Daniel Westlings Twitter



20.20 Jag och Calle P börjar blir lite småhungriga på kvällskvisten. Vi delar på en ölkorv vi hittar i kylen.

20.34 Calle P har däckat på köksgolvet. Så här packad har han nog inte varit sen han råkade få en punschpralin i ägget i påskas.

21 juli from web

            

14.57 Hör ett isande skrik från trädgården. Kutar dit.

14.59 Det var bara Calle P som läst om spikmattans goda effekter och ville se om han kunde få samma resultat genom att naken kasta sig i diket med brännässlor.

20 juli from web

            

12.12 Jag och Calle P preparerar Maddes tandkrämstub med vattenfast spackel.

12.58 Kungen får knacka upp Maddes tänder med ett stämjärn samtidigt som jag och Calle P sjunger och spelar luftgitarr med inlevelse till Atomic Swings hitsingel "Smile".

19 juli from web

            

18.40 Klättrade upp i skatboet på baksidan och gjorde ett efterlängtat fynd. Ska bli skönt att kunna bevisa för drottningen att det varken var jag eller "das klåfingerzigenare" som stal Calle P's fantomenring i våras.

18 juli from web

            

15.45 Jag och Calle P gör eget radioprogram med sköna låtar. Sänder på AM-bandet 25,9 med en amatörradiosändare.

16.13 Silvia tvingar oss att byta frekvens. Prinsessan Lilians hörapparat har tydligen tagit upp sändningen och hon har utan avbrott dansat fågeldansen i en halvtimme.

17 juli from web

            

13.00 Jag och Vickan bakar bullar. Noppe är på besök och låtsassnortar lite vetemjöl för att sedan fejka en skojig överdosattack med dödsryck och allt.

13.04 Noppe fejkade inte attacken och ligger i sjukstugan med kaskadkräkningar efter att ha blivit varse om sin svåra mjölallergi.

16 juli from web

            

07.45 Calle P har hittat sprayfärger och är just nu upptagen med att pimpa sin sköldpadda Klorben till en nyckelpiga. Han ropar förtvivlat "sitt, Klorben, sitt!", samtidigt som han ålar efter den vettskrämda lilla krabaten in under soffan.

15 juli from web

            

11.44 Vickan fyller 32! Calle P är taktisk och ger henne Heman-boxen på dvd utan kvitto, vilket garanterar att han själv kommer ha övertagit den innan lunch.

14 juli from web

            

18.17 Är på allmänna idrottsplatsen med hela familjen. Kungen löper med två högerskor för extra snabba kurvtagningar.

9 juli from web

            

15.59 Vickan har blandat ihop familjens anrika monsterkur mot sjukdomar. Kokt klorin med en slev tabasco och en klick honung. Som av en händelse frisknade jag till precis innan.

8 juli from web

            

14.22 Ska nog låtsas vara sjuk ganska länge. Vickan tycker nu så synd om mig att jag äntligen fått beställa det stora kanalpaketet från Viasat.

7 juli from web

            

17.55 Låtsas vara sjuk idag med. Vickan lagar alla måltider OCH städar. Perfa!

6 juli from web

            

11.14 Dubbelbokning. Vickan vill dra ut mig på nåt studiebesök på ett hem för handikappade barn. Har dessutom precis fått hem en dvd-box med första säsongen av "Skål".

11.30 Lägger termometern på elementet. 44 graders feber räddar dagen.

5 juli from web

            

11.00 Kungen skickade precis hem svartjobbarna som skulle måla om slottet eftersom de var "misstänksamt vita".

4 juli from web

            

18.34 Åskväder så det står härliga till. Jag, Vickan och Calle P kollar på X-men.

18.42 Calle P blev inspirerad av filmen och står ute på åkern med ett kastspö rätt upp i luften i hopp om att kunna leda ner blixten och få superkrafter.

3 juli from web

            

12.10 Har precis köpt 300 gram chips, 1,5 liter cola och en megapåse lösviktsgodis. Ikväll ska det frossas!

18.23 Kvällsgottet är spårlöst borta.

18.45 Frågar Vickan om hon vet vart det har tagit vägen. Hon förklarar att hon använt det till Calle P's fiskedamm. Och att jag förresten måste hålla mig i trim till bröllopet.

19.06 Ringer till reningsverket och kollar hur lätt det är att få tillbaka en förlovningsring man har spolat ner i toaletten.

