Jordlingar

En upplevelse för hela familjen









Den här utställningen är en upplevelse för hela familjen, en gränslös fantasivärld, som bjuder in stora och små att fundera över hur det är att vara människa. Här gör man sin egen musik, bygger städer, lyssnar på människoljud, myser och utforskar människornas saker.


Välkommen att ta plats på kommandobryggan och styr rymdskeppet en stund!
Utställningen har gratis inträde.


Utställningen, som är full av saker att göra tillsammans, bärs fram av bilder och korta rim, som på ett nyfiket och varmt sätt beskriver oss människor och livet på jorden:


På Tellus jordlingarna bo
Dom stökar, leker, bråkar och sover i ro
Deras tankar och drömmar far
Till en plats helt underbar
null

Dom skapar buller och sång;
Kom gör musik här på en gång!
Det finaste som dom gjort det är språk
Det kan bli vers och avsluta bråk

null

Jag tyckte med den var himlans kul!
Tydligen har jordlingarna sådana här saker!




Kommentarer
Postat av: Hedda

Bra blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-07-13 @ 01:29:38
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0