Du kan ju fan inte bli säkerhetschef! Du är ju terrorist!!!

Idag har jag tom gjort små noteringar över dagens små eskapader=)

Men först lite mat=)

  

Har krupit ner till -5 grader idag!
Nice...
Började med att råstressa imorse när vi skulle gå....
Kommer till dagmamman som berättar att Emelies extradagmamma är sjuk och kommer att vara ledig imorgon pga detta...
Skoj, då kommer alla hennes barn till Emelies.
Funderade starkt på att hålla henne hemma för att slippa vinterkräksjukan igen då jag var döende i julas pga det...
Men jag har min praktik som jag älskar och vill gå till...

Och hon har ju redan smittats isf och då tvingas jag VABBA nästa vecka =(
Men nu tar vi inte ut det i förskott...
När jag hämtade Emelie hade ett barn spytt i hela barngruppen över alla barn nästan=P
Så nu käkar jag massa vitpepparkorn=)

Imorgon skall kommunen få sig ett jävla samtal.
Jag hade diskussionen för några veckor sen att man måste ha en fast vikarie som täcker för dagmammorna OM något händer med barnen, personalen, sjukdommar, osv, så att barnen KÄNNER personen som skall ta dom, jag hade inte
heller velat vara en hel dag med människor jag inte känner=(
Känns inte alls bra på så sätt...
Fan va kommunen ( hon var förövrigt min chef när jag var dagbarnvårdare) kommer att få bita i det sura äpplet när jag är klar!
Om jag kan nått så är det säkerhet!

Iaf in på jobbet och hämta nyklar till garaget=)
Undrar varför jag fick mittenplatsen utan pelare?

Har idag insett en ny sorts svett!!!
Det kallas knäsvett!!!
Det är mycket förekommande bland mig då i första hand.
Hur man får det?
Man tager två stycken knäplattor i nått mjukt material och sätter det på plats vid knäna i snickarbrallorna, så går man å så blir man toksvettig PÅ knäskålen, det skaver så du får brännsår på skålen med=)
Det gör ont, man svettas och det är LÄBBIGT!!!!
Så dagens första lärdom: Knäsvett är inte att leka med!!!

Dagens andra lärdom är att ta kontroll över jobb-bilen!
Ha ALLTID koll på nyckeln till bilen så slipper du att låsas in!!
Tag även din handledares ciggarettpaket och ge inte tillbaka dom förrän han lovat att ALDRIG mer röka i bilen!

Japp man kan säga det var tre nyttiga lektioner idag!

På första jobbet vi hade så skulle vi såga massa....
I stål och aluminium...
Vad gör man då?
Jo man tar på sig brillor, den lektionen har inte Peter gått,,,, tur för han att bara håret förvandlades till Curly Sue och inte ögonen till nått slamsigt köttigt blodigt....
Men va fan är man snygg så är man:

Så kommer en tjej och utbrister: Å herregud.....minns inte följden...
Peter svarar iskallt: Ja, vad är det!
Svarade han att han må TRO han är Gud, men det är långt ifrån sant...
Skall inte skriva nästkommande samtal mer än att jag vann poäng i vår lilla tävling...
Skall kanske inte nämna att när han skickar mail från jobbet så står det avsändare GUD? Snacka om stort ego =P

Kommer in på jobbet där har dom små asen vart på kexfabriken i Kungälv och köpt en hel jäkla påse med kakor. Allt från baddare och ballerina till Remi och nja, mer gott=)
Jag tackar som vanligt nej och chockas av min karaktär! (Vem är du som besitter min kropp???)
Tar mig en banan och så utbrister J när han ser att jag äter banan istället för baddare: Å fan är det avlöning?
Varpå alla viker sig dubbla...
Va svarar man lixxom?