2 juli from web

            

12.10 För varmt för att vara ute. Lirar tv-spel i stället.

12.23 Vickan kommer in och säger att jag måste lägga något emellan om jag ska sitta naken i skinnsoffan. Drottningens sidensjal funkar prima.

1 juli from web

            

23.55 Jag och Calle P ska göra en egen version av Thriller-videon med Michael Jackson. Behöver någon som kan vara zombie. Ska kolla med Prinsessan Lilian.

30 juni from web

            

16.50 Hittar Maddes chihuahua kvarglömd i en stekhet bil. Den piper som en hundleksak när man klämmer på den och är frasig som en liten våffla. Lite Resorb och Absinth ska nog göra susen.

29 juni from web

            

11.22 Jag och Kungen ligger i solen och läser varsin god bok. Kungen verkar riktigt inne i sin.

13.47 Jag frågar kungen varför han håller sin bok upp och ner.

28 juni from web

            

17.45 Det luktar bränt.

18.06 Mysteriet med doften är löst. Någon hade glömt kvar prinsessan Lilian på altanen.

18.29 Jag frågar Lilian om hon är upprörd. "Du ser så uppeldad ut." Stora skratt runt matsalsbordet.

27 juni from web

            

13.56 Calle P jagas av kråkorna i trädgården efter att ha gnidit in sig med sin egenproducerade solkräm av majonnäs och leverpastej.

26 juni from web

            

17.52 Jag och Calle P tar första doppet i utomhuspoolen. Han gör spiken och jag kanonkulan.

17.54 Får klippa loss Calle P som fastnat med foten under vattnet i en av Konungens kräftburar.

25 juni from web

            

12.12 Jag och Calle P har just fått vår sedvanliga arbeits-bestraffningsgeschäftung och måste plöja Silvias rapsfält med var sin potatisskalare. Att genmanipulera fram superjordgubbar med drottningens botox-sprutor var ej värt besväret.

24 juni from web

            

16.32 Jag och Calle P tänkte polera båten inför sjösättning. Hittar inga putstrasor.

16.36 Så där ja, vi löste problemet och nu ska bara åbäket i plurret.

17.19 Madde är skitförbannad och frågar om jag och Calle P vet varför hennes chihuahua är impregnerad med båtfett och Turtle wax.

23 juni from web

            

14.10 Jag och Kungen ska åka och panta tomglas.

14.57 Pantmaskinen tar tydligen inte emot urdruckna Dom Perignon. Kungen bodyslammar maskinen. Det hjälper inte.

15.04 Utkastade på parkeringen av butikschefen. Kungen sprayar "Fack jou ICA Maxi" på fasaden.

15.18 Vi flyr i 180 i Kungens Jaguar. Kungen pumpar sin favvolåt "Gangstas Paradise" och vi high-fivar.

22 juni from web

            

11.47 Ska luncha med Calle P. Han har valt ställe.

12.27 Calle P surar. Han har fått en leksak han redan har i Happy Mealet.

21 juni from web

            

10:12 Ska tydligen köra in den där Madeleine till stan. Hon ska lördagsshoppa.

11:03 Helgdag. Alla affärer stängda. Madeleine börjar gråta och snyter sig bedrövat i en tusenlapp.

11:05 Madde kastar en gatsten i skyltfönstret till Louis Vitton-butiken. Vi flyr med händerna fulla med designerväskor ifrån några uppeldade ordningsvakter.

11:08 Madde tappar fart på sina Dior-klackar. Hon blir tacklad till marken av en av ordningsbufflarna. Jag springer vidare. Någon måste offras.

13:35 Vickans föräldrar går på lögnen om att Madde hastigt och lustigt har flyttat till New York ett halvår för att studera. Puh.

20 juni from web

            

12.02 Midsommarfirande på slottet. Vickans farsa dukar fram den traditionsenliga snapsbuffén.

13.56 Glaaaaaad Mischooommar önschkar eder framtida kung. Kungen av Skåne Akvavit!

19 juni from web

            

11.59 Förberedelser inför midsommar. Jag lurar i Madeleine att man i stället för blommor kan lägga sju olika sorters kreditkort under huvudkudden som sedan förvandlas till en Hermès-musmatta av bergsgorillahud.

