IN YOUR FACE Tyngdlagen

Igår träffade jag min gravida granne i svalen (trappuppgången för er som inte bor i göteborg)
Hon ser ut som jag själv drömde om att se ut som gravid. INTE annars.
Nu syftar jag på den söta lilla magen, bara en liten kula.
Inga lår.
Inga kryckor.
Inget risigt hår.
Inga 40 extra kilon.
Bara en söt liten mage.
Så som jag skulle se ut.

När JAG var gravid, då såg man inte att jag var gravid.
Jag såg ut som Shrek, en getingstucken Shrek.
Grön av illamående 5 månader.
Feta lår.
Kryckor av foglossning.
Fett äckligt, risigt hår.
40 fina extra kilon fördelade på lår, rumpa, haka, ansikte men inte mage.
Jag tog inte ens kort på min gravida hydda.
Dom som andra tagit på mig när jag varit omedveten gör att jag har nära till bron =)

Nu 1 1/2 år senare efter senaste graviditeten har den gröna färgen försvunnit med illamåendet.
Kryckorna har försvunnit.
Och en bra hår dag har även risiga flottet försvunnit och det är livligt, glänsande och fint =)
40 Kilo + moms har försvunnit.
Det som INTE försvunnit är ju
Degen på magen
Bristningar
Celluliter
Pattarna är kvar, men i lägre division.
Hängrumpan.

Visst var det sött i början att låta bebisen ligga där på degmagen med egen kudde att bulla upp och skvalpa.
Men inte nu.
Efter 18 månader.
Hallå?? Kan NÅN ta bort degmagen? Den är oönskad av mig och barnen.

Jag ser ut som en jävla flodkarta över magen. Och låren, Och tuttarna.
Som ett filarkiv.
Som ett dragspel på magen av den där "härligt" fladdriga och slappa degmagen.
Jag förvandlas till en tiger. En randig tiger! Med randiga tuttar!
Dom har även flyttat ner en division, tack gode gud för push up! (P.S kan du uppfynna en snygg bra bikini med i push up., för oss med större tuttar!)
Jag är ett levande bevis för att tyngdlagen fungerar!

När jag skall knyta knut på dom, skall man då ta tag i bröstvårtan och lixom dra upp som en kaviartub så att fettet samlar ihop sig? å så SEN slå knuten? Eller slår man bara knuten?
Eller det kanske funkar bättre att bara slänga dom över axeln eller?
Hittills har jag lixom rullat in dom i bh:n. Man rullar dom neråt och sen klämmer man in dom och så blir dom en  snygg kupa. Japp, det är mitt trick, för er som undrar =)

IN YOUR FACE tyngdlagen, men röven kan inte bli längre, inte pattarna heller!!!!

Här är en fin visa som ni kan sjunga med i.
Melodin är "Den blomstertid nu kommer":


Den baddräktstid nu kommer 
 när magen är för stor. 
 Då valkar bara sväller 
 och celluliter gror. 
 Generande behåring 
 lyfts fram i solens ljus. 
 Nej, stranden verkar Boring, 
 vi stannar inomhus. 
 
 De krav som sommarn ställer, 
 förstör vår ledighet. 
 Vi sitter där och gnäller, 
 fy fan vad jag är fet. 
 fast vem vill motionera, 
 när man kan sitta still. 
 Nej låt oss revoltera, 
 vi tar en kaka till! 


Läser den spännande finishen:
Men jag ska börja ett nytt liv nu jag lovar och jag svär 
jag ska visa dig att jag har karaktäääär 
Jag ska börja träna på gym jag ska bli vacker o grym 
och håret ska jag blonda, åh äta smalare mat tills jag går 
ner i spagat.. JAG BÖRJAR  



PÅ MÅNDAG..... 

Med kläder är det skapligt, men fyy nu inför badsäsongen.
Om bara dallret försvann. Och bristningarna. Och celluliterna. Och hänget. Då skulle jag se skaplig ut!
Sopsäck! Here I come.
 
So long friends... 


Kommentarer
Postat av: OwnerPilleman

Ha ha du är ju helt sjuk men på ett bra o roligt sätt.....ha ha garvar så jag nästan pinkar ner mig när jag läser din blogg...Puss på dig sötisen

2008-04-24 @ 12:20:08
Postat av: Jappe

detta var det bästa på länge.... hahaha.. de låter som min fru.. haha

2008-04-24 @ 12:27:33
Postat av: Shio

Tack för att du gör så jag VEEEERKLIGEN vill bli gravid ..mmm verkligen :P *hämtar ståltråd och nål och häftapparat* du är bara för go gumman PÖSS

2008-04-24 @ 12:41:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/7244
Postat av: Cheva

Jag har slutat bry mig solar och kliper gräset i trosor. Kan dom inte låta bli och kolla och dom vill spy så hoppas jag dom vänder sig om så jag slipper se de skulle ju va synd att jag mä skulle var tvugna att......Kramar på dig =)

2008-04-24 @ 14:27:55
Postat av: Helle

Var glad att du har tuttar kvar.. Jag har numera ett par slappa bröstvårtor, that's it
*S*

2008-04-24 @ 16:59:41
URL: http://heahog.blogg.se
Postat av: Linda

Hahaha... Garvar ihjäl mig tror jag...
Men du måste ju även berätta vad din söta son sa till dig för ett tag sen... Hahaha...
Kram

2008-04-24 @ 20:57:49
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: Danne // curse

tur att man har den perfekta kroppen

2008-04-24 @ 22:22:16
URL: http://asgard.curzed.net
Postat av: Jennie

Hehehe ja degmagen är väl något man lär dras med resten av sitt liv. Dessvärre. Man får väl se det som någon ful statuspryl man fick på köpet när man skaffade knodds. :-D

2008-04-24 @ 22:36:26
URL: http://rovardotter1971.blogg.se
Postat av: Erica

Hej! Jag utgick från en av mallarna där det fanns en kalender (den röda som mkfitness.blogg.se har) och sedan har jag kodat om sidan med hjälp av designadinblogg.se och på så sätt lyckas lägga in en egen header m.m. Lycka till!

2008-04-24 @ 23:05:06
URL: http://ericis.blogg.se
Postat av: Jennie

Förresten, tack för att du berättade vad en svale var. Har sett det på husbeskrivningar men aldrig fattat vad det är för något.

Din blog är inte bara rolig, den lär en saker också. :-D

Kram

2008-04-24 @ 23:13:49
URL: http://rovardotter1971.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0