Hur man skaffar en fru!!!

Eftersom hela sverige verkar följa bonde söker fru utan jag har jag nu fått reda på att Bibeln är utmärkt att få tips i!!!!
Vill du skaffa dig en fru enligt bibeln gör följande:

P.S I´m just the messenger, jag står inte till svars för hur det går, eventuella straffpåföljder eller annat.....

Leta upp en attraktiv krigsfånge, ta med henne hem, raka hennes huvud, klipp hennes naglar och ge henne nya kläder. Då är hon din.
(Femte Mosebok 21:11-13)


Finn en prostituerad och gift dig med henne.
Hosea (Hosea 1:1-3)


Leta upp en man med sju döttrar och imponera på honom genom att vattna hans flock.
Moses (Andra Mosebok 2:16-21)


Köp något, och få en kvinna med på köpet.
Boas (Rut 4:5-10)


Gå till en fest och göm er. När kvinnorna kommer dit för att dansa så hoppar ni fram, grabbar tag i en och bär iväg henne för att hon ska bli din fru.
Benjamin (Domarboken 21:19-25)


Be Gud skapa en kvinna åt dig när du sover. Notera dock att detta kommer att kosta dig ett revben.
Adam (Första Mosebok 2:19-24)


Gå med på att jobba sju år i utbyte för att få gifta dig med en kvinna. Bli lurad till att gifta dig med fel kvinna. Jobba sedan sju år till för att få gifta dig med den kvinna som du ville gifta dig med från början. Japp, sånt är livet. Fjorton års slit och släp för en kvinna.
Jakob (Första Mosebok 29:15-30)


Skär av förhudarna på tvåhundra av din framtida svärfars fiender och få hans dotter som fru.
David (Första Samuelsboken 18:27)


Även om du är övertygad om att det inte är någon där ute, ge dig ändå ut och vandra planlöst så kommer du slutligen att hitta någon. (Det är ju relativt naturligtvis...)
Kain (Första Mosebok 4:16-17)


Bli kejsare över en ofantlig nation och anordna en skönhetstävling.
Ahasveros (Ester 2:3-4)


Om du ser någon som du gillar så gå helt sonika hem till föräldrar och säg: "Jag har sett en kvinna, fixa så att hon blir min." Om dina föräldrar ifrågasätter ditt beslut säg då: "Fixa så att hon blir min. Hon är den rätta för mig."
Simson (Domarboken 14:1-3)


Var inte så kräsen, väg upp kvalité med kvantitet.
Salomo (Första Konungaboken 11:1-3)

Jaaaa, men eh? hmm, lycka till!!!


Kommentarer
Postat av: idaa

haha jag vet inte ; ) vart bor du då? : P

2008-11-19 @ 22:20:52
URL: http://iidaaw.blogg.se/
Postat av: Peggygirl

Hej hjärtat..! nope ingen feber, jag har jobbat sen 9 i morse och jag hann inte göra något inlägg innan jobbet..:-) kul att vara "saknad" :-) ska hoppa i säng nu, dygnspass väntar i morgon..:-) sov gott gumman!

2008-11-19 @ 22:24:12
URL: http://www.peggygirl.se
Postat av: solgudinna

Då är jag unik, jag har inte sett ett ända avsnitt.

Men ensam mamma söker ser jag.

Ha det gott.

2008-11-19 @ 22:32:24
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: Issah

Åh svara på dessa frågor Jess! Du som är så clever! Maila mig vad du svarat sen please ^^

Make it a joke ok ;)



Fråga 1: Till vilka julsånger brukar du fälla en tår av lycka?



Fråga 2: Vad består det ultimata luciatåget av?



Fråga 3: Vad skulle du göra om en av pensionärerna på vårdhemmet råkar somna i gröten under "Staffan va en stalledräng"?

2008-11-19 @ 22:33:49
Postat av: Jasmine

sv; Haha va kul:D

2008-11-20 @ 00:17:13
URL: http://problematicgirl.blogg.se/
Postat av: Anonym

hAHAHAHAHAH inga dåliga tips där inte, TACK vad glad jag blev över din kommentar. Japp de får betala, sambon snackade med IF och de skickar en uppmaning till betalning mohahahahhahahahhaha

2008-11-20 @ 05:29:31
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: syren

God morgon! Bra tips för de som söker. Ha en fin dag. kram

2008-11-20 @ 06:10:00
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: Fröken Sparsmart

Aha, så lätt är det alltså... (Undrar hur man gör för att få sig en snygg karl???)

2008-11-20 @ 12:55:34
URL: http://www.metrobloggen.se/sparsmart
Postat av: Silverstolpe

Det är nog nivån på resten av tipsen åxå i den boken...

Ha det gott, Blondiie!

2008-11-23 @ 07:57:14
URL: http://www.metrobloggen.se/silverstolpe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0