Jäkla långa dagar!!!

Shit vilka dagar!
Och min godisabstinens är 100 gånger värre!!!
Idag så slapp jag få en glass...
Idag satt dom istället och läskades med varsin hamburgare med extra ost....
Luktade sååååå himmelskt gott....
Såg sååå gott ut!

Dagens frukost och lunch:

Frukost och Lunch och Middag:

  

Vart massa roliga saker att göra idag....
Men det roligaste någonsin var en sak vi skulle göra...
Vi skulle byta ett lås hos en person.
När vi kommer dit så talar hon om att hon har utekatter hemma, varav en har kattungar....
Jag skulle INTE visat att jag gillar katter, jag fick gå runt överallt och leta efter katterna. OCH höra livshistorian..
Och grannarnas....
Och att ena katten var lite ledsen så katten hade fått prata med en människa som kunde prata med katter...
Katten hade haft en jobbig ungdomstid....

Så skulle Peter hämta faktureringskvitton i bilen och så säger tanten, men måste ni gå båda???
Just i den sekunden så tyckte jag om Peter....
Han förklarade att det var mycket nödvändigt *pust*

Samtidigt var det synd om tanten som inte hade någon, mer än sina katter...
Och jag tycker så jäklans synd om sådana människor...
Så kommer vi tillbaka och då står hon i telefon...
Hör att hon säger: Brännvin och sörpeldricka, minns inte ordet hon använde....
Vi ser lite snett på varanda och så fortsätter hon:
Ja, jag ber dessa snälla människor köra mig till systemet, vi ses om 10 minuter....

Så svarar Peter att Tyvär så går inte det!
Jo men det gå alldeles utmärkt!
nej det går inte...Vi har bara två säten i bilen...
Jo, men jag kan ligga i bagaget?
Öh? näää, det är fullt med verktyg...
Hon ville inte ge sig men till slut vart hon iaf sur hon fick ringa taxi....

Men som jag skrattade på väg ut... Tårnarna sprutade!!!!
Härlig tant!!!

Mer skoj?
Kom på ett jobb idag där vi fick vänta i över 30 minuter nästan.... Det var enligt hans klocka 5 minuter....
Jaja, han hade väl en fot i graven.
Så ser han mig...
Säger Oj, en kvinna i detta yrket? Vad kallas det?
Sådär riktigt drypande sa han det....
Så jag svarade: Proffs....
1-0 till mig...
Det kunde blivit 2-0 när han sa att nästa gång vi kommer skall vi ringa i god tid så att han hinner...
Tänkte tyst för mig själv: Tja vi ringer 2 minuter innan och anländer en timma senare, så hinner nog även du....
Bad Jessie, bad bad jessie

Mera?
Hmmm,
Stod på ett jobb så säger Peter, (HAHAHA å detta får du för vad du sa till nicke...*berättar ivrigt*)
Så säger han:
Usch vad det luktar här.
Svarar: Ja, men testa att duscha oftare så skall du få se mirakel...
Är på väg att ta upp mitt block för statistik över mina poäng vs han.
MEN
Får svaret:
Jo men va fan, jag har ju dratt upp gylfen och flugorna svärmar inte längre...

Fick ett psykbryt till..
Skrattar som fan på jobbet. Underbart med människor som har lika låg och sjuk humor som jag!
Fast dom skrattar ÅT mig, jag skrattar MED dom =P

Jag har ju jäkla ont i ryggen med, käkar ju massa medicin för ryggskotett...
Fick höra att det är livsfarligt, Olof Palme dog ju av ryggskott...
Även att han är världens bästa trädgårdsmästare,,,, två skott och en hel trädgård....
Som sagt, Den har jag ungefär hört 4 gånger idag=P

Skulle ju äta Pepparnötbiff till middag.
Åkte som en tok innan jag hittade svensk, men kostade 179 kronor kilot, vilket vart 70 spänn för oss tre.. Barnen gillade det inte... Grattis va billigt!
Men så står vi i köket och Alex utbrister:
Wow, igelkott!
Va?
Ja, igelkottkött! Den har ju massa taggar på sig(pepparn på sidan) Det har igelkottar med, Det blir skoj att testa..
Igelkottkött:


Syrran blir 19 idag!
Hrra Hurra Hurra Hurra!!!

Fan va långt inlägg det är nu =P
Haha sött!!!

På jobbet fick jag sms: Just nu har du som medlem halva reapriset innan alla får samma erbjudande på Kappahl!
Var ju tvungen att rusa dit!!!
Hittade massa fint:


å sen MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSA trosor som kostat 99 som jag idag betalde 10 kronor för=P
Heeeeeeelt ok..
Det lila nattlinnet kostade nu 60 kronor, Alex byxor 40 kronor!!! Emelies tjocka vita60 kronor, Det via med skärp 35 kronor, och så likaså dom två sista...
Hittade även supersnygga lösögonfransar med diamanter på för 10 kronor!!!
Och sköna halsband för 15 kronor...
Fynd detta med...

