The Irish Millionaire

Mick, från Dublin , ställde upp i "vem vill bli millionär" - och mot slutet
av tävlingen hade han vunnit 500 000 euro.

"Det har ju gått bra så här långt" sa' Chris Tarrant, programledaren. "men för
millionfrågan har du bara en ledtråd kvar; Ringa en vän, och allt hänger på
denna fråga. Tänker du satsa på att ta den också?"


"Javisst," sa Mick. "Jag tänker försöka!"


"Vilken av följande fåglar bygger INTE eget bo?"



A) Sparv ?




B) Trast ?




C)”Skata” ?




D) Gök ?



"Jag har ingen aning" sa Mick. " Så jag tänker använda min livlina och ringa
Paddy hemma i Dublin!"

Mick ringde sin vän, berättade omständugheterna och upprepade frågan för
honom.

"För hellvete, Mick!" utropade Paddy. "De e enkelt - det e göken"

"Är du säker?"

"Klart ja e säker."



Mick lade på luren och sa till Chris, "Jag chansar på att det är göken."



"Är det ditt definitiva svar?" frågade Chris.



"Jepp."



Det blev en lång, lång paus - och sedan utropade programledaren "Göken är
rätt svar. Mick, du har vunnit en miljon euro !"


Nästa kväll bjöd Mick Paddy på ett glas på den lokala puben hemma i Dublin
igen.


"Säg, Paddy? Hur i hela friden visse du att det var den där jäkla göken som
inte bygger egna bon?"


"För han bor ju i en jävla klocka!"

Kommentarer
Postat av: josefine

Det är dags för gissa kändisen i bloggen! Någon kommer vinna en länkning och kommer få ta del av mina unika läsare! Släng in en gissning du också! :)

2010-08-25 @ 17:36:41
URL: http://technicolor.blogg.se/
Postat av: bjorne

HaHa den va bra,vet du vilken fågel som inte är där?

2010-08-26 @ 21:43:23
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: diana

Hahaha, den var bra ;)

2010-08-30 @ 21:49:34
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0