Sura människor med brist på humor

Har fått ett inlägg på min sida av en tjej som inte uppskattar min humor.
Så här skriver denna människa :
"Författare: Veronica

Läser din blogg och inser att du tycker att det är väldigt roligt att skämta på andras bekostnad. För mig fastnar skrattet i halsen och jag mig bara illa till mods över att du har sån avsaknad av empati och sympati. Trist att göda gamla förlegade skämt så som att män är dumma i huvudet och att överviktiga människor är några som man kan skratta rått åt."

 
Snacka om att ha en trisst syn på tillvaron om man inte kan ta en blogg för ett skämt.
Sen när blev blogg ett dödligt allvar?
Hade jag velat göra en dagbok hade jag gjort det, men mitt liv är mitt liv och jag dela inte det med okända människor, utan detta är ett forum för lite skoj humor.
Att man är osympatisk och inte har empati för nått som en annan människa inte uppskattar.
Är så JÄVLA less på människor som lever i sorg varenda jävla dag utan att ta tag i det, bara för att man är rädd att skratta eller må bra, så att man istället LETAR efter orsaker att få deppa. Jösses.
Ta tag i livet & inse att det FINNS saker att må bra av- Om man vill. Och börja inte med att jag inte har empati för dom som mår dåligt, för där har du inget att hämta gumman. Jag vet mer än du anar.

Kunde inte låta bli att gå in på bloggen där denna människa bloggar och möts av en kolsvart dyster blogg.
Blir förbannad när man läser följande:


Läste en blogg där personen i fråga skämtar om att män är dumma i huvudet och tänker bara med en sak. Jag är så förbannat trött på sådana låga sexistiska skämt. Kom med något nytt. Lyft männen istället. Inte behöver vi kvinnor trampa på männen för att få plats? Låt oss stå sida vid sida oavsett kön, religion, etnisk utsprung och samhällsklass. Lyssnade på min svärfar förra veckan då han skämtade om "turkarna" och skrattade åt sina egna skämt. Blir så trött. Jag skrattade inte - bara tittade på honom med allvarlig blick. Behöver jag nämna att stämningen blev ganska kylig? Men jag orkar verkligen inte lyssna på uppblåsa människors tarvliga skämt om invandrare, homosexuella, livets ordare eller överviktiga människor. Nej ut i solen med er - sitt inte här och läs! =)

Frågan återstår?
Vem är du att dömma?
Vad har du för rätt att dömma andra människor.
Jag skämtar om flera olika saker, även med mig själv.
Du kör personliga påhopp.
Så vem av oss dömmer andra egentligen?
Trycka ner män? Du är väl för fan läskunnig människa och kan tyda skillnad på dödligt allvar och när man skriver saker med en gnutta humor?
Män och kvinnor ÄR olika, med både för och nackdelar.
Eller är du så inskränkt och allvarlig åt allt i livet?
Skrattar du nån gång? Eller är du fullt upptagen av att gråta dig igenom livet och ha sån empati att du till slut själv slutar leva?
För att om du nu skrattar är det elakt mot dom som INTE gör det?
Men de är kanon att det finns sånna som du, som jämt är så bra på allt. Och aldrig dömmer. Förlåt mitt misstag att skojja i livet, men jag kommer göra det igen, precis som folk skojjar om mig.
Men det är en viss skillnad på att skratta ÅT nån å att skratta MED nån.
Svarade följande på hennes hemsida:

Tjolahopp.
Ser ditt inlägg på min sida och tycker de är tragiskt att du kan påstå dig känna mig och hur vidare jag har empati och sympati.
Om du läser hela blogen så ser du ju att jag driver hejdlöst med mig själv, och jag till skillnad om dig utelämnar viktiga saker för okända männikor och gör en skoj sak av det ist för att skriva dagbok och vänta på empati.
Blir bara förbannad att du går ut med att jag är dum i huvudet av en blogg o sitter å skriver om mig utan att känna mig för fem öre, men visst, vi kan köra d spelet. skall kopiera in ditt inlägg och svara på det, på min blogg. Tur att du är så mogen och duktig tjej, hoppas du inte går ner dig i självsorg bara utan nån gång ta ta livet med en klackspark.