18 juni from web

            

11.31 Vrålhungrig. Trycker i mig chili con carne för ett helt kompani.

11.57 Kass i magen. Stopp i toaletten.

12.59 Hittar perfekt verktyg för att rensa avloppen med.

14.18 Kungen undrar varför hans spira luktar som Noppes andedräkt.

17 juni from web

            

14.17 Calle P säger att han fick två Koenigsegg av sin morsa förra året. "De var roliga att bygga ihop, men chokladen slängde jag."

16 juni from web

            

14.37 Jag och Calle P kör med våra radiostyrda frigolitplan i trädgården. Prinsessan Lilian sitter i hammocken och tittar på.

14.56 Vi har kommit på att radiokontrollen påverkar Lilians pacemaker. Ger man halv gas på reglaget så ser det ut som att hon spelar luftgitarr. Full kräma blir rena rama Exorcisten.

15 juni from web

            

03.50 Puh. Vaknade precis från en läskig mardröm. Drömde att jag gifte mig med en tjej som hade en jättestor haka.

14 juni from web

            

21.30 Grabbkväll på slottet med Kungen, Noppe och Calle P. Nu börjar Rocky.

22.57 Filmen slut och alla är ruggigt boxningssugna.

23.05 "Eye of the tiger" på högsta volym och Kungen står i bar överkropp och jabbar på ett par flintastekar som jag lindat fast på mina handflator.

23.08 Noppe är i sjukstugan efter att ha delat ut en stenhård höger till porslinsleoparden i hallen.

13 juni from web

            

10.43 Vi rensar skorstenen på slottet. Jag och Kungen står på taket och firar ner Calle P med huvudet före.

10.47 Hissar upp en kolsvart och hulkande Calle P som hittat förkolnade rester av sina teckningar som han gav till hela familjen i julas.

12 juni from web

            

10.03 Igår fyllde nån tjej som tydligen hette Madeleine år här på slottet. Vickan tvingade mig att ha på mig finskjortan och köpa en svindyr present. Och jag fick inte se en endaste minut på fotbollen.

10.05 Undrar om det finns nån möjlighet att häva den där förlovningen.

11 juni from web

            

18.54 Jobbigt att va på slottet idag. Vickans päron grälar. Silvia tycker tydligen inte om att C-G dricker mjölken direkt ur paketet och att han inte tvättar händerna när han gjort nummer ett på toa.

10 juni from web

            

09.32 Vickans farsa tycker det är bra att Piratpartiet fick så många röster och hoppas på sänkta skatter på fritidsbåtar, årgångsrom och träben.

9 juni from web

            

13.23 Upptäcker en spegel jag inte sett förrut i sällskapsrummet. Vad snygg jag är.

13.25 Upptäcker att det inte alls var en spegel utan bara TV:n som visade en reklam med Boxer-Robert.

8 juni from web

            

21.03 Vi sitter i TV-rummet på slottet och kollar på valvakan. Tråkigt.

21.11 Kungen förklarar malligt att det kvittar vem som vinner. Det är ju ändå han som bestämmer i slutändan.

21.35 Kungen börjar zappa. Rolig komedi med snabba bilar på tv4! Den goda stämningen är återigen återställd på slottet.

7 jun from web

            

15.45 Nationaldagsfirande på slottet. Kungen hissar flagg på slottsgården inför hela familjen.

15:50 Calle P passar på att skjuta en salut med Gustaf V:s gamla salongsgevär. Rikta uppåt! skriker Noppe. För sent.

15:52 Noppe synar fönsterskadorna på sin splitternya Bentley.

16:00 Jag, Kungen och Calle P får kolla på matchen själva ikväll. Surpuppan Noppe har stuckit med folkölen och ostbågarna.

6 juni from web

            

12.18 Vickan säger att jag inte får bänka när jag är nyopererad. Skit också.

12.28 Har kommit på ett sätt att bänka 100% safe. När jag lyfter stången trycker Calle P allt han kan mot såret med en basketboll. Jag skulle vilja se den njuren som lyckas hoppa ut därifrån.

12.35 Funkar hur bra som helst. Fick bara förklara en extra gång för Calle P att det var min njure han skulle trycka på.

5 jun from web

            

12.27 Vickans farsa har missförstått det här med Sudoku. Förut sa han: "även fast jag fokuserar blicken bakom papperet så ser jag ändå inga förbaskade 3d-bilder."

