SKITgott middagstips

Idag provade jag nytt recept, det var SKITGOTT!!!!!
Inte alls så sött som jag trodde det skulle bli och barnen älskade det:

Håll till godo:

Exotisk fläskfilé

fläskfilé recept
Jättegod festrätt med fläskfilé, mandarinklyftor, banan, curry, mango chutney, bacon och vitlök.

God bjudmat med fläskfilé, mango chutney, banan, mandariner, grädde och curry.

Klocka Tid: 40 min varav 20 min i ugnen

Muffins 4 portioner

Du behöver:

  • 150 g bacon
  • 500 g  fläskfilé
  • matfett att steka i t.ex. smör, margarin, olja
  • salt
  • svartpeppar
  • 2-3  bananer
  • 1 burk mandarinklyftor
  • 5 dl matlagningsgrädde
  • 4 tsk curry
  • 3 msk  mango chutney ( jag tog den med annanas i)
  • 1 pressad  vitlök

Gör så här:

Klipp bacon och fräs det så det blir "knaperstekt" i stekpanna.
Låt rinna av på en bit hushållspapper.

Skär fläskfilén i ca 2 cm skivor. Hetta upp stekpannan med matfett och stek ett par minuter på varje sida så att köttet får lite färg.
Salta och peppra.
Lägg över köttet i en ugnsform.

Skiva bananerna och låt mandarinklyftorna rinna av. Fördela dessa över köttet.
Blanda grädde, curry, mango chutney och vitlök. Häll över köttet. strö över baconet.


Gratinera i mitten av ugnen i 175 grader i 20 minuter.


Servera med ris och sallad.


Kommentarer
Postat av: Helle

DET där ska jag prova nån dag! Det låter helt ljuvligt :)

2008-09-09 @ 20:01:57
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: Bella

Det ska ja testa - låter skitgott!! Jag äslar banan i maten :-)

2008-09-16 @ 08:51:18
URL: http://www.metrobloggen.se/bellasblogg
Postat av: Bella

Thanx! :-)

2008-09-16 @ 17:05:13
URL: http://www.metrobloggen.se/bellasblogg
Postat av: Laila

En klassiker, jag lagade detta redan på 70-talet. Det som jag har mer är 1 dl avsköljda jordnötter. Numera gör jag den på kycklingfile,(eftersom jag inte äter gris) minst lika gott. Ha en bra dag, kram

2009-01-24 @ 18:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0