Blondiies Blogg -MITT LIV

Är så jävla ledsen och besviken nu.
En gång i tiden för länge sen träffade jag en kille som utgav sig för att vara en fin människa.
Jag blev gravid och reslutetat är Emelie, världens goaste lilla tjej.
Idag står jag i ett rent helvete...

Har inte dragit in detta på bloggen...
MEN
När när personen vägrar släppa sitt grepp och i ren ondo sitter och skriver saker på sin blogg som är fullständig jävla busshit blir jag förbannad.
När man sitter i telefon och talar om:
Om du inte gör så tänker jag säga på bloggen så alla kommer hata dig och tycka du är elak!

Idg vaknar jag upp och läser följande på Kryddans blogg..

Vad ska jag blogga om?

Sitter å funderar lite ska jag börja blogga om mig själv? Mina tankar och känslor? Eller ska jag fortsätta med historier å skämt bara?

Vill nån verkligen läsa om:

1. Olyckan jag råka ut för?

2. Varför jag flyttar till gävle igen?

3. Hur det känns att vara pappa till 3 barn?

4. Hur det känns att få höra att man måste ta kontakt med advokat för att få träffa sitt barn?

5. Hur det känns när nån säger att det är ett straff för ditt barn att vara med dig?

6 Hur det känns när allt man gör och säger  är fel?

7. Hur det känns när mamman klagar på att det är så jobbigt att inte få avlastning och man får inte hjälpa till?

8. När man blir kallad för våldtäktsman?

9. När man får höra att man stöter på alla?

10. När man inte kan säga EN sak varför man älskar sin partner?

11. När man får läsa saker man gjort, men anledningen till varför man gjort just det inte står med?

Och en massa mer....hmmmm får tänka på det var jag ska börja, nått ni vill veta mer om?

Skrivet av Kryddan 31 oktober 2008 klockan 00:50

Det är skrivet av EN orsak.
Att svartmåla mig med jävla skit som inte är fullständig.
Han sitter och talar en jävla massa skit som jag inte förstår varför det skall ut på nätet för?
Är inte det något mellan OSS två?
För skall vi köra på det sättet skall jag med ge min åsikt..
Å du kan ge dig fan på att jag inte accepterar din skit.
Du sitter och lägger ut massa jävla skit för att du tror jag vill ha dig illbaka!
Hur kan du ens i ditt lilla huvud tro att jag vill ha en människa tillbaka som fullstänigt gör allt i sin makt för att trycka ner än?
Istället sitter du å tycker så förbannat synd om dig!
Jämt jämt jämt, du har INGEN förståelse för andra människor!
Det enda du tänker på är dig SJÄLV!
Jag blir helt mållös när jag läser hur du stöttar och är så trevlig så det finns inte, när det är rent spel som du kört mot mig med för att sen krossa och förstöra, Hur du manipulerar dig in. Men jag håller med, du är duktig!
Vad vill ni läsa om?
Skrattretande att du ställer frågan och lägger ut som om jag är den dåliga mamman med syfte att svart,¨åla mig för du vet jag läser skiten och blir ledsen eller för att få mer bloggläsare.

Innerst inne vet du hur jävla sjukt detta är!
Att det du gör är fel och jag har sagt att det inte är MIN dotter, det är VÅR men VÅRT ansvar är att ta hand om henne och ge henne redskapen att bli en vuxen kvinna att stå på egna ben.

Jag vet mkt väl att jag kommer komma hem och få se din version på allt.
Men då skall dom få se min med.

Men det gör JÄVLIGT ont att ditt enda mål är att svartmåla mig. Till vilket pris, när du var och varannan dag skickar att du älskar mig och det ena än det andra, att jag skall ta dig tillbaka?
Och till vilket syfte?

Hur i helvete tror du JAG mår?
Jag mår helvete och det har jag berättat, om min ångest, min smärta och hur jag mår, men jag har UTELÄMNAT att DU är en av dom största orsakerna!

