Kurser för kvinnor

Har ju tidigare talat om att jag har kurser för grabbar i höst.
Nu har kurserna börjat och en kollega har dessa kurser för kvinnor.
Funderar på att anmäla mig ^^

Kurser för kvinnor


Medborgarskolan för kvinnor

Meborgarskolan lanserar ett flertal kurser direkt riktade till kvinnor i vår. Senaste anmälningsdag 1 augusti, men få platser finns kvar.
Märk kuvertet med kursnummer.

1. Fysträning.

Träning i att lyfta upp och ta ur saker ur handväskan. Handledare från Ölhävarna lär dig rätta greppet!


2. Tydlighetsövning.

Hur förklarar jag vad jag vill ha sagt i stället för att säga vad jag egentligen inte vill med förhoppningen att han ska gissa sig till vad jag egentligen vill men inte säger? Träning med talpedagog


3. Lära sig konsten att passera ett shoppingcenter utan att ¨bara¨ titta in.

Övningar med ledarhund


4. Förståelseträning.

Han menar vad han säger, inte vad han inte säger men som du tolkar det. Eftersom detta kräver en fullständig omvandling av den kvinnliga hjärnan är detta den längsta kursen. Leds av fyra professorer och en docent (per deltagare).


5. Insiktsövningar.

Du är inte 19 år längre. Din figur ser inte ut som Victoria Beckhams. Dessa kriterier kommer heller inte att uppfyllas om han ljuger och säger att du ser ut som en ung Victoria Beckham. Fråga inte så slipper han ljuga. Dessutom vill han inte ha en skinnbit som Mrs Beckham, han vill ha en kvinna som ser ut som en kvinna. Studiecirkel under ledning av psykolog i spegelsalen. Frälsningssoldater medverkar i sorgearbetet.


6. Tidsplanering.

Om vi ska gå hemifrån 18.50 för att hinna till festen, hur ska jag då planera för att vara klar 18.50? Känd fysiker förklarar tidens gång med studiematerial inlånat från förskolan.


7. Sakletarkurs.

Hur hittar jag alla de nya kläderna och skorna i garderoben istället för alla de gamla trasorna? Går Sherlock Holmes metoder att tillämpa i detta fall? Overheadbilder förevisande lämpliga ställen att leta.


8. Rutiner - hur får vi in dessa i medvetandet?

T.ex: Söndagar 20.30-21.15 är det Sportspegeln. Varje söndag. Hela året. Det har det varit i minst 20 år. Minnesträning under ledning av Dr Hackenbush.


9. Skrivkurs.

För att vara säker på att han ska komma ihåg bemärkelsedagar; skriv ¨Eva 47 år¨, ¨bröllopsdag¨ o.dyl. på väggalmanackan som hänger på kylskåpsdörren. Du får dina blommor och presenter och alla är nöjda och glada. Praktiska övningar med whiteboard.


10. Logik - vad är det?

Är ¨det bara är så¨ en logisk motivering eller finns det andra, bättre? Diskussionsgrupp, ledd av Kristina Lugn.


11 Sexliv efter vigseln - finns det?

Filmvisning. Filmen baseras på verkliga berättelser där äktenskap inte lett till förlamning nedanför midjan.


12 Flexibilitetsreflektion

Kan han någon gång ha rätt? Eller kan han någon gång inte ha fullständigt fel? Föredrag med frågestund.


Nån som hakar på kanske?
Vilken vill ni mest?
Jag är ganska flexibel =p


Kommentarer
Postat av: Maja

Jag ska börja medborgarskolan den 10 sep, en författarkurs som ser väldigt lovande ut

2008-08-12 @ 13:08:08
URL: http://futurephilosophy.blogg.se/
Postat av: Lotta

3an kanske vore ngt för mig ;O) jag erkänner ju iaf ha ha

2008-08-12 @ 14:32:40
URL: http://undressed.blogg.se/
Postat av: Max

haha, roliga kurser sötnos :)

2008-08-13 @ 22:43:06
URL: http://www.djinnbits.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0