Allting kan gå itu...

men mitt hjärta kan gå i 1000 bitar...
Det har ju visat sig stämma väldigt bra..
Men det som gör mig mest ont i hela världen är när barn lider....

Pratade med Alex idag som blivit ganska deprimerad på sistone, och börjat få tillbaka sina smärtor...
Har fått en telefonrådgivning med hans läkare imorgon får se vad dom säger då om hela cirkusen startar igen....
Hoppas fasiken inte han blir så sjuk igen, för det gör så ont i mig alla prover han tar och att han fick ligga på sjukhus å sövningar mm....

Iaf,,,
Idag har några barn bundit han på skolgården...
Pratade med hans lärare idag.
Dom hade sett att Alex suttit ute med en av sina leksaker och när en inte fick den av han så slog han en spann i huvudet allt vad han kunde på Alex. Lärarna hade sett det och ingripit direkt.

Vad dom INTE meddelade var att dom pratat och tröstat han när massa ettor hade bundit han och hållt fast han så han skrikit i panik och vart livrädd...
Dom har heller inte informerat om att Alex bands i panik och att han sparkat med dödsångest och fått svårt att andas...
Däremot har tack gode gud en av mina gamla dagbarns storasystrar ingripit och sprungit fram och skrikit sluta när dom inte lyssnat på alex panikskrik och hans tårade NEEEEEEEEEEJ!
När dom inte lyssnade på henne ( hon är "bara" 7 år) har hon puttat under och hjälpt Alex loss...

Fan vilken fin tjej du är!
Jag har mailat din mamma och sagt att du är en underbar liten tjej, och du skall få en bamse kram av mig imorgon lilla underbara tös!
Tack att du fanns för min son.
Dom andra jävlarna skall få fan för detta....
Ungjävlarna skall skaka av rädsla... Nä det hjälper inte, men nån gång får ju fan gränsen nås.
Trodde ju mitt dumma nöt, att allt lugnat sig iom att Alex velat gå till skolan.
Men han vågade inte säga så jag skulle bli ledsen att ingen gillar han =(
fan va det sved att höra....

Men skolan skall få ta tag i detta och jag tänker kontakta dom andra barnens mammor och pappor precis som jag förväntar mig att bli kontaktad om MINA barn skulle göra sånt.
Tror inte dom vet nått.

Men fan va ont det gör att en 5 åring skall somna med klump i magen och tro man skall bindas till döds å alla skrattar åt en.
Kanske ligger förklaringen i att han mår dåligt i det?
Eller är det en engångsföreteelse.
Har iaf sagt åt skolan att hålla koll hur han mår i skolan om det är hans sjukdom som återvänder eller om det är sammanträffande bara.....

Men inga kan vara så grymma som barn.
Been there, done that...

Kommentarer
Postat av: lojsan

jo du hade vart in på mina andra bloggar läst så jag skrev adressen till bloggen jagad har flera bloggar på metro som man kan hitta via länkarna på höger sida.

de har vart tufft att gå igenom persen med ex mannen men förhoppnigsvis så ser tiden ljusare ut dock ser jag mest mörker nu, han sitter ju inte inne än och jag är än orolig för att vistas utanför dörren

2008-09-08 @ 21:02:48
URL: http://www.metrobloggen.se/jagad
Postat av: veronica

tack=) men jag tror att jag har för många fel för att någon ska kunna välja mellan alla.. det är så min hjärna fungerar..



och det är inte mina ben på bilden..



jag vet inte det här med hjälp, jag vill nog inte bli hjälpt, inte än iaf, jag är nog inte tillräckligt sjuk för det..



kram

Postat av: Nettan

Vilken hemsk upplevelse för din son.

Att det har gått så långt att barn i 5-årsåldern börjar binda varann. Det är inte klokt.

Jag som tyckte min dotter hade det jobbigt i skolan, men i jämförelse med det här är det ju ingenting.



Hoppas att allt löser sig !



kramar

2008-09-08 @ 21:38:29
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Lisa

Alltså neej, fyy faan vilka idioter till ungar! Dom förtjänar spö!! Hur faan kan man bete sig så där :S Fel av lärarna! Det ska meddelas direkt om något sådant händer! Åh jag blir bara arg _

2008-09-08 @ 21:42:05
URL: http://liisa.samuelsson.blogg.se/
Postat av: Helle

Jag blir så lessen för Alex skull. Jag sitter faktiskt med tårar i ögonen, jag minns min egen skräck & Flisans...Krama honom från mig!!! Om ni hade bott närmare så hade jag bett mina bröder visa Alex några tricks påhur man tar sig ur grepp, samt lite "hajkadajka" som jag kallar det, så han kan försvara sig :/

2008-09-08 @ 21:54:23
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: satmaran

det är så jävla jobbigt när man inte kan skylla direkt på någon. men de jag hade varit arga på är föräldrarna till dessa barn. barn är barn, men de vuxna kan rå för hur de uppfostrar. skolan vill säkert hjälpa, men som alltid i detta land så har de för dåliga resurser. nä, jag säger jävla vuxna! de där dem som skall ha spö!

