Gamla elever

Var på en skola här i Gbg idag och jobbade med passersystem.
Kom på att mina gamla elever bör ju gå där...
Jag var ju fritidspedagog och "min" klass var helt underbar.
Hade dom 2000-2002.
Från 1-3....

Bad skolvärden om en skolkatalog och kände bara igen namnen, knappt eleverna...
Så denna skolvärd gick och hämtade några av mina gamla elever.
Och sa: Känner ni igen denna tjejjen (tjej, man tackar =) )
Då kastar sig dessa små underbara tjejjer i min famn och tjoar JESSICA!!!!
Begriper inte, men dom kom tom ihåg mitt efternamn, våra lektioner, WTC, sagorummet vi gjorde, utflykter, brandövningar, ja hela jäkla skiten!
När vi lussade och alla bus och bokstavsböcker etc...

Dessa små underbara barn på 7 år kommer ihåg MIG, 8 år senare!
Under tiden vi står där kommer fler och fler och ALLA minns mig.
Hur fasiken kan dessa små goa barn blivit stora tjejjer i ÅK 8 o 9??
Å HUR kan dom minnas mig.
Det gjorde mig så otroligt varm!

Peter sa att jag verkligen såg lycklig ut med, och det var jag.
Dessa är barn jag ömmat för och tänkt på i många situationer...
Fick lite mailar av tjejjerna och jag har mailat dom och dom har fasiken svarat...
Ena tjejjen tiggde till sig mitt nummer så hon kunde ringa.
Och alla frågade om jag inte kunde jobba med dom nu istället, och varför jag slutade, för skolan var inte längre rolig då.
Att dom grät när jag slutade osv... Och det finaste: att jag var den snällaste och mysigaste fröken dom haft under hela sin skolgång! Och dom tänkte på mig. Jag blev lätt 2 meter....
Kände mig faktiskt jäkligt duktig och stolt över vad jag varit med och åstadkommit.

Nu tjatar dom sig blåa över att jag skall komma och fika med dom och även Linda och Ana som jag jobbade med.
Dom två tjejjerna har jag fortfarande kontakt med, fy fan va skoj vi hade på jobbet=)
Men jag kommer leva på detta länge, helt underbart att få se dom och läsa deras mail dom skickat....

Alla krokodilenbarn, ni finns i mitt hjärta!
Make me proud!



Kommentarer
Postat av: Peter

Nu kan jag inte hålla mig utan måste kladda ner en rad här igen..



det kanske inte blev så mycket undervisning i passagesystem som det borde vart idag utan en liten övergiven stackar fick skruva själv medans blondiie stod o pratade gamla minnen med ungarna.... Men va fan det vart det så väl värt, bara att få se en lite glimt av glädjen i hennes ögon hade vart värt o göra allt själv resten av veckan... o dessa kidsen fick en liten febrig blondiie o skina som en sol hela dan :)



helt underbart ! mutade du dom med godis eller nått ;)



Krya på dig tjejen ! o hoppas du får en riktigt god natts sömn !

2009-02-04 @ 00:49:02
Postat av: Cat

Va kul att du fick träffa dem igen! =D

O klart dem minns dig. Jag minns mina lärare jag hade när jag var liten...dem jag tyckte jättebra om!! Sånt sitter ju kvar! =D



Usch o fy för o vara sjuk du..=(

Jag tycker också att vi skall se till att bli friska NUU! Vi är ju hårt arbetande kvinnor som inte har tid med förkylningar! ;)



Krya på dig gumman!

Kramar!!

2009-02-04 @ 00:52:39
URL: http://cattitude.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

Lärare betyder så väldigt mycket för barn och kan förändra deras liv till det bättre. Det verkar vara så i ditt fall och det kan du vara riktigt stolt över! =) Kram

2009-02-04 @ 10:01:48
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: Stefan

Hej hopp vännen.

Allt är bara fint med oss. här. Annica har väl visserligen ganska jobbigt med det onda, men hälsan har vi :-)

Va härligt det måste kännas att få den bekräftelsen på att man gjort nåt bra. Ibland behövs det inte mer än lite beröm för att man ska växa som männisak och ta ännu ett steg i sin utveckling.

Jag avundas dig det ska du veta. De steg jag läser att du hela tiden tar. Keep it up girl ;-)

2009-02-04 @ 18:05:53
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Fröken Sparsmart

Härligt att bli igenkänd efter så många år!!!

2009-02-04 @ 18:08:05
URL: http://www.metrobloggen.se/sparsmart
Postat av: Jessica

Jag minns mina gamla lärare, så för mig verkar det inte det minsta konstigt att de minns dig, särskilt inte om de gillade dig :)

Jag har själv varit lärarvikarie och även så kallad kamratstödjare, och de var iofs äldre än dina elever, men vi hade en lång relation efter jag var kamratstödjare åt dem, som kompisar. Kanske för att jag hade det jobbet som en ungdomspraktik, och inte var mer än fem år äldre än vad de själva var.. Men ändå. Man KAN få en så bra lärare att man minns den livet ut. Så känner jag för alla utom två faktiskt.. Kul att du skrev om just detta!!

Jessica, Västerås

2009-02-04 @ 18:33:38
URL: http://Http://banditkoll.se
Postat av: sussie

Jag minns alla mina lärare,bra o mindre bra...

Kul att dom vart så glada,du smittade dom väl inte nu lagom till sportlovet? Hihihi

2009-02-04 @ 22:34:24
URL: http://nattmorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0