Rika vänner

En gång hälsade jag på en väldigt rik vän.
Jag ringde på och ett hembiträde öppnade dörren:
Hon: "Välkommen. Han är lite upptagen just nu, men kom in. Vill du ha något att dricka?"
Jag: "Ja, tack."
Hon: "Vad vill du ha att dricka? Juice, läsk, te, choklad, cappuccino, frappuccino eller kaffe?"
Jag: "Te, tack."
Hon: "Ceylon-te, indiskt te, örtte, rooibos-te, iste eller grönt te?"
Jag: "Ceylon-te." Hon: "Svart eller vitt?"
Jag: "Vitt" Hon: "Mjölk eller grädde?"
Jag: "Mjölk." Hon: "Getmjölk eller komjölk?"
Jag: "Komjölk." Hon: "Från brun eller svart ko?"
Jag: "Eh, jag tar det nog svart istället."

Hon: "Sötningsmedel, socker eller honung?"
Jag: "Socker."
Hon: "Betsocker eller rörsocker?"
Jag: "Rörsocker."
Hon: "Vitt, brunt eller gult socker?"
Jag: "Förresten, vi glömmer teet.
Kan jag få ett glas vatten?"

Hon: "Mineralvatten, kranvatten eller destillerat vatten?"
Jag: "Mineralvatten."
Hon: "Med eller utan smaksättning?"
Jag: "...jag tror jag tar och törstar ihjäl istället."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0