Mia : sanningen om Gömda



Gömda, Asyl och de andra böckerna om Mia Eriksson är makalösa bäst-säljare. Mia och hennes familjs dramatiska flykt undan »Mannen med de svarta ögonen« har engagerat miljoner läsare runt om i världen.
Böckerna påstås vara sanna. Det är de inte.

Mia gick inte ut med toppbetyg från gymnasiet och har aldrig jobbat på bank. Hon gick i specialklass hela sin skoltid och fick jobb på en lunchbar.

Från 1983 levde hon nästan helt på olika bidrag.
Mia och hennes familj har kostat svenska skattebetalare miljoner, utbetalade på märkliga grunder. Och än idag lyfter Mia - numera mångmiljonär - pengar från försäkringskassan.
Mias man var ingen norrlänning vid namn Anders. Han var chilenare med ett tvivelaktigt förflutet i militärdiktaturens Chile. Han anklagades för mordförsök på Mias f d fästman och hamnade i fängelse. När han frigavs flydde familjen.
Om någon var jagad, så var det han. Mia och barnen hade inte behövt gömma sig.

Mias lögner har orsakat mycket lidande: Osama berövades sin dotter, Michael förlorade sin mamma, Elisabeth såg sitt livsverk krossas, många känner sig förtalade och lurade.
Nu kan de för första gången berätta sanningen om Gömda.


Jag har läst alla mias böcker...
Har tyckt dom vart skitbra.
Vart ganska irriterad på Monica som skulle skriva en bok.
Boken är intressant,.
Men jag stör mig som FAN på den.
Det är inte fakta, det är ren och skär ilska som ligger bakom.
Mia och Liza Marklund har retat upp Monica och hela boken går ut på att smiska dom på fingrarna med ett leende.
Hon är alltför självgod och det stör mig.
Sanningen är att både mia och mannen med dom svarta ögonen är lika tetiga....
Jag trodde man skulle tycka synd om mannen som heter Osama...
Istället blir man bara förbannad.

Kommentarer
Postat av: E

Måste ta och läsa den där då, intressant. Jag har reumatid artrit som är en reumatisk sjukdom, därav all skit och skräp. Tack söta rara du för dina kommentarer, det värmer. En stor stor kram till dig

2009-03-01 @ 21:16:53
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: mickis

Denna bok har jag inte läst... MEN jag har hört talas om denna diskusion & häxjakten på Marklund...

Måste nog ändå trots att jag inte läst.. stå på LIza Marklunds sida.. Har hört båte hennes & Monicas förklaringar genom intervjuer på TV & jag tycker Liza Marklund känns trovärdigare

2009-03-02 @ 08:16:01
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Frogprincess

Jag följer inte den debatten...

2009-03-02 @ 09:41:20
URL: http://www.metrobloggen.se/frogprincess
Postat av: Lisa

Jag har också läst de böckerna. Tycker de var bra! Känner mig också lite småirriterad på denna Monica, förstår inte varför hon absolut måste göra sådär. Det är ju hon som börjar uppröra människor. :P

2009-03-02 @ 12:33:43
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: diana

Hiskelig soppa det här ;(

2009-03-02 @ 18:38:42
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Vivi

Men Liza Marklund har ju i en Aftonbladet i år erkänt att gärningsmannen är en fabrikation.



Så Mia har inte råkat ut för något som står i boken då allt våld är fabricerat.



Det som finns är en dom på en månads fängelse för Osama Awad och resten har Liza och Mia hittat på för att göra en bra bok.



Lite jobbigt för honom och hans barn att folk går och tror att det är sant, men nu har ju Mia och Liza erkänt att det inte är sant. Det är ju bra.

2009-03-09 @ 05:55:20
Postat av: Vivi

Dessutom fanns enligt socialen en stor risk att Mia skulle döda sina barn och begå självmord så de ville omhänderta barnen.



Då skickar denna tokiga Liza Marklund iväg familjen utomlands. Så slapp Mia få vård för sina problem och barnen få lugn och harmoni. Det var väl jättebra.



Alla kvinnor som mår så psykiskt dåligt att det finns risk för att de begår utvidgat suicid ska skickas iväg på egen hand ut i världen. Det tycker man ju är jättefiffigt. Eller hur? :(

2009-03-09 @ 05:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0