Va fan e d för fel på hämtmat???

Jo, det skall ja tala om.
Det är alldeles för jävla dyrt!
Sist kostade 2 pizzor 100 spänn.

Så idag skulle jag som den pedagogiska moder jag är laga mat med barnen.
Med glatt humör skalade sonen potatis medans jag och dottern rörde ströbröd, mjölk, ägg och senap som skulle bli pannbiffar.
I med köttfärs och så slafsa runt.
Jag HATAR det, köttfärsen änna luktar, och det känns som man får det under naglarna så därför gör jag det jämt i plasthandskar, haha.
Stekflott på nya tröjjan, spisen nerskvätt och barn som klättrar på spisen.
AKTA er, jag skall hälla ur potatisvattnet, duka bordet så länge.
Går med kastrullen mot spisen.
Häller ut vattnet ur kastrullen.
På mitt ben.
Kokande vatten,
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ SOM IN I HEEEEEEEEEEEEELVETES JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA FAAAAAAAAAAAAAAAN!

-Mamma, man får inte säga fan, gå in i duschen ist.
Tårarna sprutar och jag tappar kastrullen på vatten så inte dottern skall få på sig med.
In i duschen, skrika lite, gråta lite, pilla på området lite.

Stå och gråta lite i 10 min och känna att det är mest synd om mig i hela världen...
-Mamma, sluta grina nu, vi är hungriga.
-Mamma, Emelie klättrar på bodet nu...

Ut i köket, på med brännskadespray, göra potatismos, skälla hur vansinigt ont det gör å att jag ALDRIG får göra nått utan jämt skall serva dom. (Pedagogiskt va ?)

Dänger fram maten, tänder ljus, slår mig ner.
-Mamma, det luktar asäckligt det du har på benet.
-Mamma, det ser ut som snor med.
-Mamma, varför sa du fan, du säger ju jämt att det inte hjälper...
-Mamma, var inte ledsen, du är så fin ändå, och jag gillar inte när du gråter, då gör det ont i mitt hjärta då.

Torkar tårarna, inser att hämtmat inte alls är fel för oss pedagogiska mammor.
Man svär inte då, man skriker inte då, man dänger inte fram maten då och man mår inte åt helvete med en klump i magen hur elak man var mot barnen som inte gjort ett skit.

Nä barn, imorgon blir det pizza...
Visst fan, kaos på kontot...
Det blir hmmm,
BAAAAAAAAAAAAAARN, imorgon blir det mormor...

Kommentarer
Postat av: GrevePally

Vad ska man säga
jisses
;)

2008-05-02 @ 21:26:46
Postat av: Makedonk

Det där gjorde du säkert bara för att slippa laga mat i fortsättningen... Ungefär som när jag "råkade" tappa en röd strumpa i vittvätten.... Kan dock berätta att det finns mindre smärtsamma sätt att göra detta på.. Tex att tappa halva saltkaret i maten, eller tappa chilin...

Kramis

2008-05-02 @ 21:49:49
Postat av: Max PG

Aj då! stackare där som bränner sig så illa :/
Hooppas bara de går bättre nästa gång å så har du säkert en "kul" histoia å berätta om något år ;)

Kram Max

2008-05-02 @ 22:16:55
URL: http://djinnbits.org
Postat av: Kallemannen

hehe du är gooer du =))

2008-05-02 @ 23:26:30
Postat av: Balder

jaha ja, koka potatis verkar vara gör svårt
:P

2008-05-02 @ 23:44:12
Postat av: Catch

Lösning: man låter någon annan laga maten, antingen pizza mannen, hamberger snusk kedjan eller kebab sköäraren, men enklast och absiolut godast ( man har dessutom mest och söga till om) MAN TVINGAR GUBBEN! Men ser givetvis till att SJÄLV handla ingredienser så man vet vad han har att leka med :)

Ha det gott vännen!

2008-05-03 @ 09:21:42
Postat av: Helle

Åh din stackare :/
Tur att du har så tröstande & kärleksfulla barn, fast det hjälper ju varken plånboken eller brännskadan :/

2008-05-03 @ 11:55:12
URL: http://heahog.blogg.se
Postat av: Jennie

Hehehee jag lider med dig gumman, men jag lämnar inte ifrån mig min gubbe. I vårt hus lagar han den mesta maten, och jag lagar kanske mat 2-3 gånger om året. Idag fick jag Hasselbackspotatis, grillad entrecôte och kycklingfilé, med hemmagjord pepparsås och även lite grönfoder till. Avis? :-D

Kramar

2008-05-03 @ 22:47:18
URL: http://rovardotter1971.blogg.se
Postat av: Lousie

Efter att ha läst delar av din blogg så har jag bara en sak att kommentera; du borde skärpa till dig. Gå till en terapeut med dina problem, be om extrahjälp från socialen om att ta hand om barnen (antar du saknar en partner). Det är barn vi pratar om och så uppför sig ingen mamma, låter mer som en tonåring. Fruktansvärt!

2008-05-10 @ 16:22:23
Postat av: Danne // curse

uhm, Lousie, jag ser då inte att Blondiie gör något fel någonstans, vad ska hon med en terapeut till? Du kanske borde fråga din egen terapeut vad humor och ironi är. Blondiie, ta inte åt dig av sånt skitsnack, du är underbar och förgyller min och flera andras dagar med din blog om vardagen med en glimt i ögat. Tack Blondiie.
bara en fråga... vad är brännskadespray?

2008-05-13 @ 07:21:17
URL: http://asgard.curzed.net
Postat av: blondiie

Tack danne! TACK! Vart ganska ledsen tills jag jämförde IP och ser att denna "louise" även gjort inlägg i andra namn som Ollie och Kickan. Så denna människan är ändå bara en falsk supertönt som är Vän med en annan tönt som läser bloggen =) Att trycka ner andra för att må bättre skiter jag i! Sen är det FRUKTANSVÄRT omoget att gå under olika nick å nästan humoristiskt pinsamt att göra det och tro ingen ser det =P
Brännskadespray är en spray som man sprutar rättpå brännskadan ist för vatten. Kolla http://www.akla.se/sv/produkter/brannskadeprodukter/index.php Kram å tack för ditt inlägg =)

2008-05-13 @ 10:45:52
URL: http://blondiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0