2008-09-08 @ 22:23:52
URL: http://www.metrobloggen.se/satmaran
Postat av: Karoline

Imorgon postas ditt brev, och inom de närmsta dagarna får du vinsten i din brevlåda. Förövrigt så älskar jag din blogg. Kram Karro

2008-09-08 @ 22:37:07
URL: http://www.metrobloggen.se/paradise
Postat av: linda

Gud. Älskade unge. Jag ryser i hela kroppen, minnena kommer tillbaka direkt, och jag är JÄVLIGT glad att Alex har en mamma som du! Låt dem inte komma undan med detta, varken skolan eller föräldrarna eller barnen. Barn är barn, visst -men sen när ska vi göra skillnad på barn och barn?

Du fixar detta, det är jag övertygad om. Många kramar

2008-09-08 @ 22:55:51
URL: http://angelinside.blogg.se/
Postat av: Mezzie

Men fyyy f*n rent ut sagt!

Var är världen på väg när man börjar med såna vidriga grejjer sååå tidigt!

Usch!

Stakars lilel alex då... man grinar ju nästna när man läse rom det usch att barn kan vara sååå grymma mot andra barn..



MEN du gör rätt ta tag i föräldrarna till dessa ungar som gjorde detta. Så de får ta tag i deras barn....

Usch ge han en bamse kram!

Kramisar

2008-09-08 @ 23:58:29
URL: http://mamatill2.blogspot.com
Postat av: Elenore

Fy faan att barn i den åldern kan vara så elaka!

Å att inte läraren tar upp det med dig, eller hör av sig till föräldrarna till dom andra "inblanade" är helt befängt, det SKA göras!

Å att Alex mår dåligt är inte alls konstigt när man läser det där, vem faan skulle inte må dåligt?!

2008-09-09 @ 05:41:19
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Annica

Men herregud! Vad är det för barn? Vad har de för föräldrar? Jag gråter när jag tänker på hur rädd din son måste varit. Jag blev själv mobbad när jag gick i skolan. Och de känslorna vill jag inte att någon annan ska behöva känna.

Men lärarna då?! De måste väl nästan ha begått tjänstefel eller något som inte ringt dig eller pratat med dig om detta!?

Skickar mina största kramar till dig idag.

KRAM!!!!!!

2008-09-09 @ 07:53:51
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: yiyah

Nä fy fan. Gör ont i hela mig när jag läser det här!

2008-09-09 @ 14:26:37
URL: http://yiyah.blogg.se/
Postat av: Linda

Blir tårögd av att läsa. :O(

Stackars liten, finns det inga rastvakter på skolan?

Ge Alex en kram från mig, han kan få låna med sig Arragon till skolan ;O)



Kram

2008-09-09 @ 15:55:25
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min dotter var utsatt för mobbing när hon var liten, blev så förbannad. Föräldrarna var nästan helt oförstående, (det är ju bara barnbus). Nä, fy fan säger jag. Krama om din lillkille! Riv nu upp hela helvetet, prata med skolan, varenda förälder, ta upp det på skolmöte för detta är allvarligt. Ge dig inte. Min dotters helvete tog inte slut förräns hela skolan var indragen sen vågade de inte längre. Tycker så synd om Alex som råkat illa ut, inte konstigt att han har ont i magen. Bra att du skrev till tjejens mamma, det visar hur mycket du bryr dig om dina och andras barn.

2008-09-09 @ 16:16:16
Postat av: Issah

Fy fan vad man blir arg av att läsa sånt här!!! Hela kroppen gör sig beredd på att slåss känns det som. Tycker inte du ringer deras föräldrar, tycker du åker hem till de jävlarna och skäller ut de samt tvingar skolan skicka hem varningsmeddelanden hem till ungjävlarna om att sker detta igen åker de ut bums på fläcken.

En annan sak jag kan tillägga är att det är idag väääldigt lätt att anmäla skolor som inte kan hantera barn och deras uppförande. Kan du fan bli rik på om skolan inte straffar föräldrarna snarast.

Fan alltså, somliga skulle inte ha barn, kan man inte uppfostra de till icke avvikande individer är det bättre att göra något annat!!

2008-09-09 @ 16:19:08
Postat av: Jenny

Vad hemskt! man blir så arg när man hör hur barn beter sig mot andra. Krama om din son från mig och min son Alex

2008-09-09 @ 18:02:22
URL: http://busiggalen.blogg.se/
Postat av: Bella

Jag gråter.. fy fan..

Vad hände, åkte du ner till skolan och skällde ut ungjävlarna som gjort detta??

Bor du i Sverige eller USA?

KRam på dig!

2008-09-18 @ 18:21:30
URL: http://www.metrobloggen.se/bellasblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0