Knugen eller Kungen

Tänkte på en ytterligare sak.
Japp, jag VET att ni blir imponerade över att jag tänkt flera gånger idag.
Knugen, eller kungen då.
Alex sitter och ser på Pettson och Findus och så säger Findus att Kungen bestämmer.
Och då kom jag å tänka på en sak.
Hur uppfostrar dom barn?
Har dom lixxom nån privat Nanny som pratar med magen hur dom skall bete sig på utsidan?
För seriöst.
Alla tråkiga mottagningar, middagar, galor osv.
Har ni NÅN gång sett dom trotsa å lägga sig ner på golvet å skrika NEEEEEEEEEEEEEJ; JAG VIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILL INTE!!!!!!!!!!!!!!!! eller JAG VIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILL HA DEEEEEEEEEEEEEEEEN; JAG VIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILL VA PIPPI IDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!

Det har inte jag. Dom går ( svenska kungabarnen gick) och ser så där allmänt gulliga ut tagna från en reklamfilm.
Välkammade, välstrukna kläder, utan gräsfläckar och väluppfostrade med solsken i blick.
Hade MINA barn gått hade håret stått på ända, kläderna bytta 32548 pga söl ( AHAAAAAAAAAAA; dom har flera uppsättningar av allt!!!!) och massa gräsfläckar. Dom hade plockat upp småstenarna på marken och kastat på allt och alla och haft jage, gapat "MAAAAAAAAAAAAAAAAMMA ( nåja, tror inte dom ropat ers majestät till mig) DEN TAAAAAAAAAANTEN HAR MUSTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASH!
Som sagt.
Hur gör dom?
Vi dödliga har väl alla provat att prata lungt, prata högt, skrika, viska, igononera och varit låtsaspedagogiska med ett kokande inre? Vi har provat allt!
men där går dom majestätiskt med blommor i håret! Och niger.
Mina barn hade med klarat vara kunga barn.
Minst 9 månader. I magen, Då man visste var dom var.

Sug på den ni.
Adios

BTW, äter dom med köttfärsgratäng en vanlig onsdag?
Med fusk pulvermos?
På bordet jämte reklamen?
FAAAN nästa liv skall jag vara Knug, en Stavande knug.
*tränar*
Häj dååå

Kommentarer
Postat av: lisa

Svara i min blogg^^ vilken är din favoritfärg ? :)

2008-04-16 @ 16:16:32
URL: http://lisaslisa.blogg.se
Postat av: therese

tackarr!!!

2008-04-16 @ 16:59:48
URL: http://www.teriano.blogg.se
Postat av: Jennie

Hahahahaha jag vet att våra liv är likadana. Jag känner igen mig så väl i din blog också. Jag var tvungen att få ur mig min ilska idag, det gick för långt, jag verkligen kokade, men kul att du gillade den. :-D

2008-04-16 @ 21:21:11
Postat av: Cheva

Älskar de jag läste =)

2008-04-16 @ 23:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0