Men jag VET jag är deras lilla kelgris och dom älskar mig såååå *host*

Så blir det lunch...
BAD MISTAKE att ta med keso till en arbetsplats full med killar....
JAG hatar keso, nu avskyr jag det...
Veckans kommentarer har ju vart: Är det mat? Har du spytt upp det? Går det ens att äta? Lever det eller är det dött??
Idag kom den senaste kommentaren i raden:
Va fan äter du likmask?
Sen pratades det om ALLT med likmaskar, hur dom såg ut, hur det luktade, att det var lättspytt för maskarna kröp upp ur halsen för egen hand unt zu weiter....
Men Blondiie, dom lever ju inte, dom sprattlar inte...
Höll på att få upp maten igen.
Bestämde mig att avsluta måltiden där=P
Medans dom grisade i sig pizza *morrar*

Att få Peter tyst är ganska lätt.
Svara endast: Har du inte fått dig nått på länge och han blir tyst... Lektion numer fyra=)

Mer då?
Hmmm...

JOOO!!!!
Vi skulle till Nordstan på ett jobb...
Gissa vem som fick in shoppingvägrande Peter på Lagerhouse???
För att titta på rosa verktyg LOL!!!!
Tänkte vi skulle köpa nytt till jourbilen=)
Skulle inte det vara för jävla ballt med rosa verktyg?

HAHA!!!
Tydligen är dom inte säkra på sin sexualitet så dom vågar inte prova...

Sen skulle peter till banken så jag fick gå på stan...
Så tack vare han är jag nu 2 stövlar rikare...
DUMMA HAN!!!!

Kan inte ens hindra shoppingtokiga Blondiie från avenyn *suck*
Men jag shoppade.
På Lindex var det 2 för 1 på accesoarer så barnen fick så här coola mössor:
  Alex är brun.
Båda med fuskpäls på insidan och snygga ögon. Barnen älskade dom =)
Sen vart det lite strumpor, kallingar, halsband och vantar och sånt=)

Sen kom den stora vinsten...
Håll i er nu alla som tycker jag har svart bälte i Shopping=)

Gick in på Wedins som hade sista dagen dom sålde skor...
Normalt finns ALDRIG 41 kvar, ännu mindre i stövlar....
Hittar då dessa:
 
Hade kostat 599 men kostade nu ETTHUNDRA KRONOR!!!!!!!

Nästa stövvel är helt i skinn:
 
Hade kostat 1195, men nersatt till 799.
Jag betalde ETT HUNDRA JÄVLA SVENSKA KRONOR!!!!

Kan ni fatta min tur???
Bara för att det var sista dagen!
Sååå lycklig...
Studsar ut ur butiken samtidigt som Peter ringer och frågar vart han skall hämta mig och undrar nervöst om jag hunnit handla på 25 minuter....
HÄMTA MIG INNAN JAG SHOPPAR MERA!!!!
Han bad en stilla bön att det skulle få plats i bilen.
Visar stolt mina nya snygga stövlar men får svaret:
Vad tar tant för en timme???

Jösses, det är INGA horstövlar...
Eller jo, men asså...
Ja, jo... ÄH!

Tänker i mitt lyckorus att på firman, DÄR minsann kommer dom uppskatta en äkta kvinnas shoppingtur!
Ja, visst, serrö...
INGEN, totalt INTE NÅGON!!! inser mitt fynd:
Du har ju massa hemma? Man måste inte köpa för det är billigt? *himla med ögonen stuket* Och så konstig blickar
HAHAHA!
J påstår sig inte förstå kvinnliga släktet, hans fru tex köper krukor i all förbannelse fast dom har en källare full med krukor...
SO???

Men NI mina kära läsare fattar direkt eller hur=P
Å ni andra: Skyll på Peter!

Så skall jag gå hem.
Min älskade chef säger:
Blondiie, när din handledare från skolan kommer så kommer jag tala om att du fan är den minst lämpade att bli säkerhetschef! Du är ju för fan terrorist!
Och så viker sig samtliga inklusive jag i ett asgarv, tårarna sprutar.
Ännu en skön jobbardag till ända!