Såå, förhoppningsvis är detta utagerat, annars blir det väl följetong.
Adios amigos

BTW gumman. Så länge folk accepterar att män tjänar mer än kvinnor, att män är värda mer i olika länder, att män har rätt att ta för sig på ett sätt som kvinnor inte har- så länge kommer jag skämta om det.
Jag kommer fortsätta och asgarva åt blondinhistorier och jag kommer definitivt garva som fan när jag gör bort mig.
Men jag kommer ALDRIG tolerera könsdiskriminering, eller mobbing osv.
Jag kommer LÄTT skämta om det som män skämtar åt oss.
Skillnaden är att 99 % av oss tar det som det skämt det är,  medans andra läser in varenda ord

Kommentarer
Postat av: Makedonk

Meeen hallååå.... Uppfattar man inte humorn i denna bloggen så får man nog läsa allting 2 ggr. Själv är jag både kille och har invandrarbakgrund, så jag har ju fått mig ett par kängor, men jag förstår ju att det är skämt, så jag skrattar så jag kiknar emellanåt. Ska inte tillägga att jag är skåning och att det betyder att man får sig en känga i tv dagligen, men inte blir jag ledsnare för det.
Man har ju lärt sig skilja på vad som är skämt och vad som är allvar.

Ha en fortsatt trevlig dag och se till att njuta av det fina vädret, för det hade jag gjort om jag inte suttit på jobbet i 27 graders värme, med en trasig AC.

Kramis

2008-04-29 @ 12:37:14
Postat av: Piggelin

Men herregud, vilka kommentarer folk har...mår man så taskigt o vill att världen ska kretsa runt en så finns det psykologer,tomtar,kuratorer m.m...Men att snacka skit om bloggar det kan man lämna till schulman...Trista människor har trista liv o vill klanka på andra...Men go Blondie!!!!!

2008-04-29 @ 12:42:13
Postat av: Helle

Blondiie, du har skrivit allt jag skulle vilja ;)
Trist när folk är så bittra att de inte kan se humorn :(
Puss på dig & din sköna stil :)

2008-04-29 @ 13:07:34
URL: http://heahog.blogg.se
Postat av: Jennie

Synd att man inte kan köpa humor. Men vissa är väl födda helt utan humor, och då är världen inte så rolig att leva i. Tragiskt.
Fortsätt med din stil gumman och bry dig inte vad folk som mår så dåligt säger att dom inte orkar med sitt eget sällskap.

2008-04-29 @ 17:17:05
URL: http://rovardotter1971.blogg.se
Postat av: arne

bra svarat
tycker du e skön
synd att andra inte fattar humor

2008-04-29 @ 22:11:38
Postat av: blondiie

Tack till alla er som svarat mig.
Känns skönt att ni tatt detta för det skoj som det varit!
Efter mkt påtryckningar fortsätter jag i bloggandets värld. Tack alla ni människor som läser och svarar. Det värmer!
Snart 100 stadiga dagliga läsare! ni är bäst =)
Kram

2008-04-29 @ 22:22:38
URL: http://blondiies.blogg.se
Postat av: Jennie

Va avis jag är nu, jag har nog bara 4 eller så. Läsare alltså. Får nog lägga ut lite bilder på barnen så kanske några fler kommer. Lägger jag ut bilder på mig själv då springer dom väl åt andra hållet. :-D

2008-04-29 @ 22:42:32
URL: http://rovardotter1971.blogg.se
Postat av: Helle

Haha, vad söt du är :D

2008-04-29 @ 22:45:24
URL: http://heahog.blogg.se
Postat av: Helle

Haha, så är det här oxå ^^
Flisan kan prata i tele, chatta & lyssna på musik samtidigt som jag ska kolla på nåt svenskt på tv.. Men om hon ska se nåt.. oj oj oj
*S*
Det är ett under att inte huset skakats samman här av alla dörrsmällningar ^^

Hon är så jäkla underbar annars, mwn när hon sätter i gång.. Usch & tvi.. Måste vara pappagenerna som kikar fram..
*skyller ifrån mig*

Haha, tufft att vi har likadana vagnar :) Synd bara att ni håller på att braka ihop :(
Knäna är helt slut... Får se om Charlies far kan betala en ny vagn, annars blir det knepigt :(

2008-04-29 @ 23:12:57
URL: http://heahog.blogg.se
Postat av: Veronica

Klart du ska fortsätta blogga - bara för att en person (jag) inte uppskattar ENDEL av dina bilder så betyder ju inte det att du ska sluta blogga!

