Bra alibin

Bra alibin inför polisen:

"Jag bär på inbrottsverktyg för att slippa väcka familjen om jag skulle råka tappa bort portnyckeln."

"Jag var på Scandinavium helakvällen, och det hela publiken, inte mindre än 15.725 personer, intyga."

Jag sa att det var första gången jag åkte fast, därför att jag visste inte att ni räknade häktningar också."

Bra alibin inför tränaren:

"När jag sa att jag hade fått flera anbud, menade jag att det finns folk som vill köpa min lyxmotorbåt."

"Jag tänkte, att om jag gjorde ett självmål, skulle det skapa en massa förvirring hos motståndarlaget."

"Jag spelade inte så bra som jag kunde, därför att min psykiater har sagt att jag ska vara mindre framfusig."

Bra alibin inför chefen:

"Jag kom inte till jobbet igår, därför att jag faktiskt trodde att Alfred-dagen var allmän helgdag."

"Jag skulle ha talat om för chefen, men jag ville inte ställa till något obehag för du den Den Där."

"Du och tolkar uppenbarligen Personalavtalet paragraf 78:9 från helt olika utgångspunkter."

Bra alibin inför föräldrarna:

"Jag hade ingen aning om att det var så sent eftersom en rånare kom fram och stal min klocka."

"Jag lämnade kvar kläderna på golvet för att hjälpa till att isolera huset och minska värmekostnaderna."

"Det måste varit nån som brutit sig in och lagt alla dessa buntar FIB-aktuellt och Cats i min garderob."

Bra alibin inför tjejen:

"Jag vet att vi har lovat varandra trohet, och alla andra tjejer jag träffar respekterar mig faktiskt för det."

"I normala fall skullejag inte be dig att betala, men jag har så god kredit att jag sällan bär pengar på mig."

"Läppstiftsmärkena kommer från en kvinnlig läkare som går omkring och räddar liv och gratisdemonstrerar mun-mot-mun-metoden."

Bra alibin inför läraren:

"Jag skrev ingen hemuppsats för jag fruktade att den skulle blå så bra att jag aldrig i mitt återstående liv skulle kunna skriva en lika bra igen."

"Jag tog ledigt igår kväll därför att jag trodde att ingen brydde sig om mig. Men nu när jag vet att ni saknade mig, vet jag att det verkligen var värt det."

"Handstilen på intyget liknanr inte min mammas för hon ligger också sjuk och märkligt nog i samma åkomma som jag hade."


Kommentarer
Postat av: Fru Pusselbit

Ska se om jag kan använda några av de fantastiska alibin någon gång framöver! ;)

2008-10-20 @ 20:43:27
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0