Jag testade även pennor i en affär idag!
Med våld fick Peter ut mig nästan, fast jag inte ens fick ta mer än typ en meter jättefint inslagspaper.,,,
Va ju fan gratis men NEEEEEEEEEEEEEEEEEJ då,,,


Nä fan nu svara kommentarer, sen sova!!!!
Kramis


Kommentarer
Postat av: Nippertippan

Du är rolig du!!! Fart o fläkt... Känner igen det där "andra skrattar åt mig men jag skrattar med andra"... brukar bli så. Undrar om det sitter i håret? När du beskriver dina LIA-dagar så längtar jag SÅÅÅÅ till min LIA...inte många dagar kvar!!!

Ha en skön kväll och slappna av, varva ner efter en sån dag!!!

Kramizar:)

2009-01-13 @ 22:07:41
URL: http://hemtillnippertippan.blogspot.com
Postat av: Mickis

Det låter som om du har suveräna jobbarkompisar & ett toppenroligt jobb.

Ang maten så blir d lättare m tiden. Inte beh följa recepten slaviskt. Använd egna recept byt ut så d blir Vv vänligt + fyll på m grönt. Mycket lättare:-)

Natti natti.

Kram

2009-01-13 @ 22:30:42
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Babymyz

Snacka om att jag Läääängtar ner mot gbg,för inte fan é det bara o springa in på kaphall här inte,nä då får jag sätta mej i bilen och köra 20 min först,och det gör man inte bara såå:=)

Öööö MAN??? Peter eller " Hästen" hahaha

2009-01-13 @ 22:34:45
URL: http://www.metrobloggen.se/marilouise
Postat av: sussie

Hahahah sitter här o studsar o skrattar!! Skitkul o läsa din blogg!

2009-01-13 @ 22:38:43
URL: http://nattmorsa.blogg.se/
Postat av: Jessie - mamma till Jacob

ja det e skönt att stå nära sin mamma, kaninte vara utan henne=) Vad e det till lunch du åt?? ser smarrigt ut=) kraaam

2009-01-13 @ 22:39:58
URL: http://silkybutterfly.blogg.se/
Postat av: Stefan

Du har med andra ord haft en riktig höjdardag, trots bilen ;-)

Ja du ser där hur kul det kan vara att ha en praktikant med sig. Hi hi hi...

2009-01-13 @ 22:43:36
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Annica

Åh nu har Annica fått sig sin medicin:

Skratt hos Blondie!

Hm.. Du kanske skulle kanske paketera och sälja? ;-)

Sonen. Sova. I samma rum som oss?!?!??!?!?!

Du är galen. Ja fast det vet du ju redan. ;-)

Men du känner inte vår son. Han som även går under smeknamnet: PROPELLERN!

Han ligger inte still. Snarkar värre än Stefan. Och pratar mer i sömnen än mig. Då är det verkligen illa! ;-)

Innan han föddes var vi eniga om att vi skulle sova i samma säng alla tre. Stefan byggde tom en större säng själv för att vi skulle få plats. Detta löfte höll vi en natt....

Sen fick han sova i vaggan bredvid sängen.

Men vi sov inte bra ändå. Väckte inte han mig så väckte jag honom. Stefan? Han sov. Han kan sova genom ett bombanfall. Fråga honom! Hans historier från lumpentiden... Herregud! Stackars hans kamrater!

Tillbaka till sonen...

När han var tre månader så gav jag upp. Jag vaknade ca 10-15 gånger per natt av honom. Plus alla andra gånger jag måste pinka.... SUCK! Jag var helt slut. Stefan? Han sov fortfarande....

Så Emil fick eget rum. Från den dagen har han sovit hela nätterna. Utom när han varit sjuk eller så.

Så han får fortsätta med det. Vi sover nog bäst alla tre av det. Ja Stefan han sover ju vilket fall som helst så honom behöver vi inte ha med i beräkningen! ;-)

KRAM!!!

2009-01-13 @ 22:49:13
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Ninja

Är du i fastighetsbranschen?

2009-01-13 @ 22:52:39
URL: http://metrobloggen.se/nordtellus
Postat av: Lena

Det är till att ha det kul på jobbet :D Katt tanten var ju för bäst...hahahaha



Hoppas igelkotten smakade gott! :)



Kram & godnatt!

