The young Victoria



Året är 1837 och den då knappt 18-åriga prinsessan Victoria tillträder tronen som Englands drottning.
Vi får följa Victorias första turbulenta regeringsår, när hon inser vad mycket hon har att lära för att bli en bra drottning. Vi får också uppleva hennes stormande förälskelse i Prins Albert som blir hennes bästa vän och närmaste, mest pålitliga förtrogna
Hon sitter på en av världens mäktigaste positioner, men bakom hennes rygg utspelar sig ett maktspel om hennes framtid.
Imperiets öde vilar i hennes händer - men hennes eget väntar runt hörnet...

Sann film riktigt MÄKTIG, om Europas mäktigaste Härskarinnor!
Jag älskar filmen, massa romatik, upnosighet, kvinna som kan säga vad hon tycker å tänker, dramatik, spänning, tja, den har lite av allt!
Som sagt är den även sann.
En kvinna helt i min smak!
Så nu vet ni alla hur jag skulle varit som härskarinna!
En feel-good film en regning söndag när du som tjej är ensam hemma!


Vågar jag ge den 5 Oscar?
Mja, jag tror det!
Kanske nått som saknas, men jag kan inte sätta fingret på det....
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0