Hos Alex läkare =)

Idag var vi hos läkaren med Alex...
Det var sååå pinsamt.
Han hoppade, skuttade, och lekte värre än någonsin. Inget fel på han inte.
Trots att fröknarna sagt han haltar i skolan, att jag ser han haltar hemma och han är så trött att han inte kan stå på benen...
Men hos läkaren....
Det hoppades, skuttades och busades.
Provades stetoskop, kollade öron och tiggde om blodprov.

Skämdes som satan och hon säger "Nu ser mamma att du är frisk och rör dig så bra så..."
Känns som dom tycker man hittar på.
Så skall vi ta lite prover i halsen och då vart han den där lugna tysta...
Sköterskan som har lärt känna Alex sa att han ser sjuk ut på ögonen och mkt trött ut!
Att han inte är som vanligt..
TACK kände jag då, säg det till läkaren.

Så hon gick in till henne och sa "Nu gick luften ur honom"

Men vet inte om dom nämnde ögon och allt annat.

Iaf, när vi sitter där inne så frågar hon om hur Alex tog Emelies hjärnskakning och hur jag mår, typ som om det kan vara orsak att han mår dåligt.
Vad vräker ungj#%¤# ur sig?
Joo...


-Min mamma är gravid!
-VA, säger jag? och börjar skratta så där nervöst och blir pionröd i ansiktet, fråga mig inte varför!
-Japp, hon e gravid säger han igen för att övertyga sin läkare....
Säger irriterat "lägg av Alex så säger man inte"
Så säger läkaren:
-Varför säger du så?
-Ser du väl, hon e ju tjock på magen!

Trodde seriöst jag kunde smälla till ungen!
Jäkla stil LOL
Jag har ju fasiken gått ner nästan 35 kilo jag gick upp som gravid.
Jag är INTE tjock som han tycker då...
Sen tokskrattade han åt sin egen humor.
Och säger:
-Äh, sluta, jag skojjade bara...
Ja jooo det var ju JÄVLA skoj du.,,
Eller inte...

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahaha... (skrattar åt Alex kommentar hos doktorn)

Kom å tänka på vad han sa en annan gång ;)

2008-09-11 @ 18:23:13
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: Stefan

Är inte det där typiskt barn och läkare. Dom kan ha näst intill kikhosta, feber och en näsa som beter sig i stil Med Niagarafallet, men när dom kommer till doktorn, då är dom minsan friska som nötkärnor. Slår aldrig fel.

Kul att du trivs med din utbildning. När ska du vara färdig?

2008-09-11 @ 18:29:34
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Helle

Hahahahaha!!

2008-09-11 @ 21:02:25
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: Elle

HAHAHAHAHAHHAHAHA klockrent!

2008-09-12 @ 06:31:46
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Issah

Hahahaha!! :D



Du! Har ni tid med att man kommer förbi på söndag och hälsar på litta? =)



Pussah

2008-09-12 @ 12:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0