Lekplatsmaffian

Idag var jag på lekplatsen från 14.00-17.00
Kom på varför jag HATAR lekplatser!
Jag saknar totalt den där mammagenen som gör att man skall älska att sitta i sandlådan och bygga slott och gunga så glatt med barnen.

Hämtade Alex och vi handlade på torget och på vägen hem skrek bägge barnen att dom ville leka.
Tittade på den gråa himlen och insåg att det skulle börja ösregna när som helst.
Perfekt, tänkte jag, som trodde att efter 5 minuter så skulle vi springa i glada steg hemmåt =)

Kan Gud Peka långfinger?
Isf tror jag att han gjorde det idag...
Det började inte regna.
Vi var på denna gudsförglömda plats 3 timmar innan jag fick med dom hem, totalt protesterande....

När jag kommer dit är jag ensam.
SKÖNT!
På denna lekplats umgås nämligen hela områdets lekplatsmaffia.
Störtcoola, råsminkade barbiedockor som röker, dricker redbull och pratar sexställningar och silikonpattar och övriga ingrepp man skall göra.
Fettsugning mm.
Man får totalt mindervärdeskomplex. Känner sig som en grå mus. TYP
Jag tar INTE på mig designerkläder och gräver i sandlådan.
Men hur jag än tänker och funderar kan jag fan inte förstå hur dom kan se så störtsnygga ut i mjukisbrallor och hood-tröjjor.
Jag ser ut som en mes, dom som chickbabes...
Iof, jag är skitsnygg när jag vill =P Men orka stå och sminka sig för att få sand skätt på än.
Å visst, nu när man snart är 30 *pust å stön* så har man slutat bry sig om att vara snygg... Eller hur...Yeah, right,,,

Jag får mindervärdeskomplex och rymmer hem när dom tar över scen.

Sitter på bänken när Alex glatt puttar syrran i gungan.
Då kommer en av dom.
Vi pratade kanske 5 meningar mellan hennes telefonsamtal som avlöpte varandra i stil med
"heeeeeeeeeeeeej älsklingsgumman, va gööööööör du?" "herreguuuuuuuuuuuuuuu va kul, älsklingen, jag är på lekplatsen gumman, vill du komma" "Sjuka? stackars deeeeeeeeeeeeeeeej, får bli spa sen och vila då?"
Jaha? E det inte synd om barnen som är sjuka?
Ler lite åt henne.
Ringer igen
"heeeeeeeeeeeeeeeeeeej gumman, va göööööööööör du?" "men älsklingen då?"
Å så fortsätter det.
Älskling hit och dit blandas med men gumman då.... och så lite puss å kram.
Börjar skratta för mig själv.
Tittar ner i sanden för att inte bryta ihop av skratt.
Märker inte att en stövvel flyger.
Rätt mig mig.
AAAAAAAAAJ, säger jag högt som fan för det känns så inåt helvete.
Ungjäveln  har tagit sats och sparkat av sig stöveln, med klack, i farten, rätt på mig och skrattar rått.
Mamman avbryter sitt samtal med ett förlåt och jag säger det gör inget, men funderar seriöst på att gräva ner ungen i sanden och säga förlåt.

Barnen går vidare och leker och Emelie vill klättra upp på klätterställningen. Då stampar ungjäveln som med tröttnat på att gunga, Emelie rätt på handen.
Jävla unge tänker jag.
Pedagogiskt va?
Men jag gillar inte leksplatser =P

Så leks det och sakteligen fylls platsen med hela maffian som dagen till ära pratar om mens, muspruttar och analsex.
Yepp, på lekplatsen...
I sandlådan.

Förflyttar mig därifrån.
Går å gungar varav den där ligisten kommer efter.
Alex gungar Emelie och ungen kommer fram och tar Emelies mössa och ena skor, sliter loss bandet på hennes toffel. Tvättar gungan med hennes vita spetsmössa. Drar den i sanden. På sina kläder. Överallt....
Då tar mamman och skäller lite, och försöker i smyg att laga Emelies sko, vilket jag ser.
När hon inser att det inte funkar så sätter hon på Emellie skon och gullar å går vidare.
Trodde seriöst jag skulle explodera.
Å inte kunde jag med å säga, "duu, skon?"
Utan jag sitter som ett UFO.
Iof, hade hon sagt att jag betalar hade jag klämt ur ett "nej, det e ok"
Men hon erbjöd sig inte ens.
Så nu får jag köpa nya.
Arg som fan över det.

Sen kom en kompis jag inte träffat på säkert ett år med sina barn så vi hade skoj iaf.
Sen vart jag så förbannad på resten av maffian att jag tog barnen och gick hem och lagade mat.
Ris och currysås med Chicken Mcnuggets.
Gott...

Ha en trevlig kväll på er =)

Kommentarer
Postat av: Pally

hehe
Ja du har det inte lätt det förstår jag.Men va fan Lekplatsen är ju bästa raggningsstället ju ;) För oss gubbar. 10 gånger bättre än krogen.Det är bara att låna grannens unge sedan är helgen räddad
:D

2008-05-21 @ 19:07:28
Postat av: Mikael/Galaxy

mmm tänk vilket underbart ställe en lekplats är. det gäller bara att visa att man är den dominerande och står högst i hierarkin så har barnen redan då lärt sig sin plats. Gu nåde den som tar min bil elelr spade elelr bara gör en antydan om att komma i närheten av mitt revir där jag ska leka. Ha en underbar dag på lekplatsen

2008-05-23 @ 14:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0