Karlar o biltvätt

Japp, jag har sagt det förr å jag säger det igen!
MED BEFOG!!!!
Detta skrev jag i april förra året....
Å nu har jag ju fan bevis på att det är så jävla sant!
Jag är ihop med en bilnörd!!!

Skulle tvätta bilen snabbt på Cleanpark igår.
Det brukar gå så jädrans snabbt, det är billigt (läs var billigt) och prisvärt och faktiskt ganska skoj att stå där och spruta med slangen.
Nästan som att vara kille och skriva sitt namn i snön.
Trodde det skulle gå fort igår med.
Det brukar gå fort när kvinnor tvättar bilen.
Såvida dom inte gör det på TV ala miss Wet-t-shirt.

Igår gick det inte fort.
Det var inte en kvinna så långt ögat nådde.
Däremot killar. Unga, gamla, tjocka och smala i alla dess format.
Man kan säga att det var omvänt som när kvinnor går i affärer.
Långa blickar, korta steg, inventerar nästan butiken, känner, funderar, går ut, kommer tillbaka, jämför. Sånt tar tid och karlarna står och frustar närmast utgången. Inte alls involverade i shopping.
Här var det tvärtom, förutom att kvinnorna inte ens var i närheten. Vilket jag snart insåg var smart strategi..

När jag kommer dit är det 4 bilar före. Nåja, det går snabbt tänkte jag.
Städar ut bilen inuti, slänger skräpet, leker med barn.
Solar lite.
Fortfarande inte en bil som lämnat.
Funderar varför och sätter mig för att titta...
Pojkarna står då och smeker sina huvar. Japp, bokstavligt smeker. Som nån slags sexuell rit, med värme, lenhet och kärlek.
Som sprutar på fälgrengöring ( japp, det fanns tydligen nått speciellt medel som hette så)
Avfettningsmedel ( funkar det på magen tro?)
Och andra dyra medel.
Klaga ALDRIG mer på mina ansiktscremers priser. Å definitivt inte på "hur fan det kan finnas en hel avdelning med olika sorters smink på Åhlens".
Biltvättsutbudet var ju för fanken större!!!!
Iaf.

Där står pojkarna och först spolar med knappen "Avspolning"
Sen tar man fram en hink ( Japp, dom köper en speciell jävla hink för en bil, EN BIIIL !!!) och i med nya dyra medel, sen skall det försiktigt shamponeras in, lika noga, lika glatt, lika patetiskt och "sexigt" som i en shamporeklam.
Om ni minns den med den stönande tjejjen som shamponerade håret så är det nada, jag säger NADA, jämfört med en karl på biltvätt!)
Dom nästan stönar och trycker sig mot bilen och man funderar nästan på om det är en sexuell rit som jag sa.
När man efter mångt och mycket tvålat jaja, shamponerat då, in hela bilen så gör man det igen. Med rent vatten, Efter en avspolning. Till.
Ingen brådska här inte.
Efter omgång nummer två, lite längre än 4 sek  15 minuter, så avspolar man igen.
Sen skall det på nått nytt medel...
Om det nu kan hetat spolglans eller nått. Jag kom inte själv så långt på programmet...
Sen tror man att NUUUU, men nej då.

Då skall man torka, japp TORKA biljäveln, med trassel. HALLÅ??? va fan hände med att köra fort som fan på motorvägen tills det blåst bort?)
Jaja, torka bilen då , men rappa på för H-E!!!

Tji får jag ytterligare en gång.
Man skall nämligen även vaxa bilen.
Wax on, wax off! Över hela bilen. Med ett leende. Inte karate kidtrött, utan med ett leende.
Samma smekande rörelser, samma stönande och samma besatthet.
WOW; en bil lämnar, 3 to go...
Behövde bara vänta 40 minuter....
Sen var det min tur.
Hade mina två poletter från papsen.
På med högtrycksavspolningen.
Jädrar va tiden är förkortad, kanske 1 minut hade man på sig.
Hade tänkt skumma med deras borste, men med tanke på hur snabbt tiden rann ut så sket jag i det.
Tog nån tvätt å sen vatten igen.
Perfa.
Den var ju renare än innan.
Och jag skall ändå åka nånstans med barnen och varsin svamp nån dag där folk INTE behöver vänta, medans dom tappar svampen i gruset och repar lacken.
Snacka att dom skulle surat om jag låtit barnen tvätta.
Då hade det varit onödigt helt plötsligt, jag lovar!

Körde ut på motorvägen och lät vinden blåsa väck sista dropparna vatten.
Kvar stod dom suktande, frusterade männen med sina våta drömmar om sin fina bil.
Kvinnorna lär ha haft 4 sek på kvällen, längre lär dom inte stått emot.

Med tanke på deras upphetsning, förstod jag även varför det jämt är tjejjer, i korta shorts och blöta tröjjor som sexigt tvättar bilarna för att reta karlarna.
Kvinnorna hade tröttnat på att se vältränade snygga karlar stå och kränga över bilen utan att ens ägna kvinnan en blick...
Bara med en enda tanke: hur dom skulle hålla emot för utlösning, det hade ju skadat lacken!
HÄR ÄR BILDBEVIS!!!
Han tvättar ju för fan INSIDAN av ruthelvetet!!!





Kommentarerna jag fick då var störtsköna så dom lägger jag oxå med:

Kommentarer

Postat av: Anders / swed

Det är ingen större skillnad på en tvätthall och en strippklubb för oss karlar. Ford Sierra -88 eller 21-åriga "Candy" blir en hård (!) konkurrens :)

Kram på dig.

