emelie är as sjuk =(

Stackars lilla trollet...
Hon har varit hängig hela dagen =(
Somnade vid 14-17 låg å kollade film, LÅG.... Hon som aldrig är still.
Äter inte, dricker inte...
Ligger apatisk å kollar rätt ut å lyssnar på pippi på TV:n, orkar inte ens titta, bara lyssna...

Dåsar bort om vartannat...
Spydde ner hela sig, (INTE MAGSJUKA, det luktar nada å är bara välling) och vart så olycklig å grät däääää....
Fick duscha henne å bädda rent hennes säng medans hon låg apatisk å tittade i taket med glansiga ögon.
Kunde tom ta en temp som man ALDRIG kan annars, 40.2 grader...
Hon gnydde bara till, orkade inte ens mer när hon fick sin Alvedo sup, men inte ens det verkar ta ner febern.
Sjukvårdsrådgivningen tyckte man kunde vänta och se om den dalar något, annars åka in.

Jag har aldrig sett henne sån här.
Ganska creepy.
Hoppas hon snart är bättre....
Varenda andetag är jobbigt för henne så hon andas fort (pga feber) och håller andan varje andetag...
Dom sa även att hon säkert spydde för febern kom så fort...

Kommentarer
Postat av: Stefan

Stackars liten. :-(

Man känner sig ju så satans maktlös när dom små är sjuka. Usch!

Hoppas att hon kryar på sig fort så att inte hela helgen blir sabbad.

Ha det så gott det går. Kram

2008-09-26 @ 22:05:53
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jag fuska? Vad tror du om mig egentligen? :-(

Nej, men jag har gjort många liknande förut, och vet att man måste läsa noga. :-)



Ja vi får hoppas det. Dom har ju en enastående förmåga att reda ut det där med feber. Skulle jag ha över 40 grader så skulle jag inte orka öppna ögonen. Har en ordinarie temp på ca 35, så redan 38 grader håller på att ta knäcken på mig.

2008-09-26 @ 22:19:58
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Annica

Recept mottages tacksamt!

Låter läskigt med dotterns feber. Förstår din oro när hon är helt apatisk. Vi har ju en minivilde vi med som aldrig är still. (Och i morgon ska vi åka tåg med honom... Vi är nog inte riktigt funtade...)

Så när de blir still förstår man att de är RIKTIGT sjuka.

Håller tummarna att febern sjunker snart!

KRAM!

2008-09-26 @ 22:25:46
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Helle

Skickar en KryaPåDigKram till Emelie :) Charlie börjar iaf bli frisk nu, tack & lov :)

2008-09-27 @ 09:55:16
URL: http://heahog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0