Fame



I en omarbetning av den Oscarvinnande succéfilmen Fame, får vi
följa en talangfull grupp av dansare, sångare, skådespelare
och artister under de fyra år de går på New York City High School
of Performing Arts. En skiftande och kreativ skola där elever
från alla delar av samhället får chansen att leva ut sina drömmar
och uppnå riktig och varaktig berömmelse...
den sorten som kommer av talang, engagemang och hårt arbete.

Alan Parkers film från 1980 blev en internationell succé och
belönades med två Oscarstatyetter för bästa sång och bästa filmmusik.
Tv-serien, baserad på filmen, cementerade ytterligare dess popularitet
och eleverna och lärarnas liv följdes över hela världen under 80-talet.


Jag älskade fame som barn och kände att detta var som vilken musikalfilm som helst =(
Men helt ok att se på utan förväntningar

Kommentarer
Postat av: Pia

"Gamla" Fame var oslagbar!!! Alla gick omkring i benvärmare och tights!! ;o)

Allt bra vännen??? Kram!

2010-02-26 @ 13:38:32
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Anna

Satt uppe en natt när jag hade för ont för och sova och zappade med Viasatdosan.

Whoooo hoooooooooo



FAME



Fame gick på en kanal.

Awwww vad glad jag blev och genast så kände jag mig ung och odödlig igen.

2010-02-26 @ 15:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0