Tuggummitugg

Normala barn på ett år kan inte tugga tuggumi.
Det finns en anledning att barn under 3 inte skall äta tuggumi.
Definitivt inte 1-åringar
Det kan fastna i halsen.
Min dotter tror att hon kan allt i hela världen.
Hon kan klättra i stegar, gå som en vuxen i trappan, åka rutchkana själv och hoppa på ett ben.
Det är OK.
Jag kan ta det.

Brb (Mamma, kan du hälla lite mer vatten i min välling?Den sitter fast på rutan ((flaskans insida))

Iaf...
Hon vart rosenrasande förut när alex fick ett tuggummi!
Japp det var NYTTIGT v6, inte bara godis...
Han valde det ist för lördagsgodis....
Man skall inte ge efter för skrik, men min dotter går att använda som krigstortyr.
I en liten golf, så mutade jag för en gångs skull då o bet av en tredjedels tuggumi å lät henne tuggi.
Tugg tugg, så var det i magen.
Aj att bajsa ut....
Återigen : IAF...
Hon fick inge mer. Då skrek hon ännu högre. Undrar om jag kommer i efterlyst på kidnappat barn. Dom trodde nog det iaf, att jag tog henne alltså...
Bara för att hon inte får sin vilja fram så betyder inte det att jag har vunnit.
Det betyder bara "jävla kärring, passa varje steg, för snart har jag lurat er alla!"
Så även idag.

Gömställen fungerar inte i denna familjen.
Emelie vet precis framför vilket skåp hon skall illvråla DOOOOOOOOOOODIIIIIIS å peka.
Emelie kan säga mamma, pappa, lalle (alex), dodis (godis).
Hon kan även sitta jättestilla i en vagn i affären, när man sen ser godishavet så skriker man doooooooodis och skrattar å klappar händer å skriker tack tack!!!!
Hon kan oxå på nått konstigt sätt få alla unga och gamla att säga ÅÅÅÅ vilke söt liten tjej, när hon tar med sig hela godishyllan vid kassan till korgen.
Och omvända dom till att JAG är den elaka som säger nej. (hon säger ju tack tack)
Hur kan man motstå det undrar dom.
Tja välkommen hit och ta alla andra duster med då...
My way or the highway.
Vi kan göra det på två sätt.
Det lätta eller det svåra.
Your choise.
För sista gången: Iaf

Man väntar tills alla är upptagna med sitt.
Sen snabbt som blixten så flyger armen ut och man tar tuggumipaketet, sliter upp det och stoppar in hela paketet.
Sen går man ut i vardagsrummet, med välpolerade små horn, ett fett grin å säger mmmmmm medans salivet rinner på hakan.
Sen går man fram till storebror, skrattar å gapar å visar vad man har i munnen.
Då börjar storebror gråta och bryter ihop och då är det som mest roligt.
Sen tuggar man jättemycket och låter det sega tuggummit hjälpa till att hålla ihop munnen som ett lim.
När mamma sen bänder upp munnen så spottar man ut det.
Bara för att visa "Jag vann, mamma!" samt "Glöm hemligheter för mig brorsan"

Barn kan visst tugga tuggummi.
Bara det är ett helt paket.
Samtidigt.
Då går det inte att svälja.


Kommentarer
Postat av: Makedonk

Jadu, låter som att hon är mammas flicka :P

Kramis

2008-04-19 @ 21:56:18
Postat av: Helle

Hahahahahahaha! Är du säker på att hon bara är 1 år? Hahhahahah! jag måste bara skratta klart först, innan jag kan skriva mera ^^

2008-04-19 @ 22:08:12
URL: http://heahog.blogg.se
Postat av: Lillmange

Jag blir väldigt inponerad av ditt skrivande du borde ta å bli författare man får en riktig inlevelse känsla när man sitter å läser de som du skriver *tummarna upp*

2008-04-19 @ 22:15:35
Postat av: Cheva

Äpplet faller inte långt från trädet Kram på dig =)

2008-04-20 @ 11:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0