4 jun from web

            

11.08 I dag ska vi ha fest för att fira att Vickan tagit en till examen. Calle P är lite småsur och muttrar något om att han minsann inte fick ha fest när han löste "Snusmumrikens barnkryss" i Allers förra året.

3 jun from web

            

14.00 Jag och Silvia ska förtidsrösta.

14.09 Silvia har glömt sitt id-kort och nekas rösta av röst-kontrollanten.

14.15 Silvia ringer några samtal och ser till att röst-kontrollanten utvisas ur landet.

2 jun from web

            

20.50 Har tråkigt. Gör kalsongrycket på Calle P. Calle P:s röstläge blir väldigt ljust. Kvällen är räddad.

1 jun from web

            

12.33 Mors Dag. Jag uppvaktar Vickans morsa med en söt liten dvärgpudel. Hon döper den till Daniel Jr.

13.11 Daniel Jr. springer runt i slottet med Silvias peruk.

14.25 Silvia har åkt till vetrinären med Daniel Jr. Han behövde tydligen avlivas.

31 maj from web

            

15.23 Noppe har köpt en ny guldväst. Kungen är avundsjuk.

15.27 Kungen befaller Noppe att få låna guldvästen. Kungen dansar stolt runt i guldvästen och sjunger på sina favoritlåtar med Coolio.

16.03 Kungen är spårlöst borta med guldvästen. Noppe tröstäter en hummer.

30 maj from web

            

12.35 Jag undvikit grovhångel under den senaste tiden. Vickan har bytt från portion till baksnus.

29 maj from web

            

11.23 Skönt med ny njure. Sålde en till Andrej i Värtahamnen för att få råd till Vickans förlovningsring.

12.05 Pengarna räckte även till en sprillans golfkeps.

13.45 Och två punschrullar.

28 maj from web

            

12.53 Jag, Kungen och Noppe laddar inför Champions League-finalen i kväll. Noppe har tagit på sig sin krympta Tottenham-dräkt med juniorshorts modell hotpants. Grillchips, dip och en låda Bollinger.

27 maj from web

            

20.25 Jag, Vickan och Silvia kollar på en dokumentär om Hitlers hantlangare på TV4. Jag ber skämtsamt om Silvia kan vara så snäll och "langa över ostbågarna". Inga skratt på den.

26 maj from web

            

12.05 Kungen har fått punka på Bentleyn. Snabblagningssprayen slut så vi testade med gräddsifon istället. Inget att rekommendera.

12.12 Lurar Calle P att suga i sig den sista lustgasen ifrån sifonen.

12.13 Calle P tror att han är Mowgli och slickar som besatt efter osynliga myror på armarna. Jag och Kungen nynnar på Djungelboken och beskådar spektaklet.

25 maj from web

            

08.20 Duckar för en flygande hårtork efter att ha kallat en osminkad Silvia för Lilian.

24 maj from web

            

21.32 Jag och Vickan spelar Singstar. Efter tre låtar surnar hon till och säger att mikarna är felkalibrerade och att tv-spel är för kulturellt utveklingsstörda och arbetare.

23 maj from web

            

15.30 Jag och Calle P snorklar efter småmynt i slottsgårdens fontän. Fångst hittills: Noppes Nokia 5110, två polska zloty och ett okänt antal kallsupar.

22 maj from web

            

10.12 Traktorpulling på borggården. I startfältet finns Calle P med en trimmad Stiga åkgräsklippare. Lilian på permobil.

21 maj from web

            

13.50 Carl-Philip har köpt en ny Porsche men har nu ångrat sig. Kungen måste köra honom tillbaka till BR och byta.

20 maj from web

            

15.32 Jag och Vickans farsa kör eriksgata i Ockelbo centrum. Nervevade rutor, stereon på högsta volym och Kungen mimar med invelse till "Gangsta's Paradise".

19 maj from web

            

09.45 Kungen har försökt tyda instruktionsboken till dvd-spelaren i två dagar nu. Jag sa åt honom att videobutiken ringt igen och sagt att han måste spola tillbaka filmerna innan han lämnar tillbaka dem.

18 maj from web

            

11.39 Fotografering med hela familjen. Silvia står bakom kameran och ställer in självutlösaren. "Lite mer till höger, Daniel" säger hon flera gånger.