På väg hem så rusar jag in och köper köttfärs och nötkött till morgondagen.
En helt underbar kille sliter jag tag i med hundögon och säger:
Men jag är ju själv hemma, jag behöver bara 150 gram nötkött! Kan man inte köpa det istället för 1 kilo? *blink* *blink*
Hmmm, vänta lite, hur mycket skall du ha?
Kråmar mig lite, blinkar med ögonen lite mera, putar med läpparna, drar in magen, ut med brösten och säger i min alldra kvinnligaste ton: 150 gram....
Vänta så går jag och styckar!
Det där kallar jag fan service!!!
Ber han att gärna stycka det fint med för det skall i en gryta...
Så kommer han ut med 150 gram färdig styckat fint nytt nötkött!
Fasiken va service dom har på willys!!!!

På väg hem står det still.
Sitter STILL i backen upp till hemmet över 25 minuter stressad som en gris att hämta barnen innan stängning när polisen kommer och säger att allt är avstängt pga en olycka...
Får vända i backen och köra runt hela jävla Partille för att hämta barnen, självklart sent...
Hittar på Gp följande:
Frontalkrock i PartilleTvå personer fördes till sjukhus efter en frontalkrock i Partille. Ingen av dem är svårt skadad.

Det var strax innan klockan 16 på torsdagen som två bilar frontalkolliderade på Tingsvägen i Partille. En av bilarna voltade och hamnade på taket i diket.

Två personer fördes till Sahlgrenska universitetssjukhuset med ambulans.
Den 36-årige man som hamnade i diket bröt armen och skadade ryggen, han klagade också över nacksmärtor.
En 39-årig man som körde den andra bilen skadade rygg och bröst.
- En av bilarna tycks ha kommit över på fel sida och det blev en våldsam frontalkollision, säger polisens presstalesman Jan Strannegård.

Sträckan mellan rondellen på lokalkörbanan vid E20 och Tingsvägen stängdes av under drygt en timma. Bilarna har nu bärgats och olycksplatsen röjts upp. Trafiken släpptes fram strax före klockan 17:30.

Tur dom klarade sig!

Nu skall jag laga luch till imorgon, svara er läsare..
Och bada.
Och se en film.
Och somna tidigt...
HAHAHA, jag är rolig jag!

Kram

Kommentarer
Postat av: cicci

keso..e ju jätte gott, testa den med feta oliv smak!

super fina stövlar du hittat! å du de e inte tur de e en konst att hitta till dom priserna, vad glad att du fått den!

kul att du trivs på din praktik..det gör såååå mycket!

kramen c

2009-01-15 @ 21:29:55
URL: http://cicc79.blogg.se/
Postat av: soffie

är inne på en snabbvisit

önskar dej en härlig fredag imorrn å GONATT

2009-01-15 @ 21:36:59
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Makedonk

Klart du skulle ha stövlarna... Dina kollegor verkar inte fatta att det är benen som gör stövlarna och inte tvärtom ;-)



Fina ben.... stövlar menar jag =)



Kramis

2009-01-15 @ 22:07:03
Postat av: Stefan

Känns som att du har en hel hög ganska sympatiska killar på jobbet ;-)

De verkar ju ha en hel del kloka tankar & funderingar.

Hoppas att ni klarar er undan magsjukan nu och ge barnomsorgstanten en känga från mig med.

Förresten kan du hälsa Peter att jag gillar stövlarna skarpt :-)

Å visst ja. På Jula har de verktygssett med blommor på istället ;-)

Kramis

2009-01-15 @ 22:14:28
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Ninja

En terrorist som dessutom är säkerhetschef måste ju vara lysande för terroristen!

2009-01-15 @ 22:17:22
URL: http://metrobloggen.se/nordtellus
Postat av: Babymyz

Gullegosan där,du söger så fina ord jämt,du gör en glad i alla fall,och det tackar vi för :=)***

Men hallååå vad du handlar loss på billiga saker hela tiden,fan nu får Partillebooo rappa p så jag oxå kan få handla billit..

