Hotad på öppen gata

Blev hotad idag...
Skulle parkera i nordstan när en jävla idiot börjar tuta och ha sig i P-huset, Nordstan.
Han lägger sig så nära att jag inte kan backa 5 mm...
Gapar och skriker jävla svenne, flytta dig för fan.
Tappar tålamodet att han inte kan vänta dessa 2 sekunder så öppnar bildörren och ber han sluta tuta och om han har så jävla bråttom borde han backa ur fållan och köra ner i nästa så slipper han vänta.
Han tutar och gapar och skriker och jag svarar "whatever" och stänger dörren och kör in på min parkering.
Han idiotkör bilen och prejjar nästan en liten unge och runt i nästa fålla och panikbromsar bilen och flyger ut ur bilen mot mig.

Jag står och lyfter ut Emelies vagn och frågar bara "Vad vill du?"
"Jävla svenne fitta du skall fan veta hur man kör jävla håååååra, jävla kärringar skall inte ha körkort... "( det heter hora med O!!!)
Då jävlar brister det för mig så jag vänder mig om och halvskriker
"Du talar jävlar i mej inte så till mig det skall du ju ha jävligt klart för dig!"
Då halv springer han fram till mig med höjd näve och stannar precis på mig så jag backar.
Tror att nu smäller det, så jag sätter bak ena foten för att få balans och typ intar en ställning.
Han trycker ansiktet 5 cm från mig och vrålar
"DU HÅLLER KÄFTEN, HÅLL KÄFTEN!!!"
Nu i efterhand skulle jag bara sagt stabil kille du verkar vara, men det gjorde jag inte utan jag blir lika förbannad jag och vrålar
"Du säger inte så till mig, Sverige är ett FRITT jävla land och här bestämmer man över sig själv, vi har avskaffat diktatur..."
"HÅLL KÄFTEN JÄVLA LUDER" skriker han inför min son som står skräckslagen och nu när mannen höjjer sin knytnäve igen vrålar Alex "Fan ta dej om du rör min mamma!" och så höjjer han knytnäven...
Blev nästan lite spak av hans mod eller vad man skall kalla det....
Jag som är övertygad om att han kommer skada mig rätt rejält skriker "backa" till Alex som går bakåt och det kommer fullt med människor rusande...
Han fortsätter att vråla "håll käften" helt maniskt och jag skriker tillbaka så jävla förbannad.
Då trycker han upp sitt finger i mitt ansikte lägger fingret på pannan och skriker "hååååååååååååååååååååll kääääääääääääääft!" och han har jättekonstig blick.
Hans fru står mest irriterad och håller för ögonen på sin ~7åriga dotter...
Jag svarar bara
"Du backar nu, eller så ringer jag polisen, du har inte ens en sekund på dej!" och så tar jag upp min mob.
Då vrålar han bara "Gör det då, va fan ksall dom göra, du är död när dom är här, du skall dö!"
Under den sista meningen svarar sos alarm och dom hör ju och kopplar direkt till ledningscentralen.
Talar om vad jag heter i förnamn och att jag hotas till livet och att jag har flera vittnen på plats.
Då gapar mannen och tar sig snabbt från platsen och kvar står jag och börjar skaka, för det är först då jag inser hur illa det KUNDE gått, och jag var 100 på att han slår ner mig här på plats inför barnen, han kommer sätta en kniv i mig eller skjuta mig....

Det som i efterhand jag reagerar på är att flera "vuxna" människor står och tittar på från avstånd vid hissarna men INGEN vågar ingripa, INTE NÅN tar Alex som har lämnat bilen.
Den enda som är där är en kvinna i min ålder som svarar jag stannar till polisen kommer och hon står beredd även om men lägger sig inte i.
Men inga killar vågar ställa sig mellan oss, utan ett 10-tal vuxna människor står och observerar detta på avstånd...
När mannen och hans familj gått kommer flera fram och frågar om jag är OK, om jag behöver hjälp och att dom kan lämna vittnesuppgifter till polisen.
Men pratar klart med polisen som tar hans reg.nummer och talar om att han är känd men inte för allvarliga brott.
Att invandrare ofta har ett annat sätt att lösa saker och ett helt annat temprament, och frågar om han kan avbryta patrullen som är på väg.
Ser ingen anledning med att dom skall komma när han inte är kvar och det kommer inte leda nånstans ändå.

Han tar mina uppgifter med och skriver en notering och får mitt nummer.
Vart ganska rädd efteråt men mest att jag inte visste vad han var kapabel till och att barnen var med mig...
I annat fall hade jag väl flugit på han för att han sagt så, men min ena tanke var "skada mig inte inför barnen"

Nåja, nu är jag mest förbannad och irriterad.
Och ganska spak hur rädda folk har blivit för att ingripa.
Mn idagens samhälle med rådande gängkrig och 15 skottlossningar på 12 dagar kanske man får förstå dom....
Men det kommer jag aldrig göra, kommer aldrig låta våldet vinna.
Oavsett vad det kostar....

