Rails and Ties



Kevin Bacon och Marcia Gay Harden gör fantastiska rollprestationer i Rails & Ties, som regisserats av Alison Eastwood. En rörande berättelse om människor i kris och känslor på upphällningen. Bacon spelar Tom Stark, en ingenjör som inte kan förlika sig med att hans fru (Harden) är sjuk. När en fasansfull tågolycka lämnar en pojke föräldralös tar Tom hand om honom och - steg för steg - lär han sig att möta sin älskade fru genom att ge allt till en pojke som behöver allt det stöd och säkerhet en kärleksfull familj kan ge.

Jag är inget stort fan av Kevin Bacon. Han är en bra skådis, men väljer ofta dåliga filmer att spela i.
Men vart sugen på innehållet i denna film.
DAMMIT!!!!
En helt underbar film, som grep mig så hårt.
Var länge sen jag såg en sån film som verkligen fick mig att glömma allt.
Kunde inte pausa, inte göra nått, bara vara i filmen, som fick mig, den iskalla, att fälla ett par tårar.
Vädligt sällan jag gråter för en film, men nu....
Jag var helt fast, jag älskade filmen... En riktigt bra drama, med oerhörda rollprestationer
"Rails and ties", verkligen en riktigt bra film. Kanske en av de bästa jag sett på väldigt länge.
I rollerna ser man bla Kevin Bacon och Marcia Gay Harden.
Director är Clint Eastwood´s dotter Alison Eastwood.

http://railsandties.warnerbros.com/   (trailer)

Ni som sett den, vad tyckte ni?
Har ni inte sett den så se den ikväll =)

Nu skall vi se på nått nytt spännande....
Sov gott när ni gör natt =)

Kommentarer
Postat av: Helle

Nu har jag skrivit ^^

2008-05-28 @ 08:50:14
URL: http://heahog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0