Sjuksyrra- Eller inte

Gäller ju att verkligen att gå in för saker man tar sig an....
Tex vore det ju helt omöjligt för mig att utföra mina sysslor som kvinna om jag inte såg ut som en, att laga mat utan förkläde och att undervisa utan en pekpinne i handen....

Ber man mig nu att ta stygn, ja då måste jag ju självklart ta på mig stassen.
Problemet är bara vilken =)




 Eller..


Jaaaa, verkligen svårt att veta...



Duuu mamma....
Det är inte äkta kort det är bara redigerat så!
Å till mammas kollegor som läser för att få recept.
Hon uppfostrade mig INTE till detta.....
MOHAHAHAHA!
NÅN kommer inte få julklappar...
Hon börjar på B och slutar på LONDIIE....

Andreas vart iaf glad att en så proffessionell sjuksyrra tog hand om honom!

För er som inser vilka otroliga kunskaper jag besitter så kommer ett gammalt inlägg =)



Andreas MÅRFINT på Morfin

Idag så började jag jobba 9.30..
SOVMORGON!!!!!
Fattar inte att folk tycker det är jobbigt att jobba...

Klockan 12 ringde Andreas att han var dålig och hade ringt ambulans, så det var bara att kasta sig in i bilen och köra mot Östra Sjukhuset....
Han har ju sitt hjärta....
Så mötte jag han där, kan ni tänka er att jag kom först =P
Han var likblek och det rann svett och han hade ont som satan.
Så det gjordes massa undersökningar och ultraljud och EKG...
Jag gjorde mitt bästa för att roa hela sjukhuset, vissa mottog detta bättre än andra =)
Små exempel på vad jag gjorde?

Pratade bebisspråk med Andreas....
Talade om för sjuksköterskor att han var min son och han var lite kinkig....
Hade tävling med dom manliga sköterskorna om vem som sprang fortast till hissen...
OCH jag vann, jag fick trycka först på knappen till våning 7 =D *stolt*
Dansade en liten dans...
Sjung en trudilutt....
Talade om att han mårfint nu på morfin... den var långsökt men sååå rolig =)
Upplyste Andreas om att han var runkobjekt åt den manliga sjuksköterskan.... Han var LITE gay....
Men det hindrade inte mig att upplysa bögfobikern att han nu heter runkobjekt rum nummer 17...
Gjorde en vacker fin handballong till Andreas... Barn BLIR gladare av ballonger....
Flirtade med röda korset tanten 96 år... Hon var skitball.... Vi såg om Andreas puls steg om vi tafsade på han....
Hjälpte Andreas att dricka kaffe.... När han drack hängde jag över å blåste på det varma varma kaffet.... INTE uppskattat..
Sen det roligaste av allt...
Tog en mugg och målade gristryne....
Sen när läkarna kom försökte jag övertala dom om att han hade svininfluensan...
Fan va dom garvade! Man kan säga det är svinkul sagt=)
Sen gjorde jag en hel del annat med, men om jag säger det dödar Andreas mig...
Typ tog på han kläderna, slet upp toadörren på avdelningen så han inte svimmade osv LOL
Han har dock bildbevis på ballonger, gristryne ocn när jag blåser kaffe....
Men dom korten får ni sen är sjuklingen är hemma igen, då dom ligger på hans mobil...

Japp jag känner mig såååå stolt =)

Nä hjärtat!
Nu tar du och kryar på dig och ser till att komma hem igen!
Bli frisk nu!
Jag älskar dig snutten =)
Här är så tomt utan dig.
Världen är så tom utan dig. Och kall....
Puss

P.s... Jag fick P-böter på 400 spänn....
Elaka jävlar...

Kommentarer
Postat av: <3 Andreas

Ja du min lilla älskling....

De va ju de här med att ta styngnen, gick inge vidare de där.. kan va att du va en väldigt flamsig och outbildad sjuksyrra... Men jag älskar ju dig ändå gumman........ Du o jag mot världen..;)

2011-09-21 @ 21:39:38
Postat av: blondiie

nu var det ju en inkompetent läkare som inte tagit bort allt och således inte stygnet kunde tas... det är ju DU som får gå tillbaka =) Om du inte vill jag praktiserar som läåkare då vill säga =D

2011-09-21 @ 22:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0