Skter du fram pengar ur röven eller,jag é pank nu,har inte ett sop öre från dec lönen..

fick panta flaskor i går för att få dagens midda,huuaa vad det låter hemskt..Inga fritidspengar ingen ting:(

2009-01-15 @ 22:33:17
URL: http://www.metrobloggen.se/marilouise
Postat av: Cat

Det är ju helt underbart att fynda!!! =D

Hur mycket man än har så kan det aldrig bli för mycket!! ;)

Riktigt söta mössor o snygga stövlar! =D



Och..rosa verktyg låter ju hur nice som helst!!! =D

Det vill fan jag ha! =D Behöver ju lite verktyg o så till renovering sen! =P



Haha...Blondiie är terrorist..=P

Fasen så kul ni verkar ha på ert jobb då!!! =)

Vill också ha roliga jobbarkompisar att bråka med! =P



Hoppas du sover gott sen!! =)

Ska försöka komma i säng tidigt idag med!

Börjar klockan 1 imorgon.. =/



Kram på dig gumman!!

2009-01-15 @ 22:39:37
URL: http://cattitude.blogg.se/
Postat av: Nippertippan

Du är fantastisk! För det första så fattar jag inte din shoppingtur!!! Hur du hittar alltså. Stövlar på hundring... Och jag som orkar inte ens gå o kolla rea. Jag har inte varit i endaste klädaffär på ett par månader! Hela julen tillbringades i sjukhuset och sedan har det varit nog med skolan... jag orkar inte shoppa, men jag skulle bli överlycklig om du shoppade för mig:)

Jag orkar inte laga mat, det blev kebab idag, och sen ser jag dina fina bilder om alla komplicerade måltider du lagar... Hur många personer är du? Jag är bara en, men jag har beställt dubbletter... har inte fått leveransen än... men ibland ser jag dubbelt när jag känner mig trött... så jag kanske håller på o blir två...

God natt, du skulle ju lägga dig tidigt;)

Kramizar:)

2009-01-15 @ 22:43:26
URL: http://hemtillnippertippan.blogspot.com
Postat av: Nippertippan

Just det, glömde, gammal som jag är... att säga att jag har en liten award i min sida till dig med:) Du som någon har en kreativ blogg!!! Det finns inte like!!! Ha den äran!!!

Kramizar:)

2009-01-15 @ 22:46:40
URL: http://hemtillnippertippan.blogspot.com
Postat av: sussie

Låter som att du har GANSKA kul på jobbet!!! Jag kanske skulle ta en praktikplats... Bara för skojs skull. Hihihihi

2009-01-15 @ 22:57:16
URL: http://nattmorsa.blogg.se/
Postat av: Annica

Du måste flytta hit och hjälpa mig att shoppa på ditt sätt!!!!

JAG BLIR AVIS PÅ DINA STÖVLAR!!!!

Men du får en kram ändå. ;-)

2009-01-15 @ 23:05:12
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Lena

Oj du har då haft en innehållsrik dag på jobbet vill jag lova! Hallå, keso är ju super gott!



Vilka billiga stövlar du hittat!



God natt på dig och dröm om baddare nu då..hahaha



Ps. du är duktig som håller fast vid din diet! Kram

2009-01-15 @ 23:46:32
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: linda

Söt blogg

2009-01-15 @ 23:54:06
URL: http://honkallaslinda.blogg.se/
Postat av: Jonas

Jag har precis käkat keso till frukost. :D

2009-01-16 @ 06:33:18
URL: http://jomari.se
Postat av: Linapan

Kul jobb!

Kramar, mon ami!!!

2009-01-16 @ 07:28:37
URL: http://www.metrobloggen.se/linapan
Postat av: Ninni

Haha du måste ha världens roligaste praktikplats var är du nånstans??



Nää fick du tag på stövlar..jag provade typ hundra par i förrgår...hade ont i låten igår bara för det.

Men inte fanns det nåt i 37 inte..suck!

Hur har du lyckats med konststycket att gå ner två kilo på lika många dar??



