Jag har blivit en sportmorsa...

Välkommen till livet som pojkmamma!
Grattis!

Jag hatar sport!
Försökte tvinga sonen att börja på ishockey, eftersom det är enda roliga sporten med tacklingar förutom rugby.  NOPE, inte hockey, för jag kan inte stå stilla på isen Mamma....
Han red förra hösten... PÅ EN HÄST. En termin sen ville han sluta, för att hästen ville äta när han red..
NÄÄÄÄ, va synd.
Det var helt ok, tills vi kommer dit och tanten säger att VI, mammor, skall sätta på hästen sadeln, eller vad det nu heter, sadla på kanske...
Jag funderade vilket är fram och back?
Hmm, Nu skiter den, då är det bak, nu äter den morot, då är det fram...
10 ggr tog det att få mig att få på sadelfanskapet..
Och en spark på smalbenet...
Inte nog med det.
Man skulle stoppa in tränset i den slemfradgade käften...
Hästen försökte bita mig.
Tillslut lyckades den. Seriöst, har ni sett en hästtand?

Verkligen tråkigt han ville sluta.
VERKLIGEN..
Började gymnastik, slutade nästan i halv förlamning över nacke och rygg, resulterade i 7 månaders sjukhuskontroller, mediciner och sövning för röntgen som MR och så vidare, han var riktigt illa däran...

Nu börjar sporterna igen...
Så vad väljer Alex...
Nåja, det kunde var värre han kunde valt handboll, dödens värsta sport men han tog det näst sämsta....
INNEBANDY.

Vi gick idag.
Jag led.
Han njöt.
Han har verkligen hittat sitt call.
Han var faktiskt otroligt skicklig på att hantera bollen.

Sen kom det roliga.
1000 spänn för ett år..
Nåja, då ingick en klubba i dyr kvalisort.
Sen kom djävulen tränaren fram och meddelar glatt att det ingår 5 timmars tjänstgörning på deras matcher...
YEAH!
I love being a sportfucker....

Kommentarer
Postat av: alexandra

Hahaha vad negativ du är :D 1000 spänn om året är inte alls farligt :o vänta tills han blir större å ska börja på gym, haha du har bara det att vänta säger jag bara!! det kan vara riktigt dyrt ;p mohaha!!

2008-10-06 @ 21:24:05
URL: http://evelinaalexandra.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

Min dotter har ridit, varit med i kör, tränat jujutsu och spelat innebandy. Just nu är hon med i en teaterförening och tränar karate två dagar i veckan. När hon tränade jujutsu och jag satt med på bänken, fick jag lära mig intressanta försvarstekniker... ;)

2008-10-06 @ 22:15:16
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: Silverstolpe

Ha! Det är ju bara att gratulera! Kommer ju ha mycket skoj där, nej få bloggmaterial hör jag...

Ha det bra!

2008-10-07 @ 05:02:03
URL: http://www.metrobloggen.se/silverstolpe
Postat av: satmaran

hahahahahaha inte för att låta bitter eller så!? ;)

2008-10-07 @ 08:36:14
URL: http://www.metrobloggen.se/satmaran

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0