Rånet

En maskerad rånare kom in på ett bankkontor med en k-pist och skrek:
- Lägg er ner på golvet, det här är ett rån!!
Alla la sig ner på golvet förutom en äldre man. Rånaren väste åt honom:
- Lägg dig ner på golvet!
Mannen svarar lugnt:
- Nej, det tänker jag inte göra, för jag är specialagent.
Rånaren riktar vapnet mot honom och säger:
- Lägg dig ner gubbe annars skjuter jag!
- Det tänker jag inte alls göra, för jag är specialagent.
Rånaren går fram till mannen och sätter mynningen under hakan på honom och skriker:
- LÄGG DIG NER PÅ GOLVET ANNARS SKJUTER JAG SKALLEN AV DIG!
Mannen svarar lika lugnt som förut:
- Nä, det tänker jag inte göra, för jag är specialagent.
Rånaren blir plötsligt väldigt konfunderad, tar det säkra före det osäkra och flyr ut ur banken utan pengar. Precis när rånaren passerat ytterdörren hörs en röst från golvet:
- Hans, när fan ska du lära dig? Du är inte specialagent, du är senildement...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0