Jag ska INTE väga mig förrän på måndag..kramen



2009-01-16 @ 08:29:17
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Lindis

Tänk vad mycket du fyndar, är avis verkligen.. kramis

2009-01-16 @ 08:42:23
URL: http://metrobloggen.se/lindis78
Postat av: Elina

Vilket kap, 100 spänn!!

Tack för tipset;) (men vill jag utnyttja min kille så? jaaa.)

2009-01-16 @ 09:09:16
URL: http://tankarisweetvalley.blogg.se/
Postat av: Majsan47

Tonen är rå men hjärtlig på din arbetsplats märker jag. Roligt verkar ni ha och så klart ni ska ha rosa verktyg! Kram

2009-01-16 @ 09:28:32
URL: http://metrobloggen.se/majsan47
Postat av: Barnens Hjältar

Haha, jag säger det igen..du är tamejtusan inte klok :P

Hoppas terroristen får en bra dag ;-))

2009-01-16 @ 09:28:57
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: vashten

Hej...nu är jag tillbaka efter mitt datorstrul...hoppas allt är fint med dig?? har ju mkt att läsa igen hos dig och det ska jag göra under dagen.....kramisar i massor

2009-01-16 @ 09:50:54
URL: http://www.metrobloggen.se/vashten
Postat av: mickis

ååååhhh visst är det UNDERDEBART att FYNDA!! Det är typ den enda sport jag utövar nuförtiden... :P

2009-01-16 @ 10:11:25
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Ahh, vad du har fyndat!! Hoppas att du slipper få in kräksjukan i i ditt hem, sådant är aldrig kul. Ha en fin Fredag och helg kram

2009-01-16 @ 11:48:48
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Micke

Snygga ben, nej jag menade stövlar såklart... Hoppas och önskar att du får en skön helg... Kram

2009-01-16 @ 12:56:30
URL: http://tomten.bloggagratis.se
Postat av: sweetmama

Men vad du har hunnit med mycket idag!

Vilka snygga "Fin-stövlar" heter det inte hor-....

Hoppas ni slipper kräksjuka nu bara.

Kram kram

2009-01-16 @ 14:48:22
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: ebba

åh vad hungrig jag blev när jag såg bilderna på mat! :O haha nu måste jag gå och äta nåt :P

2009-01-16 @ 15:35:42
URL: http://slapmyface.blogg.se/
Postat av: Fröken Sparsmart

Vilka fynd!!!

2009-01-16 @ 16:11:09
URL: http://www.metrobloggen.se/sparsmart
Postat av: Ammis

"Jag är rolig jag" Jodå det kan man lugnt säga. Vilken jäkla dag!!!! asg Du verkar ju ha det kanonkul på jobbet iaf.

det där med shoppingfynden, det kunde lika väl varit jag. Kanonsnygga stövlar till ett jäkla kanonpris, DÅ är det extra kul att shoppa loss.

Du skrev att du skulle köpa köttfärs & Nötfärs...??? Vad är skillnaden?? Just wondering??

Du, ha en attans skön fredag och passa på att vila upp dig när det är helg, du verkar behöva det ;0)



Kramelikram

2009-01-16 @ 16:16:28
URL: http://ammis.bloggagratis.se
Postat av: E

Hoppas att du gav kommunen vad de tålde! Kramar

2009-01-16 @ 19:34:10
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: virpi

oh.herregud vilket långt inlägg och många kommentarer!Puh.

Horstövlarena var apsnygga!

Kram Virpi

2009-01-16 @ 19:44:34
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Marie

Klart man får köpa sig ett par snygga stövlar, eller två... om de bara kostar 100 kr... spelar väl ingen roll hur många man har hemma... Man köper ju fler trosor fast man har hemma och halsband... skratt

(Inser du att jag försvarar dig?) ler

2009-01-16 @ 22:08:58
URL: http://jomari.se
Postat av: Carina

Men oj vilket inlägg,vilket långt :-)Klart du ska ha rosa verktyg, absolut att du ska! Själv har jag en blommig illsöt hammare som tyvärr används på tok för sällan här hemma :-)

2009-01-17 @ 08:39:12
URL: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0