Runkbänkar, gym och sol

Igår var platserna slut på barnpassningen.
Idag var alla tre barnpassarna sjuka!
Hur jävla typiskt är inte det mig då??
Har ju sett fram emot detta en vecka. Ett svettigt pass med Danceaerobic.
Men neeeeeeeej då.
Va sjuka då.
Ni sitter säkert på café ist...

Skall åka ner med barnen till glasscafeet sen o smälla i oss varsin glass. Med 6 smaker. Och skylla på att det var mest ekonomiskt. Men tänk själva. En kula 12 kronor, tre kulor 25 kronor, eller 6 kulor i en halvliters bägare för 29? Då e jag för snål att bara ta tre =)
Sen skall jag bara lapa sol å skita i att kalorierna har direkt autoban till lår, höft å rumpa.
Nån sommar blir säkert plastsäck populärt som badmode.
Hoppas snart!
Kanske i sommar?

På tal om badmode.
Har ju vart en diskussion om att få bada topless i simhallar.
Å sen säger dom att vi feminister gapar oss blåa.
Har alltid tyckt att det verkar så skönt att kunna vara kille och bara slita av tröjjan, nice abs, nice body, eller jag menar det ser så svalt & skönt ut.
Testa att nestla in er i en BH som inte skall vara varm, inte skava, hålla pattarna på plats. OCH vara snygg.
Sen på med en tight tröjja som inte skall visa cdplattorna under armarna när man jagar barn i 30 plus. Nää på med linne som skall sitta fint. Men tåla sand, saftiga fingrar och sömmar som klarar ca 15 kilos barns vikt när dom hänger sig....

Nä fan bättre att bara slänga av sig tröjjan. Och ha bikini, Visst på stranden men ALDRIG i stan.
Nu frågar vissa, "Vad är skillnaden" Men det är inte accepterat att gå i bikini där. Inte av farbror blå iaf. 

I Grekland hämtar affärssnubbarna affärsgrannarna för o stå o smila nickande å säga Micket fiin svenska flikkat!
Det är OK första dagen när man känner sig lite fin då.
Men inte fjärde och femte, och definitivt inte 10e dagen. Då går man inte in.
Och sen funkar detta bara där män jobbar. Kvinnor tar nästan upp stenarna och lynchar än. Men för fan kvinnor! Toffla till era män!. Inte jag som skall skämmas, utan DOM.
Jag VÄGRAR ha en långärmad tröjja med musse på bara för deras skull.
Där är man lite tuff, men i sverige är man inte lite tuff.
Bara på bloggar =P

Så kommer vi efter låååång tid ner till den där simhallen jag nämde.
Några kvinnor har nämligen anmält badhus för dom inte får bada topless när killarna får det.
Har ni vart med om mer ubota korkat!
Till och med de flesta killar jag vet, tycker det är äckligt och patetiskt.
Jag skulle ALDRIG göra det.
Visst. Naket är naturligt. Jag köper det. Men inte i en simhall full med pervon och barn.
Man får inte visa det mest naturliga i världen i tidningar, små babyrumpor, för det kan locka pedofiler. Men att släppa in 14isar med perfekta så yppiga bröst, det skall gå bra?
Kan man inte samtidigt införa en runkbänk vid offside sidan på bassängen.
Tänkte sagt runkbås, men kom på att runka är ju med naturligt, så skall inte vi gömma brösten, varför skall dom gömma, snoppen?
Några kommer nu gapa & skrika att dom inte inte skäms/skäms å dom har fina bröst, fula bröst, fasta bröst, hängiga bröst, små bröst, stora bröst. I don´t care! Och att det är olika saker! Och att jag har dubbelmoral! Unt zu weiter! Still!, I don´t care!....
Små barn skall inte behöva se tuttar överallt, bebisar skall inte hungra i badhallen, sukta å suga efter varje bröst och män skall inte gå runt med bånge om min runkbänk är upptagen.

Vad som däremot faktiskt förvånat mig i denna diskussion är killars inställning.
Dom flesta blir sura &kommer vägra att gå dit. Nej, det handlade inte om att dom inte kunde gå upp ur badet pga bånge, utan faktiskt för att dom inte var intresserade av guppande bröst i en simhall. OCH att dom ville se brösten hemma, på privat plan.
Detta imponerar mig!

Undrar om detta inlägg måntro slår 16 kommentarer om min biltvättsblogg =P
Kom igen, ge er åsikt grabbs å qvinns.
Var jag en surf***a eller håller ni med?
soliga kramar på er


Kommentarer
Postat av: Pally

Ja du har det inte så lätt du. Men va fan det är väll bara kul att ta hand om ungarna själv någon dag eller så. Och vad kulor kostar. Jag vet inte men mina är gratis
:)

Badmode.
Jag blir kåtare av en kvinna som har bikini med topp och allt än när dom är nakna.Så är det bara. Tänk på det du
;) Det man inte kan se gör mig mera nyfiken om man säger så
;)

2008-04-23 @ 15:05:11
Postat av: Piggelin

Håller absolut med dig!!Nu när alla kvinns gnäller om jämställdhet!Då kan de acceptera att män visar sina juveler på simhallen!!Annars är det dubbelmoral av alla feminister!!

2008-04-23 @ 20:24:23
Postat av: Helle

Tusen tack :) Vad söt du är :D känner mig inte som en dag över 25 ^^

2008-04-23 @ 21:44:31
URL: http://heahog.blogg.se
Postat av: exPERten

Vad jag inte förstått är varför vissa kvinnor vill vara topless i badhuset? Det kan ju inte ha något med en jämn solbränna att göra i alla fall.
Kan det vara så att man vill ha en anledning att gnälla på de där äckliga karlarna som bara glor på en pattar?
Är det bara av rent pratiska skäl så kan vi väl slopa alla kläder/tygbitar när det är varmare än 20 grader. Pax för att inte bli stoltvättare bara!

2008-04-24 @ 05:38:57
Postat av: Shio

Varför ska man vilja visa pattarna i simhallen för? Det finsn ju den oskrivna regeln vid toplesssolande på stranden, sola topless= OK bada topless= Inte Ok.. Undrar när de ska kräva att man får visa muttan överallt oxå? det är ju naturligt, vi tittade alla ut ur den.. så kan vi kvinnor få titta på killars fula snoppar hela dagen *ryser*

Och gumman, den där glassen den svettas du av direkt när du springer efter dina små troll =)

2008-04-24 @ 10:02:58
Postat av: Danne // curse

håller med, naket kan det vara hemma, skulle kännas fel i simhallen

2008-04-24 @ 22:20:16
URL: http://asgard.curzed.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0