hemmets) vrå.
Efter flera putt, backar, backslag och trottoarkörningar kommer jag loss och finner faktiskt en jättebra parkeringsplats.
Ut med vagn och barn och rusar in och blir glad när jag inser att det är nya avgifter. Ist för 60 kronor så betalar man 40 kronor och då får man tillgång till dom 5 största museerna i göteborg... Ett helt år.
Bara att gå in på naturhistoriska kostar ju 80 spänn. Nu skall man bli flitig museebesökare vill jag lova =)

Clownen bobo var helt underbart rolig som vanligt. Hon visade fiffiga djur på museet och sen var det dax att träffa Piraten Alwilda som pratade om sjörövartiden och skrämde barnen.
Jävlar i min lilla låda om Prinsen inte vill somna ikväll, fast det kommer jag nog med ha svårt för, efter dessa rysarberättelser =P
Metro var där med och tog kort, så Alex kommer i tidningen imorgon =)
Kalajs!!!

Ut från museet och raka vägen till Willys. Underbart nog var jag typ ensam i affären. Suveränt.
Gjorde så många fynd så. Tex barnmat, tre för 10 kronor ist för 11 kr styck. Kanon.
Några sorter var slut så får åka i slutet av veckan å köpa mera. 30 spänn för 9 burkar. Skall köpa upp ett lager =)

Ut i bilen för att dra kundvagnen som en jävla plog framför sig *suck*
Hemma lagade jag & Alex, vitlöksbaguetter, majskolvar och champion och kantarell soppa. MUMS!!!
Vi skulle göra våfflor eftersom att d är våffeldagen men vi var så mätta så det får vi göra ikväll.
Snön vräker ner fortfarande men men.
Jag har myror i braaaaallan!!!! sjungs visst på tv.
Kommer på mig själv att kunna alla barntexter från bolibompa. Tror jag måste skaffa mig mer jämnåriga melodier på hjärnan.
Ne, nu skall jag se vem som är slöast och har störst fötter i naturen =)
Skriver kanske en trudilutt ikväll!
Men hörni!
Alla ringer å säger dom läser, men vart fan är era omdömmen?
Se nu till å skriva lite kommentarer och ta hit vänner =P
kväller =)

Kommentarer
Postat av: Rospojken

Yeah yeah, jag får la posta nåt då.

Skoj att höra att du tycker det är kul med snön iaf ;)

2008-03-25 @ 23:57:09
Postat av: Annchen

Jag vågar inte kommentera. >_

2008-03-26 @ 00:26:23
URL: http://naktergalning.blogg.se
Postat av: Annchen

Läste lite Metro imorse för din skull, såg bilden, men visste inte vem av pojkarna det var. Men kul! Han måste vara lyrisk :-)

För övrigt kan man alltid äta våfflor! Funkar utmärkt som frukost tycker jag!

2008-03-26 @ 23:36:50
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0