Emelie pratar...

Emelie är sen i talet och pratar som hon vill...
Iof inte konstigt då hon är så långt före i allt annat, gick 7 mån gammal, pusslar 50 bitars pussel på några minuter och är allmänt smart så har hon inte tid med talet...
Hon pratar dock flera ord och meningar men ibland blir det inte riktigt klarlagt vad hon försöker säga =)

Imorse så satt Emelie vid TV:n med Alex så säger hon TOA...
Alex rusar in till mig och skriker:
-Mamma, mamma Emelie sa TOA, hon pratar äntligen människospråk!

Såååå sött!!!

Kommentarer
Postat av: Lii

Hahahaha... Vad kan hon för fler språk? ;0)



Ha en mysig kväll!



Kram

2009-09-20 @ 16:24:56
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: Anna

Min son sade knappt ett ord före 3 års ålder....

Enda som han sade var mamma.

Gick hos en logoped i ca 1 år för när han väl började prata så hörde man inte vad han sade.

Var bara typ min äldsta son och jag som fattade hans språk.

Hans bror kunde bli så förbannad för att ingen förstod vad hans bror sade =)



Men så lossnade det...Och nu så flyter det på fin fint. Han har till och med VG i engelska och är väldigt välutvecklad i sitt uttal i det engelska språket enl hans lärare



Så låt det ta den tid det tar för din dotter....

Alla är vi bra på något =)

Puss och Kram



2009-09-20 @ 21:43:40
Postat av: John

Håller med ovanstående kommenterare , alla är vi bra på något och talet det kommer, var så säker ;)

Kram

2009-09-21 @ 11:22:31
URL: http://lifeaccordingtojohn.blogg.se/
Postat av: Peter Olofsson

Det första människoord som min ena son sa var, "Tårta" kanske od med T är lätta att uttala, 45 år sedan jag själv var liten, minns inte riktigt!

Ha en fin vecka Du, Prinsen och Fragglarna!

Kram ifrån Sveriges Baksida!

PS: Att Stockholm skulle vara baksidan av Sverige, stör mig inte alls, har alltid gillat "baksidor"!

2009-09-21 @ 11:49:09
URL: http://oumberligating.blogspot.com
Postat av: Cat

Haha!! Det var verkligen sött!! =)

Kramis!!

2009-09-21 @ 22:53:00
URL: http://cattitude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0