Lägg av med skitsnacket nu!
Annars kan vi dra upp varför jag kallat dig våldtäktsman, eller varför jag valde att inte göra anmälan på dej...
Vi kan även tala om att du anklagar mig att vara en dålig mamma som slår min dotter för att jag tappat en mobil på henne?
Vi kan tala om Din brist på engagemang när travet är viktigare än att vara med henne?
När du tappat bort henne på köpcentrum för du varit helt besatt att se vilka jag varit trevlig mot på mitt jobb?
Eller skall vi tala om den gånge du la ut kort på "din" dotter på msn, jag frågade vem det var å du svarar Emellie, på ett kort som inte är hon?
Eller vänta... NU vet jag!
Vi kan tala om den gången, när jag var nyopererad, du vet när du tog ut extra föräldrardagar, för att jag blev sjukskriven längre när min hand var nyopererad å jag inte kunde lyfta eller sköta våran dotter? Men ditt ex sa till dig att komma hem och ta din son så dom kunde åka på kryssning och SPA? Och jag själv istället fick sköta om henne, nyopererad utan att kunna använda handen? Fast du fick betalt att vara hemma och hjälpa mig? Enda gången jag behövde dig?
Men ändå klarade jag sköta en 6 månader liten tös=)
Eller kanske den där gången
Eller kanske alla gånger jag nattat din son för du varit för full för att intressera dig för honom? Eller när din son på 15 bast får hjälpa dig hemma för du är för full för att gå?
När du inte träffat dina barn på flera månader men väljer dom få timmarna du har att dra med barnen på fest och supa istället för att bara umgås och ta igen tid. Eller när du vill man lämnar en nyfödd på 6 veckor för att mingla, supa och dricka glögg? Istället för att sitta hemma och sussa på ett lytt litet under, nä då är man löjlig som inte kan vara nått annat än mamma, och patetiskt som inte vågar eller vill lämna bort en nyfödd!!
Eller alla gånger du lekt med andra och sen beklagat dig som en gris att det inte betydde nått? "vi skulle inte träffas och knulla, vi sa bara så" "det är våran jargong!"
Nä du, jag vet inte vad det är du vill tala om faktiskt?
Jag förseslår vi behåller bloggarna som dom är, utan att dra in ännu fler obehöriga i skiten.
Och ger fan i att såra och trycka ner varandra...
Vi har olika väreringar i livet. mina barn går ALLTID först och fan vet hur jag kämat för dom och deras fäder!

Men vännen, lägg du din version så skall jag ge min verison sen...
Vill du få läsare på det sättet så kör på.
Men inbilla dig inte jag bara tänker må ännu sämre i fortsättningen och ta din skit, nu när det är så trendigt attt tala om dom hemska mammorna..
För jag är inte den hemska mamma du säger!
Jag har öppnat mitt hem för dig mer än många andra öppnar.
Jag bjuder in dig på middag, fixar fika åt er, bjuder in på alla aktiviteter, och jag bjuder in dig på födelsedagar och sånt.
Så vitt jag vet har du inte talat med din störste sons mamma på flera år, förutom en gång, och mellansonens mamma pratar du väl med då å då, men du fick stå i dörren och lämna över paket sist?

SÅ LÄGG NER ÖR HELVETE!!!
Att vara förälder är inte nått man föds till.
Att vara förälder är nått man blir!

Eftersom jag vet att detta inlägg kommer ställa till ett helvete kommer jag under dagen låsa kommentarer, jag kommer godkänna dom ikväll och svarapå dom med.
Men tänker inte ge folk tillfälle, även hans vänner osm är här och jävlas en anledning att smutskasta mig mer än növändigt.
Den verisonen kan ni säkert läsa på hans sida.

Sorry, skiten kom upp här, men jag gillar inte att få skit som inte stämmer...
Jag är mångt och mycket, men fan inte sån som han beskriver mig.
Denna dagen började på allt annat sätt än jg väntat mig så jag mår skit.
men jag hoppas ni får en superfin dag!
Kramar i massor

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Usch vad trist sådant är. Jag har varit i din situation, jag känner till allt det där.. men låt inte det sänka dig, res dig upp stärk dig av det istället.. kram

2008-10-31 @ 07:54:41
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Christina

Hej!