2008-04-21 @ 15:33:43

Postat av: Blondiie

Hahaha, tack anders, du bekräftar min teori!
Underbart!
Ha en toppen dag =//GB

2008-04-21 @ 15:35:48
URL: http://blondiies.blogg.se/

Postat av: Galaxy/Mikael

Tur man åker dit för att tvätta bilen och inte tro att det är någon skönhetstävling. snabbt och enkelt precis som i sängen ska det vara

2008-04-21 @ 15:45:00

Postat av: Micke

Meh, nu är du lite orättvis....

Man måste ju vara nogrann när man tvättar bilen så man inte missar en fläck för då blir det fult.

Waxet är ju nödvändigt för att skydda samt underlätta framtida tvättar.

Men jag tvättar aldrig bilen på mer än motsvarande 5 poletter i såna där tvättar. Man får ju inte använda medhavda kemikalier. Jag kan tvätta bilen åt dig i sommar när jag åker förbi =P

2008-04-21 @ 15:49:22

Postat av: comhem cribbe

jaa vad ska man säga vi e ju bara killar.

2008-04-21 @ 15:51:40

Postat av: Makedonk

Hallååååååuuuuu...

Det är väl klart att man har fler medel till bilen än till kroppen? Jag menar duschcreme, deo och hårspray... Sen har man vad man behöver för kroppen. Till bilen ska man ju ha schampoo, avfettning, polish, vax, lackförsegling, fälgrent, vinyltvätt, läderrengöring, lädervård, bivax för lädret, klädseltvätt, gummirent, smörjmedel för listerna, dörrlås och gångjärn. Allt ska ju användas med kärlek, annars kan man ju lika gärna skita i det.... Ska det va så ska det va, annars kan det va.

Kramis

2008-04-21 @ 16:02:22

Postat av: Helle

HAha, du är så jävla skön GB :D

2008-04-21 @ 16:08:33

Postat av: krille

haha dårar ;)

2008-04-21 @ 16:16:02

Postat av: Trappern

nää du jag hatar att tvätta mina bilar oftast mutar jag någon annan till detta avskyvärda jobb tex grannpojken eller någon av barnens kusiner om ingen av de är tillräckligt lättlurade blir det en tvättpolett o sen in i automattvätten om ingen sån finns att tillgå inväntar jag nästa regnväder för de gör alltid bilen sååå vacker såå tjii fick du med mig iaf men jag kanske är asexuell

2008-04-21 @ 20:38:36

Postat av: Linda

Hahah jag får aldrig se sånt, har ju bara cykel;o

//Sessan

2008-04-21 @ 21:21:58

Postat av: Danne // curse

verkar lika chockerande för dig som för mig, om jag skulle få för mig att tvätta en bil, skulle det nog bli en sån där automattvätt som blir klar på 5 min eller nåt, tvätta för hand, det är väl jobbigt, dom uppfann väl automattvätten av nån anledning, som att tvätta kläderna för hand.. ang. sex på kvällen sen.. tror inte dom där bilnördarna orkar nåt, dom är nog helt slut efter att ha skrubbat bilen. Mycket bättre att ha setat och latat sid framför datorn hela dagen, då har man energi på kvällen :P

2008-04-21 @ 21:27:01

Postat av: Cheva

Bruka tvätta min bil när jag tar ut den på våren och när jag ställer av den på hösten. Min Cheva har jag nog......funderar jo jag har en gång och du då polerade jag cromet på motorn mä.....tänker igen.... undra om man kan sätta in kontakta anonns bil söker tvättre snygga former och stor maskin =) Ps tack för all magont och alla tårar Ds Kramar

2008-04-21 @ 21:45:50 Postat av: arne

jäkligt rolig å bra blogg hehe tvätar aldrig bilen i en tvätthall å inte så ofta heller

2008-04-21 @ 22:06:38

Postat av: Lena/RedQueen

snacka om rätt.....karlar ska ju bara ta sååååån tid på sig när de gäller bilen (jag vet bor med en sådan+ har några kill kompisar som e ta mej fanken annu värre) kram kram kram

2008-04-21 @ 23:17:59 Postat av: Lisa

Jo jag är rädd att jag ska vara gravid. Dessutom blev min moster också gravid när hon åt p-piller. Och sist jag hade sex så, om jag inte minns fel, hade jag missat ett piller samma vecka så jag måste nog kolla upp det där!

Haha jaa jag får väl använda flytväst då ;D

Och vad gällande detta med karlar och bilar så håller jag helt med dig! Dom kan vara förjävliga och ha att göra med när det gäller deras förbaskade bilar. Dom har sina bilar, och vi av det kvinliga könet, vi får hålla oss till våra skönhetsprodukter(!) och det borde vara utan att dom ska klaga det minsta lilla!! haha
Kram

2008-04-21 @ 23:30:37

Postat av: Nox

Haha, bilar = porr. Har jag fått höra flera gånger ju. Känner en snubbe som kan få en orgasm av att titta i en biltidning ffs!

2008-04-22 @ 09:23:59

Postat av: [SF]Skalman

Tackar darling för en fyndig blogg.
Själv kör jag efter regeln. Forget caucasian - Go Asian :)

2008-05-02 @ 21:45:30

Postat av: Marianne

Ja du, killar och bilar. Är typiskt det där tror jag.

Japp.... så vad säger ni NU???


Kommentarer
Postat av: cicci

ja dessa karlar..hehehhe

2009-08-07 @ 19:00:54
URL: http://cicci79.blogg.se/
Postat av: Andreas<3

Hur vore de om du gick en kurs i biltvätteri så du kan tvätta din egen bil som knappt varit tvättad eller städad sen den var ny. (Bilen är ca 1år gammal) fy fan hade jag haft en så ny bil så hade jag vårdat den som en bebis.

2009-08-08 @ 10:01:19
URL: http://kryckans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0