12.10 Photoshoppar in mig på familjefotot. Att man gick på den lätta.

17 maj from web

            

20.55 Melodifestival-kväll med Vickans familj. Calle P fnyser åt att det enda snackset som finns framme är grönsaksstavar och dip.

22.45 Silvia är sur för att Tyskland får så låga poäng och menar att man borde ta till mer traditionella tyska metoder mot "oliktänkande och olüdingar".

23.45 Kungen går igång totalt på vinnarlåten och kör ett luftfiolsolo på bordet med en uppstoppad iller som stråke. Calle P gör macarenadansen bredvid och jag kompletterar med "masken" på golvet.

23.47 Festligheterna dör hastigt när Lilian sätter en gurkpinne i halsen. Calle P tar sats, skriker "Viva la France!" och lägger en tvåfotad karatespark i ryggen på Lilian. Kvällen räddad.

16 maj from web

            

11.54 Jag och Vickan grillar på borggården. Tar väldigt lång tid för kotletterna att bli genomgrillade. Äh, ingen har väl dött av att den fortfarande är lite röd i mitten.

14.24 Plötslig magsjuka. Kaskadspyr i Gustav V:s gamla dödsurna.

14.27 Lägger några Pokémon-kort och en tom tablettask Salta Katten på "brottsplatsen" för att föra alla misstankar till Calle P.

15 maj from web

            

11.03 Vaknar upp bredvid Prinsessan Lilian i Vickans föräldrars säng. Huvudvärk. Minns ingenting från festligheterna igår.

13.08 Bakismat. Jag knaprar på en helstekt dront och Vickan mumsar direkt ur en burk beluga-kaviar.

14 maj from web

            

10.05 Calle P fyller 30! Hela familjen går in och väcker honom med tårta, presenter och sång.

10.08 Calle P är besviken över att inte ha fått Harry Potters osynlighetsmantel som han önskat sig så länge.

10.30 Frukost på Kungliga Slottet inne i stan. Prinsessan Lilian spelar piano i spegelsalen.

10.32 Skötarna kommer in med luktsalt efter att Lilian somnat i ett crescendo och tagit ett G-moll med pannan.

15.34 Kungen och Silvia har fiskdamm bakom ett uppspänt tygskynke i biblioteket. Silvia fräser förbannelser på gammaltyska när Kungen spexar och krokar fast hennes peruk i metkroken som halas upp av Drottning Beatrix från Holland.

20.55 Kungen börjar komma i form efter en butelj Armagnac och berättar oblygt för gästerna om när han och Noppe bodde på Grand Hotel i Monaco och hjulade genom lobbyn endast iförda vita Lacoste-loafers och scarves.

13 maj from web

            

17:33 Calle P har gjort en till tatuering.

12 maj from web

            

18:34 Jag och Vickan går igenom vilka gäster vi ska bjuda till bröllopet. Vickan har fått ihop 2033 personer.

20.45 Vi går igenom min lista. Vickan menar att jag inte får bjuda min bästa kompis anabola-Berra från gymet. Då har jag tre personer kvar på listan.

11 maj from web

            

10:54 Årliga fotbollsmatchen på borggården. Kungafamiljen mot tjänstefolket.

11.43 Tjänstefolket - Kungafamiljen 11-0. Kungen kastar kronan i gruset och konstaterar surt att det var ett dåligt beslut att ha prinsessan Lilian som flygande målvakt.

10 maj from web

            

09:10 Städdag på Djurgården. Kungen höll tal och uppmanade skolklasserna att ha uppsikt efter växthuseffekten, uteliggare och en blå Jaguar som han och Noppe körde bort på fyllan sommaren 1973.

9 maj from web

            

13:54 Calle P är superskraj för svininfluensan och knallar omkring på slottet i skidoverall, snowjoggings och biodlarmössa.

8 maj from web

            

21:56 Dagens gåta: Vad kallar vi Silvia när hon hoppar höjdhopp?.

21:58 Rätt svar: Drottningholm.

7 maj from web

            

10:00 Frukost med hela familjen.

10:07 Calle P säger att han inte sovit en blund efter att han vaknat av att Gollum hasade omkring i hans rum igår natt. Silvia säger att Carl Philip ska vakta sin tunga och att han är väl medveten om att det är Prinsessan Lilian som går i sömnen.