2009-01-13 @ 22:54:48
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Gullillan

"Ett gott skratt förlänger livet" - huvva vad gammal jag ska bli...........

Tack för underbar underhållning!

Jag var åxå "tvungen" att åka till KappAhl och fynda och det gjorde jag! Men tyvärr hade jag inte så mycket penningar att spendera. Man skulle haft nån 1000-lapp för då hade man kunnat få till en helt ny garderob, så billligt som det blev! Nu hade jag bara 200.........men gissa om jag fick ihop fina kläder?

Kramen!

2009-01-13 @ 22:59:32
URL: http://gullillas.blogg.se/
Postat av: Amanda

Dig skulle jag vilja ha med mig på shoppingtur! Du fyndar banne mig jämt! :o)

2009-01-13 @ 23:07:43
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Cat

Haha!!! Så jäkla kul det är att läsa din blogg alltså! =P

Alltid massa att garva åt. =D

Den där tanten verkade ju supermysig! =D Får åka förbi henne nästa gång jag åker till mina föräldrar i L.E..;)



Well, låter ju som du haft en helt okej dag! =D

Verkar va ett roligt jobb du har!!



Och..haha...hoppas igelkottköttet smakade bra! ;)

Sov gott!!

Kramar!! =)

2009-01-14 @ 00:14:11
URL: http://cattitude.blogg.se/
Postat av: Peter

Hmmm....



Kul att nån bloggar om min arbets dag... hmmm...





ja ja anyway... Skrattar nästan lika mycket när jag läser om tokgrejerna på jobbet o dina tokiga äventyr som jag gör på jobbet... Löjligt kul o läsa... Men e du inte snäll så ska jag nog börja blogga i din gästbok, så att dina läsare får en chans o välja vilken blogg som det ligger närmast sanningen ;) räcker ut tungan



Du fick minst 3 meter gratis presentpapper, SÅDETSÅ...



Vad står det på menyn till lunch i morgon ??? En liten VV kebab pizza med extra vitlökssås ? Eller en liten diet ost burgare ???



sov gött så syns vi i morgon.... Btw har fixat en garageplats åt dig i morgon oxå om du vågar :)



//Peter

2009-01-14 @ 00:34:42
Postat av: Carina

Men jag fick inget sånt sms trots att jag

brukar få såna om att det är 25%!

Nää fyy farao vad fuskigt :-(

Oj vilka fynd du gjorde, fina billiga grejer

vill jag mena!

2009-01-14 @ 07:09:43
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Lindis

Vad shysst av dem att fresta dig med en hamburagre hehe kram vännen och lycka till!

2009-01-14 @ 09:28:49
URL: http://metrobloggen.se/lindis78
Postat av: Stefan

God morgon sockertopp :-D

Antar att dina käkmuskler får sig en omgång skrattkramper även idag :-)

Vi tänkte ge oss iväg och handla lite till badrummet vi.

Ha en underbar dag vännen

2009-01-14 @ 10:37:28
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Majsan47

Vilket roligt inlägg. Skrattade gott. Grattis till kläderna du hittat, jag fick också sånt erbjudande, men hinner väl inte dit innan allt är slut. KRAM

2009-01-14 @ 10:47:42
URL: http://metrobloggen.se/majsan47
Postat av: Emma Gynning

Tack!!



Det ska bli helt underbart att ut och resa, även om jag gärna rest NU.

Ha en bra dag! Kram

2009-01-14 @ 10:50:12
URL: http://frokengynning.blogg.se/
Postat av: Anonym

ååå vill me shoppa loss :))

puss

2009-01-14 @ 11:44:28
URL: http://madelli.blogg.se/
Postat av: alec

ja teraputer kan vara underbara..

hur mår du idag??

kram

2009-01-14 @ 12:57:12
URL: http://alecstar.blogg.se/
Postat av: Sickan

Vad mycket fina fynd du hittat!

Alltid kul att få mycket för pengarna. Då har man ju "sparat" så mycket. :P



Tänk om maken kunde se det som ett sparande :)



Men det som inte gäller hans intresse är slöseri,nja kanske inte riktigt men typ den tankegången.



Ha en skön kväll!



Förresten nu har jag sett Himlens hjärtan,visst var det här hos dig jag fick tips om den.



Det såg annorlunda ut har då om jag inte är alldeles galet på det.



Jag gillade filmen,tycker alla 4 är väldigt bra skådespelare.



Men Persbrandt är nog ändå bäst (och snyggast,sexigast) :P



Kram

2009-01-14 @ 16:29:21
URL: http://sickans.nu/cyberphoto
Postat av: Fru Pusselbit

Haha, vad skönt att du har roligt på jobbet! =D

2009-01-17 @ 23:12:22
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0