Kommer nog att fortsätta läsa din blogg och jag lovar att jag kommer att ge positiv feedback då jag finner skämten vara roliga och inte kränkande (vilket jag fortfarande tycker att bilden på den överviktiga kvinnan var)

Sen vill jag bara bemöta ditt påstående att JAG skulle köra med personliga påhopp. Nu var det ju så att jag skrev en kommentar i din öppna/allmänna blogg (vilket inte var ett personligt påhopp utan en åsikt - diskutera gärna med mig istället för att bli arg/sur) Sedan skrev jag i min blogg att JAG HAR LÄST I EN BLOGG (inga namn, inga länkar - alltså inga personliga påhopp där heller) Vidare går du in och klipper och klistrar in mina ord och säger att jag är dyster, svart, inte tål humor, att jag dömmer, att jag lever i sorg varje dag, att jag inte tar tag i mitt liv, att jag är rädd för att skratta, att jag letar efter saker att deppa över, att jag är inskränkt och att jag gråter mig genom livet - jag listan kan göras ganska lång.

Ge mig konstruktiva argument, bolla tankar och diskutera olikheterna med mig istället. Jag har humor - belive me men jag är faktiskt bara så fruktansvärt trött på skämt om att män är dumma i huvudet och dylika bilder på överviktiga personer. DET är inte roligt - kom med nya skämt istället, chocka oss, var gärna gränsöverskridande, balansera på det förbjudna och var precis den tokroliga morsan du känner att du är.

2008-04-30 @ 08:11:38
URL: http://tjorvig.blogspot.com
Postat av: Herr Morris

"Snacka om att ha en trisst syn på tillvaron om man inte kan ta en blogg för ett skämt.
Sen när blev blogg ett dödligt allvar?"

Läskigt. Läskigt. Riktigt läskigt, faktiskt.

Tänk att man har en sån naiv och verklighetsfrämande syn på livet och ordet?!

Du. Kan jag kalla dig hora och säga att det är ett skämt? Kan jag våldta dig och säga att det var bara en fylle grej?

Kan du bara inte stå för vad DU säger, skriver och gör, istället?!

- Tänk vad mycket bättre samhället skulle bli, och vad mycket du skulle kunna lära dina barn istället för att bara svälja det jobbiga och inte ge dem några värderingar eller en sund människosyn att bära med sig i livet...

Skrev för några dagar sedan i min egen blogg om en film, som jag tycker du skulle se - och sen återkomma med ditt resonemang med: "Snacka om att ha en trisst syn på tillvaron om man inte kan ta en blogg för ett skämt.
Sen när blev blogg ett dödligt allvar?"

Kolla in "The Wave": http://www.thewave.tk/

Om du inte orkar eller har tid så kan jag ta det kort: Eleverna i en klass säger att nazismen aldrig skulle kunna få fästa idag, att man är klokare och mer insatta idag. Läraren börjar ett expriment. Han börjar efter ett tag, ge eleverna en speciell hälsning - så att de skall känna igen varandra, sen gör han visa av dem mer värdefulla, och andra mindre värda. och så vidare... Sen vid skolavslutningen är hela skolan med på det, och hyllar läraren med deras egna hälsning innan han skall komma in på scen. Men han kommer inte in. Istället fälls en gigantisk bild på hitler (eller hakkorset ner - minns inte vilket nu), varpå läraren kommer in och säger. "SÅ enkelt var det!"

- Mycket tänkvärt, när det gäller att se ett samanhang mellan ens agerande och samhällets normer och utveckling.

Du skriver även: "mitt liv är mitt liv och jag dela inte det med okända människor". Varför skriver du då en blogg på nätet? Allt man företar sig är en del av ens liv. Varför tror du t.ex. att politiker fäls för vad de gör privat utanför sitt jobb - jo, för att det är en del av deras liv. DERAS ANSVAR. Det peronliga ansvaret

Du bekänner tydligt din färg när du är så öppet och naivt dömmande om en annan personsblogg. Vad har färgen på bloggen med det hela att göra? Att ha humor är för mig att skratta med hjärtat - inte att göra sig lustig på andras bekostnad. Men vi är alla olika - något som du kanske borde ta till dig. Att kunna ta en annan människas synpunkter, utan att bli så barnslig och nervärderande.

Just nu är du själv en pastich på de bilder och texter som du lägger ut som humor - fast inte ens det blir kul. Bara tragiskt. Tyvärr.

2008-04-30 @ 20:29:08
URL: http://www.regndroppar.com/blogg
Postat av: Danne // curse

Alla tjejer är dum i huvet, själv är man endast en jävla idiot.

2008-05-01 @ 10:30:38
URL: http://asgard.curzed.net
Postat av: Kickan

Men Gud du tar ju åt dig som fan! Om du nu inte "bryr dig om" att denna Veronica skriver så så skriv inget mega inlägg som du nu gjort för då visar du ju klart och tydligt att du inte bryr dig!

Mg..

2008-05-10 @ 16:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0