6 maj from web

            

17:01 Calle P visar stolt upp sitt senaste motorcykelköp. Jag förklarar att det inte automatiskt blir en motorcykel om man sätter fast två spelkort med en klädnypa i bakhjulet på sin Monark.

17:03 Calle P ska visa mig vad hans motorcykel egentligen går för och trampar på för sin pappa och fosterland ut mot slottsgården.

17:07 Calle P blir omkörd av Prinsessan Lilians permobil. Jag påpekar att det kanske går fortare om han tar av stödhjulen först.

5 maj from web

            

13:14 Står och gömmer mig i Calle P:s garderob och väntar på att han ska gå och sova middag.

13:25 Calle P kommer in med sin tygbjörn Teodor. De lägger sig i det lilla indiantältet. Precis enligt planen.

13.32 Jag springer ut och vrålar: "Spelet är slut, rödskinn!". Calle P hoppar ut och skriker "alle man på däck" och panikskjuter en sugkoppspil i taket innan han springer rakt in i vitrinskåpet.

13.45 Sitter i sjukstugan med Calle P som har glasflisor i pannan. Har fått lova bort många timmars lek med legoborgen för att han inte ska tjalla till Drottningen.

4 maj from web

            

23:57 Vickan och jag har nu satt gladpack på Silvias alla 46 WC-stolar.

3 maj from web

            

14:00 Jag och Calle P gjuter tennsoldater. Vi har inget tenn så vi kör med pulvermos istället. Svårt. Resultatet liknar mest ett gäng Neurosedynbarn.

14.15 Vickan kommer in i köket och säger att man inte ska leka med maten. Carl Philip säger att pappa Kungen jämt leker med maten och att han sedan skjuter den med sitt gevär.

14.17 Carl Philip får glansiga ögon när han kommer att tänka på sin kanin Nils Hoppe som försvann spårlöst strax innan älgjakten 1993.

2 maj from web

            

23:58 Yes, Vickan har somnat. Nu kan jag smyga upp och titta på midnattsfilmen på TV1000!

1 maj from web

            

17.20 Kungen fyllde 63 idag. Av mig fick han "Tintin - Månen tur och retur" på Titta Lyssna Läs-kassettband.

17.30 Efter middagen körde Calle P sitt intränade Kapten Haddock-medley med alla roliga uttryck från albumen. "Vrålapor, legodrängar och förbaskade judar", ropade han med inlevelse och svängde med sin plastsabel inför alla festdeltagarna. Helt tyst i salongen.

17.36 Förhör med Silvia. Hon misstänkte direkt att jag hade fifflat med Calle P:s manus, men jag nekade och skyllde på baron Wägner. Silvia upplyste mig om att baronen varit död sedan förra hösten. Fasen också.

30 apr from web

            

13.20 Vickan vill ha med mig på ett besök på ett hem för förståndshandikappade barn. Tråkigt.

13:35 Övertalar Calle P att slå mig på smalbenet med en golfklubba så jag ska slippa följa med.

13:40 Calle P missar smalbenet på golfklubban. Det är nu mycket osäkert om jag kan avla fram en tronarvinge mer.

30 apr from web

            

10:30 Igår fyllde Calle Philip år och Kungen hade hyrt in Calles absoluta favoritband, Mora Träsk. Efter ett par cognac visade Kungen att han inte bara är kung, utan även majestät af dansgolvet. När jag påpekade att Kungen gjorde fel rörelser sa han att det var bandet som spelade fel.

29 apr from web

            

10:10 Vickan påpekar att jag börjar se riktigt bra ut inför Beach 09.

11:15 Upptäcker att jag fått ett charmigt ljusare röstläge.

13:12 Kastar ut mitt Playstation genom fönstret efter att Calle P vunnit över mig i Guitar Hero fem gånger i rad.

14:42 Sliter sönder min tröja och vrålar ”Whatcha gonna do when Hulkmania runs wild on you”.

17:12 Inser efter dagens händelser att det inte är minttabletter i förpackningen jag hittade på gymmet för ett par veckor sen.

28 apr from web

            

20.23 Kungen har precis utnämnt mig till hertig av Husqvarna. Äntligen lite royal power!

20.34 Vickan förklarar att "hertig av Husqvarna" betyder att man ansvarar för dammsugning i slottets samtliga utrymmen. Kungjävel.

