Coooolt

Skrev ju ett inlägg på skoj från Jonas Gardell som jag publicerade.....
Efter 15 minuter hade självaste:


Postat av: Karin Nordlund

Jonas Gardells historia "Det nya Televerket" är en skämtsam historia som roat svenskarna i minst tio år. Jag tror att den är från hans bok "Mormor gråter" som kom ut redan 1993 och från början beskrev han Televerket. Jag tror möjligen också att han hade med det i ett "Sommarprogram" i radion i den vevan. I nyare inlägg på nätet har detta i bland ändrats till Telia. Det är alltså ingen ny upplevelse som han beskriver utan en historia som poppat upp med jämna mellanrum sedan dess. Det finns säkert en del sanning i hans historia, men jag hoppas och tror att vi ändrat oss under alla de år som gått sen dess. Det visar inte minst de undersökningar som årligen görs och där kunderna får betygsätta sin tele- bredbandsleverantör. Där ligger vi i topp numera :-)
Med vänlig hälsning
Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer


Nu börjar jag ju osökt att spekulera...
Ang Storebror syndromet...
Många säger ju att man INTE vill att alla följer det man gör...
Jag bryr mig inte alls... Vill Staten läsa min E-post så gör det, kärleksbrev piggar ju alltid upp, så får dom inga egna kan dom läsa mina =P
Men hur som haver...
Hur i hela helvete kunde Telia hitta till min blogg så fort jag skrev om dom ?
Eller har jag sån tur att Telia bara älskar min blogg=)
Visst måste det vara så?
Japp så är det =)

Iaf skoj att dom svarade...
Jag har Telia som jag är nöjd med hemma.
Förutom den den jävla avgiften på 375 spänn jag måste betala för att jag nyttjar deras nät.
Därav funderar jag på att byta operatör. Telia som så är inget fel på!
Men tänkte så här...
Eftersom jag är så känd så kan väl alla som vill ge mig bättre priser skriva ihop en offert och lägga in den här på kommentarer...
Men glöm inte:
RIng inte mig, jag ringer er =)

BTW...
Nu när alla är så förälskade i min perfekta blogg så är ju detta på sin plats:

Hej FRA!
Det finns ingen anledning att läsa denna blogg om ni inte är road av det.
Jag har ingenting att göra med FARC, ETA eller Al-Aqsa-martyrerna.
Jag har aldrig gjort Shahada eller tillverkat en sprängladdning och jag vet knappt ens vad Al-Fattah betyder.
Men tack för visat intresse... :)
Kram på er...


Kommentarer
Postat av: Sindarin

Det hela är ganska enkelt. Jag skrev för ett par veckor sedan om Halebop och problem jag haft med deras kundtjänst. Och fick svar från en anställd på Halebop i min blogg. Jag började fundera i samma banor som dig men det var enklare än så. När jag kikade på besöksstatistiken såg jag att dom kommit via http://www.twingly.com/ dvs dom skriver in företagets namn på twingly och får då se vilka som skrivit om dom de senaste 24 timmarna. Om du t ex skriver in telia jonas gardell i sökfältet kommer du till följande sida http://www.twingly.com/search?q=telia+jonas+gardell (noera vem som ligger överst i listan) ;-)

2009-06-12 @ 13:53:44
URL: http://sindarinsworld.blogspot.com
Postat av: Micke

MEGAPÖSSEN :D

Kram Vännen

2009-06-12 @ 15:38:13
URL: http://tomten.bloggagratis.se
Postat av: linda

Nja, snarare så har de samma speciella sökfilter som alla andra. Det innebär alltså att så fort någon skriver något om företagets varumärke, namn etc så dyker det upp i den här lilla sökmotorn. Big Brother på hög nivå! Väldigt praktiskt, men läskigt också :P

Och jag menar det jag skrev i förra kommentaren -gör avtal med just MIG! Och behöver du information så tveka inte att fråga ;)

2009-06-13 @ 22:48:25
URL: http://fairie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0