Kommentarer
Postat av: Makedonk

Den sista idioten är inte född än. Jag tror att om nån kille ingripit hade det nog blivit ett handgemäng.... Däremot tror och hoppas jag att om han hade rört dig att han blivit påhoppad av de runtomkring. De flesta blandar sig inte när folk står o skriker, men det är inte nån som kan se på när en man slår på en kvinna, iaf inte jag eller någon av de killar jag umgås med. Men det är ju så att de flesta har en spärr när det kommer till tjejer, och man hoppas ju att även de som inte har det får en när det står folk o tittar på.



Stå på dig!



Massa Kramis

2008-08-24 @ 18:44:49
Postat av: MammaE

Allså jag blev rädd när jag läste detta :-S VART är dagens samhälle på väg???

Usch jag kan bara skicka en världens kram till dej finner knappt några ord.....

Måste nog smälta och läsa några gånger till.....



KRAM

2008-08-24 @ 20:08:58
URL: http://mamatill2.blogspot.com
Postat av: Petter

Tycker att du gör helt rätt som ändå tar det ganska lugnt. Sådana killar ska man bara skratta åt och låta dom skrika och sedan skita i vad de har sagt. Det är inte värt att ta åt sig något som blattar som den där killen säger. Hade jag sett något liknande så hade jag GARANTERAT gått fram och frågat vad idioten håller på med, MINST. Hatar folk som inte står upp för andra när det händer något sådant, speciellt när det handlar om en mamma med två barn! Det är ju skit samma om killen ser ut att vara större eller så, bara det att man går dit och visar idioten att man inte gör så här, så räcker det. Sen om man blir tvungen att försvara sig eller andra är väl något man kanske får räkna med, men va fan sådana jävla nötter ska man fan slå så jävla mycket så att inte ens deras morsa känner igen dom.



Tur att du klarade dig bra i alla fall =) Massa kramar

2008-08-24 @ 20:52:44
Postat av: Linda

Åh, vad arg jag blir när jag läser... Jag fattar inte hur folk bara kan stå och titta på! Det är så typiskt folk att inte vilja lägga sig i, men samtidigt är dom så nyfikna att dom inte kan gå därifrån!

Jag hade blivit lika arg som dig.

Kram

2008-08-24 @ 22:23:57
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: Camilla

Helvete vilka människor det finns! Bete sig på det jäkla sättet. Ursäkta språket men stackars hans barn. Man kan ju undra hur det går att leva med en sådan psykopat. Stackare och du gjorde helt rätt i den situationen. Modig är du!

2008-08-24 @ 22:59:49
URL: http://www.metrobloggen.se/lillmamman
Postat av: Elle

Fy faan vad obehagligt!

vad har Alex sagt efteråt då?

Å hur jänns det nu?

Sånt sätter spår!

2008-08-25 @ 08:41:06
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Helle

Jag skulle oxå reagerat som du, ärligt. Jag kan inte acceptera sånt beteende, sen spelar det ingen roll vem människan är eller var dom kommer ifrån. Glad att du inte kallade honom blatte eller nåt, för då hade du fått skit för det.. Är så less på+ att vissa rötägg drar fördel av sin bakgrund, sen spelar bakgrunden mindre roll.... Puss på er :)

2008-08-25 @ 17:02:48
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ååh jag blir så arg att man kan bete sig så där!

Vad faan är det med folk egentligen :S

Ursäkta att jag säger det här men jag kände direkt att det där måste vara en invandrare. Det är oftast bara dom som säger och skriver sånna där ord som fitta och h(å)ra till människor det inte känner men som det är irriterade på.

Vilken jävla idiot!!!

Tur att du inte kom till skada i alla fall och det var modigt av Alex att säga så där. Han älskar verkligen sin mor!



Hoppas du mår bra i alla fall!

Kramar





Btw, jag har satt lösenord på min blogg nu. Användarnamnet är: december

Lösenordet är: 1990

2008-08-25 @ 22:47:07
URL: http://[email protected]
Postat av: På jobbet

Otäckt när det blir så där, undra vad han tänkte på när han går fram så där när han har sitt eget barn med oxå?

Tur det gick bra ändå.

2008-08-26 @ 12:20:06
Postat av: hemlig

Jo,men svenska är tyvärr så...att de kan stå o glo o säga: kan ingen göra ngt? säger man gör ngt själv så blir svaret näää, jag vill inte beblanda mig...Har själv vart i sådana situationer där det står 20 svenskar o ingen kommer fram tills invandrarkillar kommer fram o tar en i försvar...Så visst har vi invandrare temperament men vi fegar inte vid bråk o civilkurage...Tänk bara på tjejen som våldtogs i t-banan i sthlm...folk satt o läste sina metro/tidningar o lade sig inte i när 7 killar våldtog henne...

2008-08-30 @ 10:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0