27 apr from web

            

10.20 Jag och Carl Philip tränar inför majbrasan.

10.24 Nu börjar det ta sig riktigt bra. Gamla batterier och lysrör gjorde susen ser jag. Carl Philip gör hopsasteg runt elden och tjoar som en indian.

10.30 Calle P undrar om vi inte skulle ha eldat utomhus istället, för nu har hans He-man-borg smält av värmen och det har blivit en krater i parketten. Jag säger åt Calle att släcka elden och stollen hoppar rakt in i brasan och börjar veva med en hockeyklubba. Det skulle inte jag ha gjort om jag hade haft på mig en tomtedräkt av fleece.

10.35 Drottningen stormar in och släcker elden och Carl Philip. Tomtedräkten har brunnit upp till midjan och gummistövlarna har klibbat fast mot golvet.

10.37 Jag och Calle P blev skickade till arbetslägret igen och tvättar undersidan av altangolvet. Vi tänker på Valborg, då jävlar blir det brasa.

27 apr from web

            

20.00 Carl Philip är svinsur för att jag kallar honom cp. C som i Carl, och P som i Philip. Han borde vara förbannad på sin morsa och farsa, inte mig.

23 apr from web

            

16.54 Jag och Carl Philip ska ha oktoberfest, i maj. Jag ska breakdansa i lederhosen och Carl Philip kör ompa-bompa-musik på beatbox. Kan bli bra.

23 apr from web

            

14.12 Vi har fått ett slott. Haga slott. Inte Michael Jacksons Neverland precis, men det finns en lekstuga till Calle P. Och bur.

23 apr from web

            

11.40 Silvia och de andra botox-tanterna sitter i salongen och sörplar årgångssherry. När jag kommer in i rummet vitsar jag lustigt och säger; "Åh, Madame Tussauds! Men fy fasen vad bra gjort, de ser ju nästan levande ut! Och kan prata! Och dricka sherry!"

23 apr from web

            

23.50 Kungen och jag är uppe skitsent för att skrämma skiten ur Carl Philip. Kungen tycker vi ska spela skojig hartsfiol på fönstret.

23.55 Carl Philip öppnar fönstret iförd sin Tingeling-dräkt och säger "Hörde ni också Peter Pan? Äntligen har han kommit för att hämta mig".

23.57 Misslyckat spex. Ringer en ambulans till Carl Philip som trodde att han kunde flyga och kastade sig ut från sovrumsfönstret.

23.59 Alarmcentralen säger att ett enmetersfall från ett fönster på markplan troligen inte kräver ambulans.

22 apr from web

            

16.31 Käk med hela familjen. Carl Philip smackar ashögt. Silvia säger till honom att om han ska fortsätta vara en liten olüding så är det han som blir julkorv i år. Jag vevar handen som en köttkvarn mot Carl Philip tills han börjar gråta.

21 apr from web

            

18.35 Umgås med Carl Philip i sällskapsrummet.

18.37 Ovän med Carl Philip. Inte kul när han alltid ska vara He-man och jag hela tiden får va Skeletor.

18 apr from web

            

17.34 Städar stallet. Hittar ridstövlar och piska.

17.36 Gör rolig Hitler-imitation på slottsgården. Silvia väser som värsta svanen och säger att bokat en plats åt mig på godståget.

14 apr from web

            

10.32 Går på promenad med Prinsessan Lilian. Blåsigt ute.

10.45 Hämtar stege. Lilian har blåst upp i ett träd.

11 apr from web

            

20.15 Jag och Kungen byter ut Prinsessan Lilians valium mot partydrog.

23.30 Hittar Lilian nere i björngropen bakom slottet.

10 apr from web

            

20.30 Spelar TP med familjen. Silva frågar mig om jag känner till Tysklands största sportbragd.

20.36 Putsar rustningar som bestraffning. Silvia gillade inte mitt svar "silver i andra världskriget".

09 apr from web

            

14.56 Är i tvättstugan. Upptäckte just att Vickan kör Försvarets y-front.

08 apr from web

            

19.12 Spelar barn-geni med Kungen.

07 apr from web

            

15.10 Är i Namibia på stadsbesök med Vickan. Lurar i Carl Philip en whisky på planet.

15.22 Carl Philip springer på bagagebandet med armarna som ett flygplan och sjunger på Neverending story.

06 apr from web


Kommentarer
Postat av: Nicco

Hahahaha

2009-10-23 @ 10:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0