La Vacca

Vi gick ut för att äta...
La Vacca på Folkungagatan 13, här i Göteborg
Stekhus, Mums? Jag som älskar kött!.
MEN...
Hur får man Blondiie till vegeterian...
Jo man går hit.


SVINDYRT!!!!!!!
INTE prisvärt.

Dom hade barnmeny.
För 60 spänn så fick dom korv med pommes samt barnpizza.
Korven var la värd 25 spänn, och pizzan var så stark att Alex inte ens fick i sig 1/5 del.


Tycker inte två futtiga grillkorkvar och några pommes är värt 60 spänn hur fin restaurangen än är.

Jag var jättesugen på kött, som låg i 250 kronorsklassen och uppåt men ändrade mig rätt snart....
Nu vet jag varför maten är så dyr. Det ingår även inträde på naturhistoriska museet.
Det var iaf mer djur där än på muséet...
Överallt tittade blanka rådjursögon på mig, uppspikade björnar på väggen, ugglor som glodde, fåglar som sket på än över huvudet...



Dessutom var nödutgången helt blockerad av bord, plexiskivor etc....
Efter att ha läst menyn, tittat mig omkring och värderat priset...
Blev jag vegeterian.
Och valde en sallad...
För ETTHUNDRATVÅ svenska riksdaler...


Efter maten frågade servitrisen om hon fick fresta med en kopp kaffe.
Den koppen kostade TRETTITVÅ kronor!
Tur man inte tog påfyllning, för koppen rymde nog säkerligen 4 matskedar kaffe...
Nästan 500 spänn för 1 pizza, en sallad, två barnportioner, fågelpest, inlåsta i en brandfälla.
Ja gud va prisvärt....
INTE!!!!
ALDRIG mer La Vacca....


Kommentarer
Postat av: bjorne

Så är det att käka ute,var till Kolmården för några veckor sedan och det dyraste som gick att äta på hotellet var hamburgertallrik som kostade 170kr men alla barn vill ju ha det och alla som bor där har barn med sig.

2010-09-12 @ 12:16:03
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0