Jo, det är ju det och det är ju inte lätt och få jobb nu heller =/

Okej, vad trevligt :)

Ha en underbar dag! Kram

2008-10-31 @ 08:12:43
URL: http://kicket.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Ja sådant är bara för tragiskt, men det är väl så att han helt enkelt inte mår bra. För om man mår bra med sig själv då bråkar man inte, då tänker man på barnen i första hand. Givetvis försvarar man sig om man blir påhoppad. Helg är aldrig kul, fast jag måste nog säga att jag skall inte klaga, det finns de som jobbar inom vården och jobbar oftare än var tredje helg som jag gör. kram

2008-10-31 @ 08:17:58
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Nettan

Förstår att du blir förbannad.

Ingen förtjänar ett sånt skitsnack !



Hoppas att detta inte förstörde din fredag nu.

Halloween och allt.



Många kramizar

2008-10-31 @ 08:21:48
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh gumman..



Det är så jävla synd att de smutskastar en, när det enda man gör är att sitter hemma och tar hand om deras ungar.. Du är stark.. o du skriver så bra!

2008-10-31 @ 08:40:41
URL: http://yiyah.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon gumman!

Uscha, det där var inte kul.



JA, det gick bra hos läkaren, hon fick en remiss till ortoped och röntgen. Så snart ska det fixa sig.



Hoppas det snart lättar för dig.

BAMSEKRAMAR

2008-10-31 @ 08:53:40
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Godmorgon. Jo jag började få panik i slutet av filmande för det känndes som det aldrig tog slut. Visst det var kul att ha ett team med sig(tre snygga karlar) Men man fick tänka hela tiden på vad man sa och vad man gjorde. Och jag hatade att sitta i soffan o dom stälde upp den stora lampan. Där skulle man sitta och producen frågade frågor. Va som att sitta i heta stolen.

Du skrev om nån olycka, vad har du varit med om?

Kramar

2008-10-31 @ 09:10:45
URL: http://www.metrobloggen.se/singelmammor
Postat av: Majsan47

Skickar en värmande kram till dig. Så trist att det ska vara så.

2008-10-31 @ 09:50:27
URL: http://www.metrobloggen.se/majsan47
Postat av: Makedonk

Det var ingen kul läsning. Ta inte åt dig - utan kämpa på. Jag tycker du gör ett fantastiskt jobb.



Och ännu mer fantastiskt blev det när jag hörde om tentaresultatet! Där ser du - du kan mer än du tror!



Massa Kramis



//En som är stolt över att få vara din vän!

2008-10-31 @ 13:09:08
Postat av: Hontass

Okej nu fattar jag... hade inte kopplat att ni hade ett förflutet ihop, det spelar igentligen igen roll heller.



Såna här konflikter är fan inge roliga. Jag tänker inte säga att någon har rätt eller fel för jag vet inget om erat. Men jag vet att det är ett helvete att ha konflikter föräldrar i mellan och barn finns som hamnar i kläm. Står i samma typ situation med min älsta son.



Jag hoppas att saker och ting reder ut sig, för eran skull men framför allt för barnens.



Puss och kram tjejen

2008-10-31 @ 13:22:29
URL: http://www.metrobloggen.se/hontass
Postat av: Ammis

Oj,vännen,detta låter inte kul,hoppas att ni inte fortsätter på bloggen att kasta skit eller inte överhuvudtaget förståss. Förstår din frustation över det hela men sänk dig inte så mkt som han. Nu har du sagt ditt,låt det stanna där,annars kan ni hålla på i evigheter och allt blir bara värre. Sänder över många,långa,stora,tjocka kramar till dig och du, stå på dig, du verkar vara en underbara tjej. Kramelikram

2008-10-31 @ 14:25:19
URL: http://metrobloggen.se/norman
Postat av: kryddan

kan tyvärr inte svara på ditt inlägg för det syns inte där jag kan svara hos Metro. Jasså det var jag som starta det här? 07:50 i morse har du skrivit det här jag svara på dom här sakerna 13:57 så lång tidsförskjutning kan det inte vara?

2008-10-31 @ 18:47:41
URL: http://www.metrobloggen.se/kryddan
Postat av: Annelie

Oj, här var det ord och inga visor.

Jobbig situation =(



Ha en fin kväll!

2008-10-31 @ 19:25:47
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Jonas

Ta inte åt dig, jag vet att det inte är så lätt, men tydligen är han inte värd den uppmärksamheten.

Jag gillar dig och hoppas att du kommer att blogga som vanligt. :)



Hoppas att du iallafall får en trevlig helg!! ;)



10000000000 Kramar!

2008-11-01 @ 07:29:08
URL: http://jomari.se
Postat av: Marra

Kramar OM

2008-11-01 @ 20:56:31
URL: http://loveorhates.wordpress.com/
Postat av: Issah

Hahaha!! Fy fan sådan intellekt befriad gubbe du har efter dig :D Alltså seriöst, kan du hälsa honom att av egenskap av blivande psykoterapeut bör den här personen ifråga söka samtalsterapi så han lär sig svea rikes normer, stärka sitt överideal, inse att man är inte Gud och har alltid rätt, kommunikation är basen för allt osv. Frågan är bara om gubben är så pass medveten att han ens förstår att han är felet? Förstår han inte det har han säkerligen drag autism, de innefattar nämligen ingen mentaliseringsförmåga. Hans föräldrar var dåliga föräldrar.



Bättre du lämnar honom utanför, eller ring hans exfruar och hör vad ni gemensamt kan koka ihop för ngt som gör att man kan skydda barnen mot en sjuk förälder! Lagarna tycker mest om mammor, så är det.

2008-11-02 @ 23:09:20
Postat av: kryddan

Trevliga kommentarer man läser här. Du kommer nog kugga ganska bra på den där psykoterapeut kursen du går Issah. Ven har sagt att jag tror jag är gud och har allt rätt? Han är felet? Stackars jävlar som ska få en diagnos av dig säger jag bara, ser att du tror du känner mina föräldrar med. Dom har varit gifta i 43 år nu å är lyckliga ihop. Är dina föräldrar gift än? Det där koka ihop med exfruar lät ju roligt. Tycker inte det var så begåvad å smart av dig att lägga ut det så här du kanske skulle ha skickat det på msn till Blondiie istället. Undra om sånt här går under förtal? Ska ta å kolla upp det.

2008-11-03 @ 00:15:43
URL: http://www.metrobloggen.se/kryddan
Postat av: Issah

Hahahaha! Den där "kryddan" känner sig så träffad!! Annars hade man ju inte lagt ner så mkt tid på att skriva massa orelevanta ting och störa en så as nice blogg som Blondiie har.

Wow fan vad duktig jag är redan efter bara snart fem terminer på att läsa av folk!



Psykoterapeutkurs, OMG, märks att man har noll koll på den akademiska världen! 10,5 år tar det annars!

2008-11-04 @ 20:57:01
Postat av: kryddan

Nu blev jag nyfiken Issah! Var har jag skrivit någon stans om Blondiie? Om du nu varit in på min blogg och tittat så kanske ni inte lärt er klockan på den utbildningen än. Jag har svarat på det Blondiie har skrivit här, ser du någon annan stans att jag skrivit orelavanta saker om henne? Så vad har du kunnat läsa av från mig igentligen? Så kass du är på att läsa av folk som du säger så bör du nog gå om den igen men det räcker nog inte med 21 år för dig. Sen har du rätt jag vet inte mycket om den akademiska världen, har inget intresse av det heller men alla andra visste säkert om det. Och det där Den där kryddan känner sig träffad Dhöööö att fatta vad du mena behöver man inte gå i fem terminer för att fatta.

2008-11-05 @ 18:55:34
URL: http://www.metrobloggen.se/kryddan
Postat av: emma

Hej snälla var med och rösta om nummer 25 här: http://mammabeckas.blogg.se/2008/november/utkast-vilket-rum.html#comment



Tack på förhand, skriv en kommentar hos mig om du gjort det. Alla får en belöning!

Kram!

2008-11-05 @ 19:04:52
URL: http://enannanemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0